.

Beantwoord

Geen internet verbinding in Oostenrijk. Wat nu?

  • 24 June 2017
  • 8 reacties
  • 998 Bekeken

Badge
  • Aspirant
  • 12 reacties
In Duitsland en Italië kan ik gebruik maken van m'n internetbundel. Ik oostenrijk krijg ik geen internet verbinding met de provider die dit namens Simyo verzorgd. Wel als ik wifi ticket op camping koop. Nu dubbele kosten. 😣
icon

Beste antwoord door franswon 24 June 2017, 21:54

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi GJK,

Heb je het toestel al laten zoeken naar beschikbare netwerken? Wat oude informatie die ik heb gevonden geeft Orange Austria, Huchison AG Austria, T-Mobile Austria en A1 Austria als mogelijke netwerken.

Staat bij je Mobiele netwerken een toegangspunt
APN naam portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
wachtwoord gprs

Als dit zo is, laat dan je toestel even zoeken en kijk of je 1 van deze providers vindt en probeer er verbinding mee te maken.

Zet je telefoon ook eventueel op 3G of 2G als het niet direct lukt.

Succes!
Badge
Frans. Dank voor je reactie. Ik ben verbonden met 3 AT. Kan wel bellen maar heb geen internet terwijl m'n bundel nog lang niet op is. Telefoon staat automatisch op 2G 3G 4G. Bij mobiele netwerken heb ik je advies ingevuld maar nope. Nog paar dagen oostenrijk (vakantie ) en dan weer naar huis. Dus laat ik het maar zo en gebruik wifi op camping. Maar blijft vreemd. Duitsland en Italië geen probleem maar Oostenrijk wel. Grtz.
Reputatie 7
Badge +9
Jammer, je kunt ook proberen om je simkaart, oplader en eventueel de batterij te verwijderen, 15 minuten wachten en daarna simkaart en batterij weer terugzetten en toestel opnieuw starten, deze vorm van reboot wil nog wel eens helpen. Helpt dit niet dan zal een moderator je simkaart optie buitenland een reset geven en je hierover informeren.

Fijne vakantiedagen nog.
Badge +7
Hoi GJK,

Oei, wat ontzettend vervelend dat je geen internetverbinding kunt maken in Oostenrijk! De instellingen op je simkaart staan juist. Aangezien het in andere landen wel lukte, lijkt het erop dat het aan het netwerk ligt die je gebruikt.

Ik raad je daarom aan om handmatig een ander netwerk te kiezen. Dit kun je doen in de netwerkinstellingen van je telefoon. Lukt het via een ander netwerk wel?

Ook wil ik je aanraden om een nieuwe APN aan te maken met behulp van onze toestelhulp. Zet daarna je telefoon even uit en aan. Krijg je daarna wel een internetverbinding?

Wat bedoel je trouwens met dubbele kosten? Ik zie dat je geen abonnementskosten hebt voor een internetbundel. Je maakt nu gebruik van de 1000 MB die je van ons voor je Simyaardag hebt gekregen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Franswon, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Badge
Hoi Samantha. Ik zie nu pas je reactie. Heb alles wat franswon heeft geadviseerd uitgevoerd zonder resultaat. Als je geen internet hebt in het buitenland ben je afhankelijk van wifi. Dus kon ik ook niets testen. Op gegeven moment heb ik wifi ticket gekocht (extra kosten omdat Simyo niet werkte ) maar het lukte mij niet om verbinding te krijgen met Simyo netwerk. En wat ik vreemd vind dat ik van 8 juni tot 22 juni geen probleem had en nadat ik uit Italië terug keerde in Oostenrijk het niet meer lukte om verbinding te krijgen met de provider. Dus samen gevat de eerste 10 dagen in buitenland wel internet en de laatste 10 dagen geen internet. Toen we vanuir duitsland nederland binnen reden bij Arnhem had ik weer verbinding met internet en stroomde de berichten en mailtjes binnen. Jammer van m'n Simyaardag cadeau. Heb er weinig aan gehad en weet nu al dat ik bij de volgende buitenland reis geen internet bundel neem omdat het geen garantie is dat ik er gebruik van kan maken. Grtz.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi GJK,

Wat jammer om te zien dat het uiteindelijk niet gelukt is 😞 Er waren nog een aantal dingen die we met je konden testen, maar ik begrijp dat je terug bent in Nederland. Je kunt ons vanuit het buitenland ook altijd bellen via +31 20 2003007. Als je dan geen wifi of internet hebt, kunnen we je toch verder helpen :)

Omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van je Simyaardag cadeau, heb ik je voor deze maand nogmaals 1000MB cadeau gegeven. Je kunt dit cadeau uitpakken via Mijn Simyo. Zodra je inlogt, zie je een tegel staan met een cadeautje. Zodra je deze hebt 'uitgepakt', gaat hij direct in en kun je er gebruik van maken tot het einde van deze maand. Ik hoop dat je hier blij mee bent!

Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela. Idd jammer maar brand is erger 😀. Dank voor je tip. September weer naar buitenland dus wie weet. Super dat je me compenseert met 1000 MB. Dat noemen ze Service met een hoofdletter. Grtz.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi GJK,

Graag gedaan namens Angela! Zodra je weer ergens tegenaan loopt in september weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar

Reageer