Skip to main content

Hallo,

Ik kom bijna elke week wel in Duitsland om te tanken. Normaal geen probleem, als ik een minuutje in Duitsland ben, schakelt de telefoon automatisch over naar o2. Echter sinds een weekje niet meer.
Ik heb heel lang geen signaal en als ik wel signaal heb, dan zie ik Vodafone.de in mijn scherm. Ik heb dan geen internet, maar kan wel bellen en SMSen.

Als ik handmatig netwerken ga zoeken en handmatig kies voor o2 of Telekom, kan ik hier geen verbinding mee maken. De telefoon geeft aan dat het niet toegestaan is.

Hoe het was:
- Ik rij Duitsland in, telefoon maakt verbinding met o2 of Vodafone.de en heb netjes 4G.
- Ik blij.

Hoe het nu is:
- Ik rij Duitsland in, telefoon blijft bijna 10 minuten hangen op ‘Alleen noodoproepen’.
- Na 10 minuten maakt de telefoon verbinding met Vodafone.de en krijg ik een SMSje met ‘Welkom in Duitsland’.
- Echter… de telefoon maakt verbinding met het 2G netwerk van Vodafone DE, ik heb 0,0 data.
- Ik kan wel bellen en SMSen.

 

Wat heb ik al geprobeerd?
- Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart
- Vliegtuigmodus aan en uit gezet
- Handmatig netwerken gezocht


Hierbij ook een aantal screenshots:
 

 

Zoals je kan zien, is roaming ingeschakeld.
Kan hier iemand naar kijken? Het is behoorlijk vervelend.

Hallo @Pilovali heb je de netwerkinstellingen binnen je telefoon al eens gereset?

Hiermee worden wifi, Bluetooth en 4G teruggezet naar hun waarden af fabriek.

 


Hallo @Pilovali heb je de netwerkinstellingen binnen je telefoon al eens gereset?

Hiermee worden wifi, Bluetooth en 4G teruggezet naar hun waarden af fabriek.

 

Goeie, dat heb ik nog niet gedaan. Ik kan specifiek kiezen voor netwerk resetten, dus dat heb ik zojuist gedaan.
 

 


Hallo @Pilovali laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Anders kan Simyo waarschijnlijk ook nog je simkaart een reset geven.

Succes.

 


 

Ik ben wel verbonden met o2, alleen geen data. Roaming staat (weer) ingeschakeld.


Hallo @Pilovali bedankt voor je reactie.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator voor een eventuele reset van je simkaart.

Succes.

 


Reageer