Skip to main content
Hallo ik ben in t weekend in duitsland (moezel) geweest en ik had geen verbinding de telefoon deed t niet.

Terwijl ik in de instellingen ook van en naar buitenland bellen had aanstaan.

Je moet er niet aan denken als je iets gebeurd en je kunt niet bellen.

Dit vind ik n groot min punt van simyo

Graag n reactie voor de oplossing



mvg A.L
Hoi alleke.



Een paar vragen ter controle...

Roaming stond aan?

Toestel een keer uit en weer aan gezet? Of vliegtuigstand aan en weer uit?



Verder..https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45



Mvg.

Friesian
Hoi Friesian de roaming heb ik uit staan anders kan het je beltegoed kosten.

Ja ik heb m,n toestel aan en uit gezet en ik had weer ontvangst.

Het kan toch niet zo zijn als ik in t buitenland ben dat ik steeds m,n gsm aan en uit moet zetten.

Dit had ik nooit met kpn terwijl simyo met kpn samen doen



gr Al
Jouw probleem heeft niets met KPN of Simyo te maken want beide hebben dezelfde roaming partners in Duitsland. Wat vaak helpt in het buitenland is met de hand een netwerk zoeken. Vaak kun je uit meerdere kiezen. Kies eentje die het beste werkt.
T probleem ligt wel bij simyo toen ik kpn had hoefde ik niets te doen had altyd verbinding.

En over roaming die heb ik uitstaan zoals ik al geschreven had dit doe ik omdat ik prepaid heb en de kans is groot dat je bel tegoed sneller opraakt

Misschien is het wel opgelost ik ga eind van de maand naar t buitenland als ik dan weer geen verbinding heb zal ik overwegen voor kpn weer te pakken.
Wanneer je bedoelt dat prepaidtegoed eerder op is bij roaming als gevolg van mobiel data, bij prepaid kun je niet internetten in het buitenland via mobiel data. Dus daar verlies je geen tegoed door.

Verder hoef je niet steeds aan en uit te zetten, maar met de 2 mogelijkheden wil het nog wel eens helpen om verbinding te maken met de roamingpartner - gastnetwerk.

Dat is waarom ik dat aangaf...
Zoals Scotsman en Friesian al aangaven, (data) roaming moet wel aan staan.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45
" Raytje Om te bellen heb je data roaming niet nodig. mijn vrouw en ik hebben beiden Simyo ik een abo en mijn vrouw prepaid. wij hebben in het buitenland nooit problemen. in bepaalde gebieden is er minder verbindingsmogelijkheid omdat er geen masten staan en werkt er dus geen enkel netwerk of je nu KPN,Vodafone of welke in dit geval Duitse provider. Blijft staan wat eerder is aangehaald heb je ook via mijn Simyo toestemming gegeven om in het buitenland bereikbaar te zijn en te bellen. Ofwel op je telefoon moet gebruik in buitenland aan staan en op Mijn Simyo.
Beste Fransdob,



In al die tijd dat ik op dit forum zit wordt dit advies door zowel mede forumgenoten en medewerkers van Simyo gegeven. Het staat tevens in de link die ik in mijn vorige bericht plaatste. En nu wil jij ons zeggen dat er al die tijd foute info is gegeven? Graag jouw uitleg dat er dan klanten zijn die ineens wel kunnen bellen nadat zij (data) roaming aan hebben gezet.
Raytje, Fransdob.



Volgens mij is er een kleine miscommunicatie, ff chique doen.:)



Om in het buitenland te bellen heb je geen dataroaming nodig maar wel roaming. .



Je maakt gastgebruik van een netwerk *zonder data.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Roaming
Friesian,



Er staat (data) roaming omdat op de ene telefoon roaming staat en op de andere dataroaming maar uiteindelijk is het hetzelfde. vandaar dat in de uitleg ook data tussen () staat 🙂
Beste Raytje.



Er kan zelfs staan packetgegevens.:)



Ik maak er geen discussie over maar je kunt zelfs in NL gebruik maken van een NL provider die gastgebruik maakt van het netwerk en op je display staat dan R geen D 🙂 maar dat verschilt per merk en/of type.
Een forum is om te discussiëren :D



Het gaat er toch om dat roaming aan moet staan. Wat ik wil aangeven is dat er in de uitleg van Simyo (data) roaming staat. Dit heeft niks te maken dat het roaming betreft specifiek voor internet (data). Daarom staat er data ook omschreven als (data).



Kortom, roaming moet aan staan ongeacht hoe het in de telefoon omschreven staat.







Hoe werkt bellen in en naar het buitenland bij Simyo?



Zet de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Je kunt de optie weer uit zetten, als je terugkomt vanuit het buitenland.



