.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland. Wat nu?

  • 10 February 2018
  • 13 reacties
  • 234 Bekeken

Ik heb geen internet op mijn Galaxy S4 in het buitenland. Het maakt niet uit welk land en ik heb al van alles aangepast aan mijn instellingen. Niets helpt. Is er iets wat jullie alleen kunnen aanpassen?

Groet Helen
icon

Beste antwoord door Ray 10 February 2018, 18:37

Bekijk originele reactie

13 reacties

Internet in het buitenland staat aan op je MijnSimyo (instellingen - netwerkinstellingen)?

(data / gegevens) roaming staat aan op je telefoon?

Lees deze blog even door. Met name onderstaand is erg belangrijk.

APN toevoegen op een Android-smartphone

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Mobiele netwerken’.
  • Druk op ‘Namen toegangspunten’.
  • Druk rechtsboven op ‘Toevoegen’.
Je kunt nu een APN toevoegen. Op een Android-smartphone doe je dat als volgt:
  • Vul bij ‘Verbindingsnaam’ in: ‘Mobiel Internet’.
  • Vul bij ‘APN’ in: ‘portalmmm.nl’.
  • Vul bij ‘Poort’ in: ‘5080’.
  • Selecteer bij ‘Verificatietype’: ‘PAP’.
  • Druk daarna rechtsboven op de drie puntjes.
  • Druk op ‘Opslaan’.
  • Selecteer nu de APN die je zojuist hebt toegevoegd.
  • Herstart toestel.

NB: Prepaid bellers kunnen niet internetten, behalve via Wifi, in het buitenland.

Verneem graag of het lukt zo.
punt 1 en 2 was al gecheckt. Morgen check ik het APN verhaal. Hoop dat het lukt! Dank,
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling op Ray,

In de APN ook Gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS (als deze het niet doet gprs) invullen.

Na herstart ook even naar netwerken laten zoeken!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Helen72,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet werkt in het buitenland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je kleine beetjes internet hebt verbruikt in Oostenrijk. Klopt het dat je internet nu werkt?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het graag van je. Ik help je hier dan mee verder.

@Ray en @Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Super bedankt allemaal. Met jullie suggesties en nog een kleine aanpassing in de netwerkmodus is het gelukt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Helen72,

Namens ons allemaal graag gedaan! Veel plezier nog in het buitenland 🙂 Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag.

Groetjes,
Niels
Helaas.... te vroeg gejuigd. Na enkele dagen verbinding, heb ik nu weer hetzelfde probleem. Iemand nog tips?
groet
Helen
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Helen,

Zit je op een andere plaats? Laat je toestel dan even naar netwerken zoeken en zet netwerken kiezen op automatisch.
Hoi Helen,

Zit je op een andere plaats? Laat je toestel dan even naar netwerken zoeken en zet netwerken kiezen op automatisch.


Dank voor de suggestie. Ik heb de vraag onderweg naar huis gepost, maar had het probleem de dag ervoor ook al op dezelfde lokatie gemerkt. Onderweg heb ik inderdaad naar netwerken gezocht, netwerk op automatisch gezet en zelfs opnieuw opgestart. Maar helaas.... Mogelijk dat de moderator toch iets moet resetten?
Probleem is wel dat ik inmiddels thuis ben en dus voorlopig het niet in het buitenland kan checken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Helen,

Ai, wat balen! Goed dat je de tips nog hebt nagelopen en een ander netwerk hebt geselecteerd.

Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen gereset. Hierbij wordt de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten?

Als je de volgende keer in het buitenland bent en je hebt dezelfde problemen, test je simkaart dan in een andere telefoon. Zo kunnen we nagaan waar het probleem precies zit. Op die manier kunnen we je op dat moment nog sneller helpen met een oplossing. :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt in de tussentijd?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Helen,

Onderweg in een auto of trein naar netwerken zoeken is meestal niet de beste manier, de telefoon moet via een mast verbinding maken met het netwerk, als je dus met een hoge snelheid je verplaatst ben je het contact met de mast kwijt voordat de registratie, die even duurt, voltooid is. Je telefoon probeert het bij een volgende mast met hetzelfde resultaat.
Vanaf een parkeerplaats of bij een station waar de trein stilstaat heb je een betere kans.
Hoi Helen,

Ai, wat balen! Goed dat je de tips nog hebt nagelopen en een ander netwerk hebt geselecteerd.

Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen gereset. Hierbij wordt de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten?

Als je de volgende keer in het buitenland bent en je hebt dezelfde problemen, test je simkaart dan in een andere telefoon. Zo kunnen we nagaan waar het probleem precies zit. Op die manier kunnen we je op dat moment nog sneller helpen met een oplossing. :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt in de tussentijd?

Groetjes,
Els


Bedankt en ik zal de telefoon 5 min uitzetten. Voorlopig niet meer naar het buitenland, dus mijn probleem staat on hold. Bedankt zover.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Helen,

Dat is goed! Je simkaart is nu opnieuw aangemeld op het netwerk.

Je probleem staat inderdaad on hold. Als je weer naar het buitenland gaat, horen we het graag van je of je wel of niet kan internetten.

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer