.

Beantwoord

Geen netwerk verbinding in Oostenrijk. Hoe kan dit?

  • 18 January 2018
  • 15 reacties
  • 1213 Bekeken

Hallo,

Ik ben nu in Oostenrijk en heb geen verbinding tot een netwerk en mobiele data.
Op de sit staan alle sliders goed. Telefoon uit en aan zetten heeft ook niet gewerkt.

ik heb een Microsoft Lumia 640 met Windows 10.

Bij het handmatig zoeken naar een netwerk komt alleen T mobile als optie (andere zijn forbidden), maar als ik die selecteer gebeurt er niets.
icon

Beste antwoord door Jihane 19 January 2018, 17:10

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Boornel,

Staan de instellingen voor het toegangspunt (APN) juist?

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs, soms werkt het ene, soms het andere.

Staat roaming aan op je toestel?

Als dit goed staat je toestel opnieuw opstarten en naar netwerken laten zoeken.

Lukt het niet dan kan een moderator de buitenlandoptie van je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Ja en ja, zie onder.
No active networks found

Ik zie niet dat roaming is toegestaan.
staat ook aan

Reputatie 5
Badge +6
Ik zou voor de zekerheid even een kruistest doen, dat wil zeggen jouw sim in iemand anders zijn telefoon en vise versa.
Dan weet je waar het aan ligt.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Boornel,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je netwerk het niet doet in Oostenrijk! Ik heb je aansluiting geopend en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen op 't netwerk vernieuwd. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Ik zie dat je netjes je APN-instellingen hebt aangepast en je dataroaming ook hebt aangezet. Wil je nog proberen handmatig een netwerk te kiezen? Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je dan uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij dit handmatig kunt doen.

Laat je weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane, ik heb vanochtend mijn telefoon +/- een uur uitgezet en daarna weer ingeschakeld. Bij handmatig zoeken naar providers komt T-mobile 3G/2G naar voren, maar er kan geen verbinding mee worden gemaakt...
@Boornel heb je de door PaulH geadviseerde kruistest gedaan?
Reputatie 7
Badge +9
Heb je zowel gprs als GPRS als wachtwoord geprobeerd?
Heb je zowel gprs als GPRS als wachtwoord geprobeerd?

Frans, ik zie , nu ik extra kijk door je vraag, in de screen shot dat er een veel langer wachtwoord wordt gebruikt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Friesian,

Ik weet niet hoe het met zijn mobiel zit, soms geven computers etc. een vast aantal bolletjes te zien ongeacht het aantal tekens van het wachtwoord.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boornel,

Zoals Friesian aangeeft lijkt het erop dat het wachtwoord bij de instellingen niet goed is ingevoerd. Daarnaast hoort het IP type op het eerste screenshot enkel op 'IPv4' te staan. Zou je je telefoonistellingen nogmaals kunnen doorlopen door middel van onze toestelhulp? Die is via deze link te vinden.

Daarnaast heb ik voor de zekerheid de complete simkaart gereset, niet alleen de optie voor internet in het buitenland. Zet je telefoon een kwartiertje uit om de reset te voltooien.

Ik hoor graag of het dan wel lukt om verbinding te maken met het netwerk in Oostenrijk :)

Bedankt voor het meedenken, PaulH, Friesian en franswon.

Groetjes,
Niels
@Niels ,

Bij mij staat ie ook op ipv4/ipv6. En bij mij werkte het wel. Uiteraard enkel op ip4 zetten kan geen kwaad. Maar volgens kan het geen kwaad zoals het er op die screenshot staat
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ray,

Bedankt voor je aanvulling. Dan zou het inderdaad niet zoveel moeten uitmaken!

Groetjes,
Caspar

Reageer