.

geen internet in het buitenland zowel op lumia 920 als op 4s

  • 1 April 2014
  • 15 reacties
  • 1168 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Na vele jaren klant te zijn dacht ik een tijd geleden met de invoering van de keuze mogelijkheid "internet buitenland " , zo dat werd tijd.
Wat blijkt , na maanden geleden de optie te hebben geactiveerd , zowel bij mij zelf als bij de telefoon van mijn vrouw, geen internet in het buitenland. Na alle forum berichten door geploeterd te hebben , alle zaken die daar mogelijk een oplossing bieden te hebben geprobeerd , niets wat werkt. De telefoons , nokia lumia 920 , apple 4s en een samsung galaxy , geen resultaat . even naar Belgie .....geen internet , lekker op vakantie in spanje , geen internet zonder wifi , een whatapp berichtje sturen dat je veilig bent aangekomen ? met je simyo abbonement kan je internetten in het buitenland gewoon vergeten , o, ja bij mijn zoon zijn abbo het zelfde verhaal ......maar ja die is gewoon overgestapt naar een provider die wel werkt in het buitenland ( by the way Simyo ,3 dagen eerder internet in NL afsluiten dan het abbo afloopt is ook niet netjes , hij had bijna nog 95 % over van zijn MB bundel ) dus mijn vraag komt het ooit nog goed ? of moet de gehele technische staf van Simyo zich over dit probleem buigen ? misschien is het toch gewoon handiger om over te stappen naar een ander ?

15 reacties

lekker rustig zonder reacties van Simyo , kijk naar andere topics met dezelfde tijd en datum , tel voor jezelf de reacties van de moderators bij andere topics, als het wat lastiger is ....hoor je ............juist ja
Reputatie 7
Badge +9
Het duurt op dit forum maximaal twee werkdagen voordat iemand van Simyo reageert. Verder nog een tip: door op je eigen topic te reageren wordt dat topic weer als "nieuw" aangemerkt en duurt het langer voordat een moderator het oppakt want ze beginnen altijd bij de oudste topics. 
Ja scotsman , na 7 maanden niks kan er een paar extra ook nog wel bij , lees eens verder dan je vinger lang is ,kijk eens hoe regelmatig dit topic terugkomt, heb potverdrie 3 abbo's met alle hetzelfde probleem ( wil vet betalen voor buitenland MB) Vakantie periode die staat te beginnen is zeker financieel niet interessant genoeg voor KPN ? kom op zeg ! .......zo weer 2 wacht dagen erbij .......wat een kruideniers hier.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi covu, welkom op het forum van Simyo.

Allereerst begrijp ik uit je berichten dat je het gevoel hebt dat we je topic negeren, maar dat is absoluut niet het geval hoor, ik vind het vervelend dat je dit zo wel ervaart 😞 Maar wat Scotsman aangeeft klopt wel: we werken in chronologische volgorde van oud naar nieuw, dus wanneer je zelf nogmaals reageert, verschuift je bericht helaas weer naar beneden. Maar we proberen de eerder gegeven reacties er dan toch nog uit te vissen. We streven er in ieder geval naar binnen 1 werkdag te reageren op het forum 🙂. De ingewikkelde vragen maken dit werk juist uitdagender en leuker.

Ook vind ik het vervelend dat het niet lukt om verbinding te krijgen met mobiel internet in het buitenland, dat is namelijk een dienst die we aanbieden. Dus ik kan me goed voorstellen dat je er dan ook graag gebruik van wil kunnen maken. Ik ga dan ook m'n uiterste best voor jullie doen om het wel werkend te krijgen en zal daar als het nodig is inderdaad de hele technische staf van Simyo bij betrekken 😉.

Daar ben ik al mee begonnen. Allereerst heb ik onze technische afdeling laten kijken of alles goed staat op het netwerk om verbinding te krijgen met mobiel internet in het buitenland, dat is het geval. Ook heb ik net even gebeld naar onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat ook zij geen problemen zien, waardoor jullie geen verbinding zouden kunnen krijgen met mobiel internet in Spanje op dit moment.

Daarom heb ik wel wat meer informatie nodig om tot de oplossing van dit probleem te komen:

- Zijn de telefoons al een keer uit en weer aan hebben gezet in Spanje?
- Staat de instelling (data)roaming aan op jullie telefoons?*
- welke apn staat ingesteld op je telefoon?*

*Mocht je niet weten waar je dit kunt vinden, dan verneem ik dit graag.

En wat ook belangrijk is: niet via elk netwerk kan verbinding worden gemaakt met mobiel internet, onze Netwerkspecialisten raden voor Spanje aan gebruik te maken van Mobistar (Telefonica), Amena of Yoigo (Xvera Moviles). Jouw aansluiting is aangemeld op Mobistar (Telefonica) dus dat zou moeten werken.

Mocht je willen dat ik ook nog even naar de situatie van je zoon kijk, ontvang ik graag het 06-nummer van je zoon per privé bericht om uit te zoeken wat er gebeurd is met zijn internetverbinding voordat zijn abonnement afliep bij ons.

Ik zal in ieder geval mijn best doen om jullie internetverbinding in Spanje werkend krijgen! 🙂

Zou je daarom even de vragen hierboven kunnen beantwoorden?

Groetjes,

Alex
alle instellingen staan zoals je vroeg. dataroaming etc.
telefoons meerdere keren aangezet ....zoals ik al zei ...heel het forum doorgeploeterd.
meerendeel stond movistar in het display........blij te horen dat alles goed stond......minder blij dat het gewoon niet werkt.
nou succes.....ben inmiddels weer terug.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi covu,

Ik snap dat je minder blij bent dat het niet werkt. Ik wil daarom heel graag voor je achterhalen waar het precies mis gaat. Je geeft aan meerdere telefoons te hebben gebruikt. Toen ik afgelopen woensdag contact had met de technische dienst, gaven ze aan dat je verbinding had met Movistar en dat de optie hier op het netwerk goed stond. Het moet echt aan een instellingen op de telefoon liggen. Maar ik wil je graag helpen om het de volgende keer werkend te krijgen. Ga je toevallig binnenkort weer naar het buitenland? Zo ja, kan je mij dan even een privé bericht sturen wanneer dat is?

Ik neem dan graag even telefonisch contact met je op. Vervolgens zal ik de technische dienst opnieuw bellen en dan kunnen we 'live' het e.e.a. zien en testen. O.a. een reset op het netwerk op het moment dat je in het buitenland zit. Eventuele kosten voor het bellen in het buitenland zullen wij dan vergoeden.

Laat je even weten of je dat een goed idee vind? :)

Groetjes,

Alex
Dank voor je moeite , maar ik ben " not amused " met de mededeling het ligt aan mijn telefoon instellingen , en ook de iphone 4 s van mijn vrouw, daar geloof ik niks van , zeker als ik alles al 23x gecontroleerd hebt . als jij mij een mailtje stuurt op mijn mailadres ....bij jullie bekend , ga ik niet moeilijk lopen zoeken om je privé bericht te sturen op dit forum.
ik hoor je.
Hallo covu.

Ik wil me eigenlijk niet in het gesprek mengen met Alex
Maar toch zal ik proberen je een eindje op weg te helpen.

1)
Om een privebericht te sturen aan Alex klik je op zijn naam.
Op de pagina die dan verschijnt zie je rechts staan, stuur een privebericht aan Alex.
Klik daar op de rest wijst vanzelf.

2)
Alex had het over apn.
Heb je voor jullie telefoons al gekeken naar de instellingen op toestelhulp?
Klik ook onderaan op (meer 30)
Daar staat nokia, samsung, iphone en alles bij.
Kies bij nokia het type dat het dichtst bij jou type komt.  (bijvoorbeeld smartphone als je een smartphone hebt.)

En dat je niet blij bent dat geloof ik best....

Groetjes,
Friesian
Lees dit ook even door.
Misschien dat het helpt bij het vinden van de oplossing.

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +10
Dank voor je moeite , maar ik ben " not amused " met de mededeling het ligt aan mijn telefoon instellingen , en ook de iphone 4 s van mijn vrouw, daar geloof ik niks van , zeker als ik alles al 23x gecontroleerd hebt . als jij mij een mailtje stuurt op mijn mailadres ....bij jullie bekend , ga ik niet moeilijk lopen zoeken om je privé bericht te sturen op dit forum.
ik hoor je.


Hoi covu,

Ik snap dat mijn antwoord niet even bevredigend kan overkomen hoor. Maar weet wel dat ik je juist graag wil helpen. Vaak komen we er uiteindelijk wel achter wat de uiteindelijke oorzaak is 🙂. Ik heb je nu een privé bericht gestuurd.

Vind je het wel een idee dat ik telefonisch contact met je opneem als je weer in het buitenland bent?

Bedankt voor de tips Friesian 🙂. Heb je daar nog wat aan covu?

Groetjes,

Alex
Dank Friesian en Alex ,

Nieuw AP aangemaakt .....met naam SIMYO-KPN ,
Alle instellingen zoals in de link die Friesian opgaf ingesteld ..... hopen dat dit het is .
Apart want bij mijn AP op de Lumia 920 stond gewoon die van KPN/HI  geactiveerd...je zou denken dat zit goed ? maar dit AP kan je niet bewerken .........helaas met als gevolg dat. Hoop ik.

Ook de Iphone 4s is nu ingesteld met de gegevens.. dwz internet , kpn , gprs. daar stond heel wat anders (http://mms .....)

Alex bedankr voor je mail en Friesian bedankt voor je hulp ......en nu maar hopen als ik binnenkort wwer eens een keertje Belgie in rijdt het werkt.

Jullie horen het nog .......in ieder geval bedankt voor de genomen moeite .......en wie weet ?
Grt Covu
Hallo Frieslan en Alex,

Bij de Lumia 920 stond het AP keurig op KPN/HI maar is niet te bewerken, zoals Frieslan mij de link had gegeven , AP toegevoegd en de gegevens ingevoerd en geactiveerd , telefoon opnieuw opgestart.......wie weet ....gaat het werken als ik weer een keertje naar Belgie rij.

Ook de Iphone 4s van mijn vrouw gedaan met de 2e link van Frieslan.....ook hierbij ik hoop dat het werkt .

Alex bedankt voor je mail en kan je nogniet zeggen wanneer ik weer in buitenland ben.
Tot zover ,jullie bedankt voor de input , opmerkelijk dat je dit allemaal moet doen om het in de lucht te krijgen .
Maar goed we gaan het proberen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi covu,

We zijn benieuwd naar je bevindingen wanneer je weer in het buitenland bent! Houd ons op de hoogte, alsjeblieft.
Op mijn Iphone 4s werkt geen internet als ik naar Duitsland ga. Echt vervelend, want er is ook simyo in Duitsland.
Alle instellingen zijn in orde, de netwek heet E-plus.
Kunt u misschien checken wat er mis is?
Vandaag ga ik opnieuw naar Duitland en heb echt internet nodig.
Bij voorbbat bedankt.

Yulia
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Yulia MF, welkom op ons forum :)

In je gegevens zie ik dat je je inmiddels data hebt gebruikt in Duitsland, dus het is je gelukt :D

Misschien ten overvloede; maar dat er in Duitsland ook een Simyo is, betekent niet automatisch dat je daar kunt internetten. Zij gebruiken daar ook 'andermans' netwerk, net zoals wij dat van KPN in Nederland gebruiken.

Kun je ons wel laten weten wat er voor heeft gezorgd dat je nu wel kunt internetten?

Reageer