Skip to main content
Beantwoord

Geen internetverbinding in het buitenland (frankrijk)

• July 30, 2026
  • 7 reacties
  • 29 Bekeken

Sinds afgelopen maandag ben ik in Frankrijk en heb ik geen internetverbinding meer. Dit is erg vervelend, omdat het openen en sluiten van mijn auto afhankelijk is van een app die internet nodig heeft. Op de heenreis ontving ik wel welkommeldingen in België en Luxemburg, maar niet in Frankrijk. Ik heb alle stappen op de website doorlopen, helaas zonder resultaat. Ik vind deze situatie zeer irritant.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@akvandenboom,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te lezen dat je in Frankrijk geen internetverbinding hebt, zeker als je hiervoor afhankelijk bent van een app om je auto te gebruiken.

Ook bedankt aan ​@XTF voor de handige vragen en tips. Het is inderdaad goed om deze instellingen even te controleren. Kijk bijvoorbeeld of roaming aanstaat, of ‘Internetten in het buitenland’ actief is in Mijn Simyo en of je toestel verbinding maakt met een beschikbaar netwerk.

Je kunt ook proberen om de internetinstellingen handmatig opnieuw in te stellen. Op onze website vind je hiervoor de stappen:
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Ik hoor graag of het gelukt is om de internetverbinding weer werkend te krijgen. Mocht je nog steeds geen verbinding hebben, dan kijk ik natuurlijk graag verder met je mee.

Groetjes,
Khadija

7 reacties

JanD
  • July 30, 2026

Beste ​@akvandenboom heb je de mobiele instellingen al eens een reset gegeven en/of heb je ook al eens handmatig bij een andere provider proberen aan te melden.

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een auto uitsluitend met een app te openen is, daar moeten alternatieven voor aanwezig zijn, al is het maar voor de hulpdiensten indien nodig.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 30, 2026

omdat het openen en sluiten van mijn auto afhankelijk is van een app die internet nodig heeft.

Dat is niet handig. Welk merk / model is dat?

• auteur
  • Beginner
  • July 31, 2026

iphone 12

• auteur
  • Beginner
  • July 31, 2026

Beste Jan, ik zal de instellingen opnieuw resetten. Ik kan met mijn tesla key de auto openen en sluiten, maar de app heb ik nodig om te kunnen rijden (app ontwikkeld voor de deelvereniging van de auto's).

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 31, 2026

iphone 12

Hehe, ik bedoelde van de auto.

Op de iPhone:

Staat roaming aan, staat netwerkselectie op automatisch of handmatig?

Heb je handmatig geprobeerd? 

Staat “Internetten in het buitenland” aan in Mijn Simyo?

Je kunt wel bellen neem ik aan? Al geprobeerd Simyo klantenservice te bellen?

Heeft de auto misschien een hotspot functie die je zou kunnen gebruiken?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 31, 2026

Hoi ​@akvandenboom,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te lezen dat je in Frankrijk geen internetverbinding hebt, zeker als je hiervoor afhankelijk bent van een app om je auto te gebruiken.

Ook bedankt aan ​@XTF voor de handige vragen en tips. Het is inderdaad goed om deze instellingen even te controleren. Kijk bijvoorbeeld of roaming aanstaat, of ‘Internetten in het buitenland’ actief is in Mijn Simyo en of je toestel verbinding maakt met een beschikbaar netwerk.

Je kunt ook proberen om de internetinstellingen handmatig opnieuw in te stellen. Op onze website vind je hiervoor de stappen:
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Ik hoor graag of het gelukt is om de internetverbinding weer werkend te krijgen. Mocht je nog steeds geen verbinding hebben, dan kijk ik natuurlijk graag verder met je mee.

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • August 1, 2026

Dank allereerst voor jullie reacties. Ik rijd in een Tesla Model Y en maak gebruik van de app van de vereniging Deelauto’s. Op dit moment kan ik de auto alleen starten wanneer de app van de deelvereniging internet heeft, waarschijnlijk vanwege de startonderbreker.

Ik heb alle controles opnieuw uitgevoerd, maar helaas zonder resultaat. Ik hoor graag hoe dit probleem wordt opgelost, want het duurt inmiddels veel te lang. De mobiele telefoon zou – net als in België en Luxemburg – automatisch moeten kunnen verbinden hier in Frankrijk (Elzas).

Alvast dank voor jullie terugkoppeling.