Skip to main content
Hallo,



Ik heb geen toegang tot internet op de Canarische eilanden. Gisteren heb ik de optie internet buitenland geactiveerd en roaming heb ik aan staan. Alleen nog steeds geen internet.
Hoi Dafro, welkom op het forum van Simyo! :)



Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met mobiel internet op de Canarische eilanden. Heb je wel contact met een netwerk? Oftewel, kan je wel bellen?



Daarnaast zou ik graag willen weten van welke telefoon je gebruik maakt en welke APN je daar nu op hebt ingesteld in je internetinstellingen?



Ik hoor het graag van je om je verder te kunnen helpen!
Dag Kim,



Ik kan wel bellen met mijn HTC One, maar ik heb nog nooit iets met apn instellingen gedaan.
Hoi Dafro,



Ik heb eerst even nagevraagd of alles bij ons op het netwerk goed staat om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in het buitenland en dat is het geval, daarom zal er iets in je telefoon niet helemaal goed staan om verbinding te kunnen maken.



Wat allereerst belangrijk is om verbinding te krijgen: staat dataroaming aan? Daarnaast, je geeft aan dat je nooit iets gedaan hebt met je APN instellingen, maar ik zou toch graag willen weten welke APN je nu ziet ingesteld bij je internetinstellingen, zou je dat na willen kijken? :)



Ik hoor het graag van je!
Apn: basicinternet

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

Gebruikersnaam: niet ingesteld

Wachtwoord: niet ingesteld

Etcetera.

Apn type: default, hipri, dun, supl
Hi Dafro,



Basicinternet als APN gaat inderdaad niet werken :(

Wil je daar portalmmm.nl invullen? Als je de rest zo laat als het is, zou het moeten werken.



Laat je 't even weten?
Dank voor jullie hulp. Het werkt nu!
Hoi Dafro,



Super dat het werkt, zeg! Bedankt dat je het ons even hebt laten weten 🙂 Geniet nog van je verblijf in het buitenland.

Reageer