.

Beantwoord

Geen mobiel netwerk in Frankrijk, wat kan ik hier aan doen?

  • 29 July 2014
  • 3 reacties
  • 895 Bekeken

Badge
Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk en heb geprobeerd vanaf mijn vakantieadres internet en mobiel bellen aan te zetten voor mijn telefoon. Als ik de app check staan deze opties nu aan. Desondanks geen 3G voor bellen en internet. Ik heb een iPhone. 4S. Kunnen jullie de opties resetten want van hieruit lukt het blijkbaar niet. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tiury 30 July 2014, 14:02

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Chrisholst, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat naar om te lezen dat je helemaal niet bereikbaar bent nu 😞. Zo te zien staan de opties aan op zowel Mijn Simyo als op je simkaart. Het lijkt me een goed idee om even je internetinstellingen na te lopen. Dit doe je op de volgende manier: Je gaat naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Schakel Dataroaming in. Vervolgens klik je op Mobiel datanetwerk en daar hoor je de volgende gegevens te vullen:

Apn: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Daarna schakel je de telefoon even uit/aan en zoek je daarna handmatig naar een ander mobiel netwerk. Doet je verbinding het niet op dat netwerk, check dan meteen de volgende 🙂

Zou je me willen laten weten of dit de oplossing is voor het probleem? 😃
Badge
Het handmatig veranderen van de apn-gegevens en het wachtwoord had in Frankrijk geen enkel effect. Maar vandaag na het passeren van de Spaanse grens had ik opeens automatisch bereik bij de Spaanse provider Movistar. Probleem opgelost dus, maar het blijft vreemd dat het in Frankrijk niet werkte.
Badge +6
Hoi Chrisholst,

Fijn dat je wel verbinding nu hebt met mobiel internet in Spanje.

Wat kan zijn, is dat KPN geen overeenkomst heeft voor 3G met het netwerk waarvan je gebruik maakte in Frankrijk. Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te kiezen in Frankrijk? 🙂

Reageer