.

Beantwoord

Geen Internet in het buitenland. Wat nu?

  • 3 August 2017
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

Badge
Heb een Galaxy S3 Neo via handmatige versie ingesteld volgens de Simyo instructie.Desondanks geen verbinding.Help!
icon

Beste antwoord door Ray 7 August 2017, 11:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Internet in het buitenland is volgens mij een drama. Met veel bombarie is door de providers verkondigd dat we in het buitenland onze internetbundel kunnen gebruiken. Vervolgens worden we als tweede rangs klanten behandeld. Buitenlanders krijgen niet het zelfde als de eigen klanten.
Beste. Ook ik heb mijn instelling op mijn telefoon en in mijn simyo goed staan, maar heb geen Internet in het buitenland. Wat te doen. Heb het nodig... grtz Tim
Lees de tekst in de link even.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS​ / gprs
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Heijnv,

Welkom op het Forum!

Erg vervelend dat je internet niet werkte. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat dit probleem inmiddels is verholpen. Dat is mooi om te zien!

@ Francisus, dat klopt niet.

Om je aansluiting te kunnen gebruiken in het buitenland, is het belangrijk dat je beschikt over de juiste instellingen. Zo hoort de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aan te staan op Mijn Simyo. Niet alleen de instellingen op het netwerk zijn cruciaal, maar ook de instellingen ín je telefoon. Denk hierbij aan de APN en dataroaming.

Op het moment dat je toegang hebt tot het netwerk in het buitenland, kun je hier net zo goed gebruik van maken als klanten van dit netwerk. Er is dus geen verschil in eigen klant of gastgebruiker van het netwerk.

Volgens onze gegevens kun jij probleemloos gebruik maken van internet, dus dat is mooi. ;)

@ Tim Janssen, welkom op het Forum!

Balen dat je niet kunt internetten in het buitenland. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' al aan hebt staan. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk kunt internetten in het buitenland, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich opnieuw met de juiste instellingen op het netwerk.

Wanneer het probleem blijft bestaan, dan kun je controleren of je de optie '(data)roaming' aan hebt staan op je telefoon. Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Laat je mij weten of je internet nu werkt met de bovenstaande instructies?

@ Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer