Skip to main content
Ik woon in de grensstreek en rijd regelmatig op en neer over de grens. Wanneer ik dan weer terug kom in Nederland schakelt mijn telefoon weer automatisch over naar het Nederlandse netwerk. Helaas geldt dit niet voor het internet. Ik heb de optie "internet in het buitenland"  geblokkeerd omdat ik niet met hoge kosten geconfronteerd wil worden. Ik moet dan echter toch weer gewoon kunnen internetten als mijn telefoon op Nederlands netwerk staat? Om dit op te lossen helpt slechts 1 ding; telefoon uit- en aanzetten. Is er geen andere mogelijkheid om het internet weer terug te krijgen?
Jammer genoeg is er (nog) geen andere oplossing voor dit probleem Leetje. Ik heb er zelf ook last van.
Hoi Leetje, welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik even verplaatst naar het onderwerp Buitenland. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk :)



Sommige toestellen schakelen inderdaad niet automatisch. Het uit en aanzetten van je toestel helpt vaak 😮 Het blijft gissen waar de oorzaak ligt. Franswon heeft ook al aangegeven dat hij hetzelfde probleem ervaart. Franswon bedankt dat je meedenkt! Leetje, van welk toestel maak je gebruik? En wat heb je op dit moment in je toestel staan bij je APN? Je kunt ook proberen je simkaart in een ander toestel plaatsen.



Laat je het even weten? 🙂
Ik woon in de grensstreek en rijd regelmatig op en neer over de grens. Wanneer ik dan weer terug kom in Nederland schakelt mijn telefoon weer automatisch over naar het Nederlandse netwerk. Helaas geldt dit niet voor het internet. Ik heb de optie "internet in het buitenland"  geblokkeerd omdat ik niet met hoge kosten geconfronteerd wil worden. Ik moet dan echter toch weer gewoon kunnen internetten als mijn telefoon op Nederlands netwerk staat? Om dit op te lossen helpt slechts 1 ding; telefoon uit- en aanzetten. Is er geen andere mogelijkheid om het internet weer terug te krijgen?





Ik heb hier ook last van. Ik heb een Iphone 5. Uit en aanzetten is een langdurig karwei, vooral als je even snel iets wilt doen op internet (bv auto parkeren via parkmobile).

Kreeg de reactie dat vliegtuigstand aan en uitzetten voldoende zou zijn.Bij mij is dat dus niet waar !
Hoi goha5,



Als je bij in jouw telefoon bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk de volgende gegevens hebt staan, zou het wat ons netwerk betreft goed moeten werken:

APN: portalmmm.nl

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs



Als dit niet werkt, kan jouw telefoon geen verbinding maken met het netwerk. Uit- en aanzetten van je telefoon is dan het advies, maar we hebben gemerkt dat de vliegtuigstand ook werkt.



Als dit niet blijkt te werken lijkt er een issue te zitten in je telefoon. Aan- en uitzetten werkt namelijk wel, kennelijk.



Zou het helpen als je je telefoon opnieuw synchroniseert met iTunes, of misschien terug zet naar de fabrieksinstellingen?

(Wel een back-up maken eerst!)

Reageer