.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland, wat nu?

  • 14 June 2016
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Goedemorgen,

Tijdens onze laatste vakantie in zuid Frankrijk had ik geen internet. Ik was weer afhankelijk van Wifi.
Hoe is dit mogelijk ondanks dat ik deze optie bij mijn Simyo, én uiteraard ook roming en mobiele gegevens, heb aanstaan?
icon

Beste antwoord door Caspar 14 June 2016, 15:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Carooltje,

Welkom op het Simyo Forum.

Heb je 4G? Dan is het goed mogelijk dat dit het probleem is, je toestel op 3G vastzetten gedurende het verblijf in buitenland wil nogal eens helpen. Uiteraard bij terugkomst in NL weer op 4G zetten en even opnieuw opstarten.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Carooltje,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet kon internetten in het buitenland :(

Goed van je dat je het allemaal het nagecheckt. Zoals franswon al aangaf kan je proberen om 3G ipv 4G tijdelijk in te schakelen op je toestel.

Wat je verder kan doen is het handmatig zoeken naar andere beschikbare netwerken. Zo kan er één zijn waar je wel op kunt bellen en niet op kunt internetten. Er moet er één zijn waarop beide mogelijk is. Verder heb ik ook het 'buitenland internetten' op jouw aansluiting gereset. Doe even voor 5 minuten je toestel helemaal uit. Dan kan het probleem wel eens opgelost zijn.

Groetjes,
Caspar
Best Simyo heb nu alles geprobeerd zit in Japan maar het is hopeloos hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een lg-d620r groetjes Herby
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Herby,

Hier staat hoe je internet instelt https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#!/device/lg/d620-g2-mini/topic/internet/handmatig-instellen/1, de APN voor 4G is KPN4G.nl voor overig portalmmm.nl

Ik raad aan je toestel op 3G te zetten, Japan gebruikt ook de 2100 MHz band hiervoor.

Laat je toestel zoeken naar een mobiele provider.

(Ik neem aan dat internet in het buitenland aanstaat op Mijn Simyo en op je mobiele telefoon).
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Herby,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat het niet wil lukken met je mobiele internet. Ik zie dat de opties op jouw aansluiting juist staan. Voor de zekerheid heb ik de buitenlandinstellingen een reset gegeven. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Als dit niet heeft geholpen, dan wil ik je adviseren handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.
Mocht ook dit niet werken, dan wil ik je vragen de link van Franswon te openen en aan de hand daarvan de instellingen van je telefoon na te lopen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

@Franswon, bedankt voor je hulp!

Reageer