.

Beantwoord

Geen netwerk in de Ardennen

  • 18 November 2013
  • 4 reacties
  • 1448 Bekeken

Badge
Beste Simyo,
Afgelopen weekend was ik in de Ardennen, vooraf had ik dus mijn 'switch' Bellen in het buitenland aangezet. Eenmaal in de plaats van bestemming aangekomen (vooraf heb ik niet gecheckt) bleek ik geen enkel bereikbaarheidsstreepje te hebben. Ik bevond me in de plaats Lierneux. Ik had op zijn minst verwacht iets van Proximus, Base of Belgacom door te krijgen, maar helaas... Kunt u dit verklaren? Alvast dank voor de reactie.

groet,
Vincent
icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 November 2013, 12:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben bang dat, net als in de Schotse Hooglanden hier, er delen van de Ardennen zijn waar het mobiele telefoonnetwerk nog niet is doorgedrongen. Dekkingskaartjes van de Belgische mobiele telecombedrijven zouden dit kunnen bevestigen.

(Het komt in de Highlands regelmatig voor dat bergwandelaars om de een of andere reden in de problemen komen, en dat ze dan geen hulpdiensten kunnen bellen omdat er geen bereik is. Meestal worden ze dan, al dan niet levend, een paar dagen later gevonden nadat het hotel of de B&B ze als vermist heeft opgegeven...)
Reputatie 7
Badge +9
Dekkingskaarten van proximus tonen dekking in dat plaatsje. Heb je geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren terwijl je daar was?
Badge
Dekkingskaarten van proximus tonen dekking in dat plaatsje. Heb je geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren terwijl je daar was?

Nee, dat had ik inderdaad kunnen doen. Nou was er ook geen sprake van een noodgeval, maar met automatisch zoeken hád het toch moeten werken zou je zeggen. Ik meende bovendien dat Base de Belgische tak van KPN is, maar dat heeft ook niet mogen baten.

Maar ik denk dat handmatige selectie wellicht wel soulaas had geboden inderdaad. Thanks.
Badge +8
Nee, dat had ik inderdaad kunnen doen. Nou was er ook geen sprake van een noodgeval, maar met automatisch zoeken hád het toch moeten werken zou je zeggen. Ik meende bovendien dat Base de Belgische tak van KPN is, maar dat heeft ook niet mogen baten.

Maar ik denk dat handmatige selectie wellicht wel soulaas had geboden inderdaad. Thanks.


Hoi Vinnie,

Het is inderdaad vaak zo dat je in het Buitenland even handmatig een netwerk moet selecteren. Soms gaat het automatisch, soms niet. Soms helpt uit- en aanzetten ook al. De simkaart moet zich even aanmelden, als het ware.
Ik hoor het van je, als je weer in het buitenland bent, of het dan beter gaat als je het zo probeert.

Groetjes,
Charlene

Reageer