Handmatig netwerk zoeken

Staat de optie aan en kun je toch niet bellen? Controleer dan eerst op je telefoon of (data) roaming wel aan staat. Zoek vervolgens handmatig naar een geschikt netwerk. Deze mogelijkheid vind je meestal in het menu 'Instellingen' en 'Netwerkinstellingen'.



Tarieven buitenland

Houd er rekening mee dat bellen, sms'en en internetten in het buitenland altijd buiten je bundel vallen. Controleer hier naar welke zone je gaat, en kijk hier voor de tarieven die daar gelden. Ben jij in Nederland en word je gebeld door iemand uit het buitenland, dan betaal je daar geen extra kosten voor.




Beste Raytje, ik zeg niet meer dan wat jij aangeeft, ik probeerde alleen aan te geven dat bepaalde instellingen zowel op de telefoon ingesteld moeten zijn als op de website onder Mijn Simyp.



Ik vind het een voordeel tov andere providers dat je jezelf extra kunt beschermen tegen hoge kosten door het aan danwel uitzetten van roaming in het algemeen.Volgens mij kun je data en spraakroaming apart instellen op de website. dus je kunt wel bellen en niet internetten of wel internetten maar niet bellen.







Beste Fransdob,



In al die tijd dat ik op dit forum zit wordt dit advies door zowel mede forumgenoten en medewerkers van Simyo gegeven. Het staat tevens in de link die ik in mijn vorige bericht plaatste. En nu wil jij ons zeggen dat er al die tijd foute info is gegeven? Graag jouw uitleg dat er dan klanten zijn die ineens wel kunnen bellen nadat zij (data)

roaming aan hebben gezet.

Op mijn iPhone bestaat alleen de mogelijkheid om dataroaming aan of uit te zetten. Een instelling voor spraak roaming is er niet, dat staat altijd aan. Mogelijk zijn er op andere toestellen wel aparte spraak- en data roaming instellingen.
Scotsman, dit kun je dacht ik regelen op de site.
Zo staat het op Mijn Simyo.



Mijn netwerkinstellingen



Bellen

Bellen naar informatienummers..............aan/uit

Bellen in en naar het buitenland.............aan/uit



Internet

Internet op je mobiel in het buitenland..... aan/uit

Internet op je mobiel in Nederland............aan/uit
Fransdob,



Wat jij toont is geen roaming. Roaming kun je alleen aan of uitzetten op je telefoon. Hetgeen wat je toont is puur allen de mogelijkheden op netwerk niveau.



@scotsman,



Dat wat jij op je telefoon ziet kan kloppen. De benamingen kunnen erg verschillen per telefoon. Het is in principe voor beide. In mijn toestel heet het "gegevensroaming "



Het is best verwarrend 😃
Fransdob: Dat weet ik (maak er al jaren gebruik van! 😉 ), maar wat ik wilde zeggen is dat niet op elke telefoon spraak roaming is uit te zetten, in elk geval niet op een iPhone. Dus als iemand met een iPhone niet kan bellen (spraak) in het buitenland dan ligt dat niet aan een verkeerde roaming instelling op de iPhone.



Raytje: Ik kan gewoon bellen hier in de UK via Simyo ook al staat Mobile Data > Data Roaming uit. Hetzelfde geldt als ik in NL ben met mijn UK simkaart.
En je hebt telefoons waarmee je enkel kunt bel en sms ....die springen zelf op roaming zonder dat je dat kunt instellen en zien op het display. Het leven is echt een gevarieerd programma. 😉
Hoi alleke,



Wat onhandig dat je geen service had in Duitsland! Dit is zeker niet zoals het hoort, dus ik heb meteen je aansluiting nagekeken. Hier zie ik echter niets vreemds en hoor je gewoon verbinding te kunnen hebben met een buitenlands netwerk, net zoals je bij KPN had.



Ondanks dat de opties hier goed ingesteld staan, wil dit niet zeggen dat dit ook zo is op het netwerk. Om deze reden heb ik je netwerkinstellingen even gereset. Wat ik jou wil vragen is om de telefoon uit te zetten voor 15 minuten en de simkaart eruit te halen. Dan weten we zeker dat dit op het netwerk helemaal correct staat 🙂.



Helpt dit niet, geeft Scotsman de beste tip:



Wat vaak helpt in het buitenland is met de hand een netwerk zoeken. Vaak kun je uit meerdere kiezen. Kies eentje die het beste werkt.

Dataroaming hoeft dan niet aan te staan, sterker nog, dit is met jouw Simyo Prepaid simkaart niet eens mogelijk. Roaming daarentegen moet je in sommige telefoons wél aan hebben. "Roaming" betekent letterlijk het gebruik kunnen maken van een andermans netwerk.



Laat je het ons weten of je de vorige keer in het buitenland wel verbinding hebt kunnen krijgen?



Groetjes, Tiury

Reageer