.

Beantwoord

Geen netwerk in buitenland. Hoe kan dat?

  • 25 October 2017
  • 14 reacties
  • 1112 Bekeken

Ik ben in het buitenland, maar krijg geen netwerk met mijn simyo-simkaart.

In de instellingen voor netwerk heb ik zowel 'choose automatically' geprobeerd, als alle beschikbare netwerken (hier in Duitsland 'eplus', 'vodafone', 'telekom') handmatig te selecteren. In alle gevallen krijg ik de melding 'can't connect to network at this time' nadat hij een tijdje op 'registering on network' stond.

Bellen en SMS in het buitenland heb ik aan staan in mijn profiel.

De telefoon opnieuw opstarten helpt niet.

Nogmaals voor de duidelijkheid: het gaat om bellen en sms, niet om mobiel internet.

Iemand ideeen, wat ik nog kan proberen? Ik heb een Motorola X2 smartphone.
Alvast bedankt,

Gerardus
icon

Beste antwoord door Asma 25 October 2017, 17:17

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerardus2,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen netwerk kunt verkrijgen in Duitsland. 😞 Dat is natuurlijk niet fijn voor je.

Goed dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat. Om ervoor te zorgen dat je toch netwerk kunt verkrijgen, heb ik deze optie voor je gereset.

Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten. Hierna kun je handmatig zoeken naar een netwerk. In Duitsland zou je gebruik kunnen maken van: O2, Vodafone, E-Plus en Telekom Deutschland. Let er alleen wel op dat '(data)roaming' op je telefoon wel aanstaat.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma


Let er alleen wel op dat '(data)roaming' op je telefoon wel aanstaat.



Ook bij alleen bellen @Asma?

De ene keer is dat wel nodig en de andere keer niet.
Hallo Asma,

Bedankt voor je reactie. Data roaming stond voorheen ook aan, en voor de duidelijkheid: het gaat hier om bellen/sms'en.

De reset heeft blijkbaar niet geholpen, want ook nu krijg ik dezelfde foutmelding. Handmatig selecteren van bijv. telekom werkt niet, met de melding "Selected network (Telekom.de) unavailable".

Ik dacht eerst, dat de simkaart evtl gedeeltelijk (het ingeven van een pincode werkt nl wel) kapot is, maar dan zou ik een andere foutmelding verwachten, nietwaar? Zou het kunnen, dat de simkaart inaktief is? Of heb je andere ideeen/suggesties?

Groetjes,
PS - mn duitse simkaart doet het prima in deze telefoon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Goede vraag!

Als je niet kunt bellen, dan is het zeker aan te raden om de optie '(data)roaming' aan te zetten. In de ene telefoon heb je de optie 'roaming' voor bellen en de andere telefoon beschikt over één optie voor bellen én internetten. Vandaar dit advies. 😄

@Gerardus2, wat gek dat het probleem blijft bestaan! Je simkaart is volgens onze gegevens gewoon actief. Je zou 'm probleemloos moeten kunnen gebruiken in het buitenland. Voor de zekerheid heb ik je simkaart volledig voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hey Asma,

nee, helaas heeft dat niet geholpen. Enige maanden geleden ging het met deze simkaart nog wel, maar als ik de enige met dit probleem ben ga ik er toch maar vanuit dat het probleem daar ligt.

2 vragen heb ik nog:
1) kan ik die nieuwe simkaart naar Duitsland laten sturen? Ik weet niet, wanneer ik weer in NL ben.
2) kun je ervoor zorgen, dat mijn nummer niet wordt gedeactiveerd? Ik zou een sms moeten sturen om dat te voorkomen, maar dat gaat momentaan dus niet.

Groetjes,
Ik ben nu in NL en het werkt nog steeds niet, zelfs niet op het simyo netwerk, zie Screenshots.

Ik moet in de komende 2 dagen een SMS versturen, anders verlies ik mijn nummer. Dat is me momentan het belangrijkst, zouden jullie er nog eens naar kunnen kijken?

Bedankt,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gerardus,

Oei, wat jammer dat het nog niet werkt. Ik heb meteen € 0,01 toegevoegd aan je aansluiting. Op die manier blijft je nummer tenminste nog actief! Ik ben daarna naar de financiële afdeling gewandeld, zodat dit meteen geregeld kon worden. Nu is dat tenminste geen zorg meer!

Verder heb ik nogmaals een reset uitgevoerd op je simkaart. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Ook wil ik je vragen om onder Instellingen > Aanbieder (op je mobiel) handmatig het KPN netwerk te selecteren.

Als dat ook niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Doet hij het wel goed in een andere telefoon?

Groetjes,
Jihane
Hey Jihane,

Bedankt voor je reactie en het vermijden, dat mn nummer inactief wordt.

Ik heb het geprobeerd, maar het KPN netwerk wordt niet aangeboden. Ik heb 'search networks' een paar keer uitgevoerd, maar hij duikt niet op; zie screenshot.

Ik heb hier helaas geen ander toestel dat ik kan proberen. Maar mijn andere simkaart doet het prima in dit toestel.



Groetjes,
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerardus2,

Jeetje, dat is niet handig!

Wat wel bijzonder is, is dat je 'Simyo' ziet staan. Wij hebben namelijk geen eigen netwerk.

Kun je mij laten weten wat er gebeurt als je dit netwerk selecteert?

Groetjes,
Asma
Ik ben weer in Duitsland, dus ik kan het niet meer proberen. het toestel kon zich niet op het netwerk registreren, maar de exacte foutmelding weet ik niet meer.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerardus2,

Ontzettend balen dat het niet lukte!

Weet je wat ik ga doen? Ik wil je een nieuwe simkaart toesturen naar je Nederlandse adresgegevens. Woont hier nog iemand die 'm voor je kan activeren en er even mee kan bellen? Hierna kan de simkaart jouw kant op komen, waarna je 'm in gebruik kunt nemen.

Je simkaart werkt alleen op een buitenlands netwerk als 'ie is geactiveerd en gebruikt op ons eigen netwerk. Vandaar het verzoek om 'm te laten activeren in Nederland. Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Hey Asma,

dat is aardig van je, erg bedankt voor de moeite. Als het zo lang kan wachten, doe ik de activatie dan zelf als ik tegen het eind van het jaar weer in het land ben. Je kunt hem wel alvast opsturen.

Groetjes,
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerardus,

Oh, dat zou fijn zijn! Je kan gerust wachten tot het einde van het jaar met het activeren van je simkaart. 😄

Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten!

Groetjes,
Asma

Reageer