Skip to main content
Heb voor de vakantie bundel verhoogd maar kon er niks mee niet bellen,sms en ook geen WiFi dacht dat het aan de sim lag

Thuis gekomen krijg ik gelijk weer verbinding met het netwerk.

Hoe kan dit? Gr. Marieke
Hoi Mariekeluke,



Je kon geen gebruik maken van je aansluiting in het buitenland, omdat zowel de optie "Bellen in en naar het buitenland" als de optie "Internet op je mobiel - buitenland" niet aan staat in Mijn Simyo.



Overigens, wanneer je in het buitenland bent, maak je geen gebruik van je bundels van Simyo, omdat deze namelijk alleen geldig zijn voor gebruik in Nederland. Onze tarieven in het buitenland vind je hier.



Heb ik hiermee je vraag beantwoord? 🙂
Hoi Mariekeluke,

Ook ik heb dezezelfde ervaring de afgelopen week gehad:

Buitenland staat aan, maar er is in het buitenland (Spanje) geen netwerk beschikbaar.

Ik heb prepaid, tegoed voldoende om te bellen, maar helaas.

Lag niet aan de dekking, want er worden voldoende providers getoond. Zowel in de steden als daarbuiten.

Iets werkt er gewoon niet, en dat is uiterst vervelend als je bereikbaar wil blijven voor (zieke) familieleden.

Overigens werkte WhattApp via Wifi in hotels of in bars met netwerktoegang gelukkig wel, maar dit loopt dan ook niet via Simyo.

Succes
Hoi j.p.borgonjen,



Wat vervelend dat je niet hebt kunnen bellen en sms'en in Spanje.

Ik heb net je aansluiting laten nakijken en sinds je op Mijn Simyo de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan hebt gezet is het gewoon mogelijk. Sms'en is overigens ook zonder die optie mogelijk.



Je geeft aan dat er voldoende netwerken beschikbaar waren, maar heb je die ook uitgeprobeerd?
Hoi j.p.borgonjen,



Wat vervelend dat je niet hebt kunnen bellen en sms'en in Spanje.

Ik heb net je aansluiting laten nakijken en sinds je op Mijn Simyo de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan hebt gezet is het gewoon mogelijk. Sms'en is overigens ook zonder die optie mogelijk.



Je geeft aan dat er voldoende netwerken beschikbaar waren, maar heb je die ook uitgeprobeerd?





Jawel Ernst, alles geprobeerd op meerdere plaatsen.

Automatisch contact maken werkt niet, en ook het (op het scherm gesuggereerde) advies om handmatig te verbinden werkt niet.

De opmerking dat ik wel zou kunnen sms-en snijdt geen hout: er is domweg geen enkele verbinding met welk netwerk dan ook.
Ik heb de zelfde problemen. Instellingen staan allemaal goed, ook genoeg bereik en buitenland aan gezet in mijn instellingen. Maar toch geen mobiel internet. Al een keer mijn telefoon opnieuw op gestart.

Kunnen jullie controleren waar dat aan ligt. Zit nu op de wifi van de camping. 



Groet Arno 
Hoi allemaal,

Voor de duidelijkheid (en ik denk dat dat ook geldt voor Mariekeluke, maar verbeter me als dat niet zo is):

Onze opmerking hebben allereerst betrekking op bellen en sms-en.

Wij slagen er niet in om een verbinding met een netwerk tot stand te brengen om te kunnen bellen en sms-en.

Arno laat in het midden of bellen en sms-en wel lukt of niet, dus dat zou een heel ander probleem kunnen zijn.

Groet, J.P.Borgonjen 
Hoi j.p.borgonjen,



Het is erg vreemd dat je helemaal geen verbinding kunt maken. We hebben je aansluiting laten controleren door de technische afdeling. Zij geven aan dat alles in orde is. Ook staat de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan. Heb je je telefoon al een keer uit/aan gezet? Het kan zijn dat je simkaart zich opnieuw moet aanmelden op het netwerk. Zijn er toevallig andere mensen met het KPN netwerk die wél verbinding hebben?



Ik ben erg benieuwd wat hier uitkomt. Laat je dat aan ons weten?



@ww4224,



Heb je problemen met internet of bellen? Ik heb in ieder geval voor internet je aansluiting laten controleren. Zou je als APN 'portalmmm.nl' willen instellen? Dat zou moeten helpen. Als je ook problemen hebt met bellen. Probeer dan je simkaart in een andere telefoon.



Zou jij ook willen laten weten of dit heeft geholpen?
Hoi j.p.borgonjen,



Het is erg vreemd dat je helemaal geen verbinding kunt maken. We hebben je aansluiting laten controleren door de technische afdeling. Zij geven aan dat alles in orde is. Ook staat de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan. Heb je je telefoon al een keer uit/aan gezet? Het kan zijn dat je simkaart zich opnieuw moet aanmelden op het netwerk. Zijn er toevallig andere mensen met het KPN netwerk die wél verbinding hebben?



