.

Beantwoord

geen internet via esim in frankrijk, wat nu?

  • 23 August 2022
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Ik heb een gewone Sim en een eSim in mijn telefoon. De Esim is van Simyo. Ik heb in mijn IPhone aangegeven dat de Esim de primaire partij is voor mobiele data. Maar toch gaat alle mobiele data via mijn gewone Sim terwijl ik deze als secundaire partij heb aangewezen. Als ik deze Sim uitschakel heb ik helemaal geen internet meer. Ik heb alle stappen van MijnSimyo gevolgd om te controleren of alle instellingen goed staan maar het lukt maar niet om via mijn Esim op internet te komen. Iemand een gouden tip?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 23 August 2022, 12:35

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maartjuh,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland. Ik raad aan om als eerst de instellingen in je Mijn Simyo account te checken bij Instellingen> Internet en bellen. Hier moet de optie “internet in het buitenland” aan staan. Ook is het belangrijk dat de optie “roaming” in je toestel ingeschakeld staat in het buitenland. 

Je kunt ook proberen om je APN opnieuw in te stellen. Als je klikt op de link dan kun je je toestel opzoeken, software versie kiezen en dan bij “Internet> handmatig instellen” de instellingen opzoeken. Zodra je alle stappen hebt gevolgd kun je je toestel opnieuw opstarten. Je kunt ook opzoeken hoe je handmatig een netwerk selecteert op je toestel. Dit wilt vaak helpen.

Als dit allemaal geen resultaat heeft opgeleverd dan kun je mij gerust een privébericht sturen met je 06-nummer en gegevens. Ik kijk dan mee op je aansluiting en voer eventueel een reset uit zodat je eSIM opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Ik hoor graag van je of dit resultaat heeft opgeleverd!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer