Skip to main content
Voor vakantie zitten we een paar dagen in Barcelona. Op mijn Samsung S5 mini, simyo sim, wil ik gaar mobiel internet gebruiken. Mobiel internet in het buitenland in de persoonlijke instellingen staat aan, roaming op de mobiel staat aan, mobiele gegevens op de mobiel staat aan. Maar internet doet het niet. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Oh ja, ik heb ook nog gewisseld tussen mobistar en orange als provider, zonder resultaat. In Nederland werkt alles ok.
Hoi AlexP, welkom op het Simyo forum!



Wat onhandig dat je in Barcelona zit, maar geen internet kunt ontvangen. Ik ben momenteel je simkaart opnieuw aan het aanmelden bij het lokale netwerk. Hiervoor dien jij je telefoon uit te zetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen.



Helpt dit niet? Check dan je internetinstellingen met behulp van onze toestelhulp. Als ook dit niet helpt, wil ik je vragen om je simkaart even in een andere telefoon te proberen. Dan weten we de vinger eenvoudiger op de zere pols te leggen 😉.



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury, dank je voor je antwoord. Uit, wachten, aan hielp niet en had ik ook al eerder geprobeerd. Maar wat nu wel heeft geholpen is het APN te veranderen van KPN 4G Internet naar KPN internet. Niet dat ik een 4G abo heb, of dit (naar mijn wewtn) zelf heb ingesteld. Maar hier stand de telefoon wel op ingesteld, vreemd genoeg. Maar nu lijkt het iig te werken!



Groetjes, AlexP
Hoi AlexP,



Wat goed dat het aanpassen van je APN gegevens het probleem heeft opgelost! Je telefoon heeft automatisch deze APN ingesteld. Dit is dus helaas verkeerd gegaan denk ik. Fijn dat je nu in elk geval bereikbaar bent 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer