Skip to main content
Ik zit in het buitenland sinds gisteren middag en heb geen service. Hoe kan ik dit oplossen?
Om te beginnen moet je even kijken op Mijn Simyo of bellen in en naar het buitenland aan staat.
Ja dat staat aan
Hier idd hetzelfde probleem. En buitenland staat aan.

Telefoon nu ook 2x uit en aan gezet.
1. In welk land bevinden jullie je?

2. Welk toestel hebben jullie?

2. Probeer eens handmatig netwerken te zoeken. Omdat ik niet weet welke toestellen jullie hebben, kan ik helaas geen instructies geven. Vinden jullie dan netwerken? Zo ja, welke? Probeer eens handmatig meerdere malen met die gevonden netwerken te verbinden. Misschien dat je daardoor wel verbinding krijgt. Mocht dat werken, vergeet dan niet je mobiel weer in te stellen om automatisch een netwerk te kiezen. Anders heb je bij terugkomst geen verbinding.



Misschien dat dit help, anders zal toch echt een moderator ernaar moeten kijken. Laat even weten of het werkt, ok?
Dank je Groentjuh, degene met de mobiel is in Duitsland met een galaxy note I. Zij heeft verder geen idee hoe ze jouw tip 2 moet doen, dus dat maakt het lastig.
Zwabber:

Met behulp van de volgende stappen kom je bij het menu waar je handmatig een netwerk kan kiezen: Startscherm -> Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators



In dat menu staan waarschijnlijk 2 opties: "Netwerken zoeken" en "Automatisch kiezen". Kies Netwerken zoeken en kies een netwerk. Ik weet helaas niet welk netwerk Simyo's simkaart prefereert in Duitsland.
Helaas kan degene met de telefoon dit niet uitvoeren.

Ik hoop dat simyo toch een bepaalde instelling van afstand moet corrigeren, anders kan ze haar telefoon niet gebruiken.

Laat staan internet.
Hoi Veerle & Zwabber,



Welkom op het forum :)



Erg vervelend dat jullie beiden problemen hebben met bellen en internetten in het buitenland 😞 Als je in het buitenland geen bereik hebt, zul je handmatig een netwerk moeten kiezen. Groentjuh geeft daar al goede uitleg over, bedankt daarvoor!



@Veerle, wat voor telefoon gebruik je en in welk land ben je? Ik zie dat er al een reset is gedaan op je simkaart, heeft dat geholpen?



@ Zwabber, vanuit ons lijkt het als of alles goed staat. Als er een instelling in je telefoon niet goed staat, dan kunnen wij daar niets aan veranderen van afstand... Probeer dus handmatig een netwerk te zoeken, dit zou moeten werken. Ik heb ook jouw simkaart een reset gegeven. Als je de telefoon uit/aan doet zou je wellicht weer bereik hebben. Is dat dus niet zo, probeer dan handmatig een netwerk te zoeken.



Ik hoor graag van jullie of het is gelukt 🙂

Reageer