Ik ben erg benieuwd wat hier uitkomt. Laat je dat aan ons weten?



@ww4224,



Heb je problemen met internet of bellen? Ik heb in ieder geval voor internet je aansluiting laten controleren. Zou je als APN 'portalmmm.nl' willen instellen? Dat zou moeten helpen. Als je ook problemen hebt met bellen. Probeer dan je simkaart in een andere telefoon.



Zou jij ook willen laten weten of dit heeft geholpen?



 

Hoi Dries,

Ik kan het helaas niet controleren: mijn vakantie zit erop.

In Spanje ben ik op verschillende plaatsen geweest, heb telefoon aan en uit gezet, alles geprobeerd: Geen verbinding nogelijk.

In Nederland heb ik weer gewoon verbinding en kan ik alles doen.
Hoi j.p.borgonjen,



Het is helaas altijd wat lastig om een oorzaak te achterhalen wanneer je niet meer in het buitenland bent, wat ik nog wel graag zou willen weten is welke melding je kreeg wanneer je handmatig een netwerk probeerde te selecteren?



Wanneer je een volgende keer naar het buitenland gaat en je krijgt geen verbinding met een mobiel netwerk, dan zou ik je willen aanraden om ook je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te krijgen of je daarmee wel handmatig een netwerk kan kiezen.

Lukt het daarin ook niet, neem dan even contact met ons op wanneer je nog daar bent, dan kunnen we meteen actie ondernemen namelijk :)



Trouwens, een kleine laatste kanttekening: met prepaid is het überhaupt niet mogelijk om verbinding te krijgen met mobiel internet in het buitenland.
Hoi Kim,

ik heb alleen geprobeerd te bellen en sms-en en bereikbaar te zijn, dus geen internet.

De eerste melding geeft aan dat er geen automatische verbinding gemaakt kan worden met een beschikbaar netwerk en advies om handmatig.

De tweede melding (bij handmatig) geeft aan dat het met de aanwezige netwerken niet lukt.

Wel suggestie om via 2G of 3G (of zoiets) te proberen. Hier heb ik verder niets mee gedaan, omdat ik mij daarbij niet zoveel kon voorstellen.

(dit zijn de meldingen die ik mij meen te herinneren, maar nogmaals: ben inmiddels thuis en alles werkt hier normaal)

Volgende keer zal ik proberen een extra mobiel mee te nemen, maar dat lijkt mij toch eigenlijk iets te gek als je een redelijk moderne telefoon hebt.

Groet, J.P.Borgonjen

 
Hoi j.p.borgonjen,



Het kan zijn geweest dat je telefoon "vast" stond op 3G, waar je dus niet op kunt aanmelden met een Simyo prepaid in het buitenland. Wie weet is dat het, maar bind me er niet op vast.



Ik hoop dat je het de volgende keer even laat weten voordat je op vakantie gaat, zodat we van te voren kunnen checken of alles goed staat in je telefoon 🙂 Lijkt je dat een goed idee?
Goedemiddag,



In de VS kon ik niet bellen, terwijl op mijn "Simyo" ik wel de instelling had aangepast. Tel. daarna een uur uitgezet en weer aan, dit in NL. gedaan.

Toestel is een Nokia 108 en de instelling "netwerk zoeken" stond in de VS ook aan. Enig idee?
De Nokia 108 werkt alleen in Europa. Voor de VS heb je een zgn. tri-band of quad-band toestel nodig.
Bedankt, ik had al,zo'n vermoeden
Hoi Willem54,



Fijn dat Scotsman je vraag al heeft kunnen beantwoord, dankjewel daarvoor Scotsman! 🙂
Ik ben in Italie en kan niet bellen.

geen netwerk beschikbaar.

mijn telnr is 0650632681

Op mijn simyo staan de opties voor bellen en internet in het buitenland op "aan"

enig idee waarom dit niet werkt.

mijn andere telefoon met een kpn simkaart werkt wel gewoon.
Hoi tjeucremers,



Wat merkwaardig dat je niet op een netwerk kan aanmelden met je Simyo simkaart. Volgens de IT-afdeling staan alle instellingen goed en hoor je wel op een netwerk te kunnen!



Ik reset momenteel toch alle simkaart instellingen. Hiervoor hoef je alleen eventjes je telefoon uit te zetten voor 15 minunten en je simkaart te verwijderen. Daarna zet je het geheel weer in elkaar en zoek je met je telefoon handmatig naar het best beschikbare netwerk 🙂.



Mocht je na deze reset nog geen succes hebben met het zoeken naar een beschikbaar netwerk, vraag ik je om de Simyo simkaart even in een andere telefoon te proberen 🙂 Zo kunnen we zien of het aan de simkaart of aan je telefoon(instellingen) ligt!



Veel succes en ik hoop dat dit heeft gewerkt!

Reageer