.

Beantwoord

Geen internet op bepaalde plaatsen in Duitsland?

  • 23 August 2018
  • 6 reacties
  • 286 Bekeken

Badge
We zitten hier met 4x Simyo abbo telefoons waarvan een Samsung A5, waar we 8GB data op hadden gezet, het vrijwel niet doet in Duitsland (Center Parcs Bostalsee)

Het valt dan ook op dat er nogal nogal VEEL mensen hierover, op dit forum, klagen en er geen gedegen reden of oplossing wordt gegeven.

We hebben dus 2 telefoons van 8GB voorzien en de 1e is bijna op en het is geen optie "even" de simkaartjes te wisselen

Het kan toch niet zo zijn dat dit gebeurt?! En ik vind het zonde geld van de 8GB waarvan we tot nu toe maar ~200MB hebben kunnen gebruiken omdat we ergens anders heen gingen!

Ik heb verschillende APN's gebruikt (internet, portalmmm.nl, KPN/kpn, GPRS/gprs), alle providers geprobeerd (o2.de, telekom.de en vodafone.de), de telefoon laten rebooten bij iedere provider verandering, maar het mag niet baten

De 3 andere telefoons die we gebruiken (Acer & 2x Motorola) bij de TDG & o2.de providers doen het prima op het internet!

Als iemand nog een idee heeft want ik heb alles geprobeerd
icon

Beste antwoord door Jihane 24 August 2018, 16:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Het valt dan ook op dat er nogal nogal VEEL mensen hierover, op dit forum, klagen en er geen gedegen reden of oplossing wordt gegeven.


Kun je dit ook aantonen. Want iedereen wordt geholpen door zowel mede-klanten als moderators.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Het is makkelijk aan te tonen, zie: https://www.google.nl/search?q=simyo+geen+internet+in+duitsland

En ja ik zie veel suggesties die er gedaan worden maar geen echte oplossing en oplossingen zoals in NL langs te gaan bij je telefoon leverancier is niet echt een oplossing als je in Duitsland zit.

De Sim-only checklist was al doorlopen, ook de opties terug te gaan naar 2G of 3G hielp niet. De EU-Internet optie is niet aanwezig op de Samsung A5

Alleen mijn probleem dat er op bepaalde plaatsen in Duitsland geen internet en andere wel weer internet kan gebruikt worden is gewoon vreemd. Het kan bijna niet anders dat bepaalde telefoons niet werken i.c.m. met bepaalde providers. Maar ik kan alleen naar mijzelf kijken

Dus APN settings doen het goed anders had ik op andere plekken in Duitsland ook geen internet moeten hebben toch? Ik weet alleen niet aan welke providers we hebben gehangen toen het wel werkte.

De kruisproef kan ik helaas niet doen omdat ik de SIM niet simpel uit de bovenkant van de A5 krijg
Reputatie 7
Badge +10
Hi MT18,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, wat onhandig dat het niet lukt om met een van de simkaarten te internetten in het buitenland! Lukt het wel om ermee te bellen? Goed dat je zoveel al geprobeerd hebt 🙂

Ik heb nog een reset uitgevoerd op de buitenlandopties, waarmee de instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Merk je hierna nog verschil?

Heb je met de andere simkaart ook problemen op sommige plekken in Duitsland?

@ Ray, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Jihane

Ik merkte al dat mijn telefoon het niet meer deed, maar het is dus de 2e telefoon die dit probleem heeft

Is het mogelijk dit nummer (van mijn vrouw) ook een reset te geven om te kijken of dit het probleem oplost?

Hoe kan ik je dit nummer prive sturen?
Badge
Bellen kan met alle telefoons, het is alleen het internet dat het niet doet
Reputatie 4
Badge +3
Hoi MT18,

Gelukkig kunnen jullie wel bellen! Heeft de reset geholpen op jouw telefoon?

Je kan mij een privé-bericht sturen. Als je op mijn Forum profiel klikt, kan je een privé-bericht sturen. Ik kan dan de simkaart van je vrouw resetten.

Groetjes,
Ashweeta

Reageer