Hallo,
Ik heb geen internet in het buitenland.\
Ik heb vorige week mijn internet in het buitenland aangezet, en dezelfde dag naar Parijs gereden, helaas geen internet, Ik had ook andere APNs geprobeerd.
Ik dacht dat het mischien een werkdag nodig had om te activeren.
Ben net terug uit Antwerpen, en weer zonder internet in Belgie gezeten.
Graag aub mijn internet in het buitenland (nogmaals) activeren, en aangeven wat nu de juiste APN instellingen zijn svp.
Ik heb een Iphone 5.
Alvast bedankt.
Bladzijde 2 / 2
Hoi Donini, welkom op het forum van Simyo!
Wat vervelend dat je geen verbinding krijt met mobiel internet 😞
Ik heb zojuist even contact gehad met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat alles op je aansluiting goed staat om verbinding te krijgen met mobiel internet in het Verenigd Koninkrijk.
Ik zie dat je hierover ook via e-mail contact met ons hebt gehad en is aangeraden om de juiste instellingen in te stellen, namelijk APN: portalmmm.nl, Gebruikersnaam: KPN en Wachtwoord: GPRS.
Nu begrijp ik ook uit deze e-mails dat je niet de mogelijkheid hebt om zelf je internetinstellingen in te stellen, dit kan je oplossen door even je iPhone te synchroniseren met iTunes.
Daarnaast ben ik benieuwd of je bij je internetinstellingen wel een schuifje met "EU Internet" staan? Wanneer deze optie ingeschakeld is, raad ik je aan deze uit te schakelen en daarna je telefoon even opnieuw op te starten.
Tot slot is het me uit je e-mails niet helemaal duidelijk of je na het herstellen van je netwerkinstellingen verschillende netwerken hebt uitgeprobeerd? Het kan namelijk zijn dat je niet via alle beschikbare netwerken verbinding kan maken met mobiel internet.
Ik hoor graag van je! 🙂
Wat vervelend dat je geen verbinding krijt met mobiel internet 😞
Ik heb zojuist even contact gehad met onze Netwerkspecialisten en zij geven aan dat alles op je aansluiting goed staat om verbinding te krijgen met mobiel internet in het Verenigd Koninkrijk.
Ik zie dat je hierover ook via e-mail contact met ons hebt gehad en is aangeraden om de juiste instellingen in te stellen, namelijk APN: portalmmm.nl, Gebruikersnaam: KPN en Wachtwoord: GPRS.
Nu begrijp ik ook uit deze e-mails dat je niet de mogelijkheid hebt om zelf je internetinstellingen in te stellen, dit kan je oplossen door even je iPhone te synchroniseren met iTunes.
Daarnaast ben ik benieuwd of je bij je internetinstellingen wel een schuifje met "EU Internet" staan? Wanneer deze optie ingeschakeld is, raad ik je aan deze uit te schakelen en daarna je telefoon even opnieuw op te starten.
Tot slot is het me uit je e-mails niet helemaal duidelijk of je na het herstellen van je netwerkinstellingen verschillende netwerken hebt uitgeprobeerd? Het kan namelijk zijn dat je niet via alle beschikbare netwerken verbinding kan maken met mobiel internet.
Ik hoor graag van je! 🙂
Donini, mijn ervaring hier is dat als je handmatig een netwerk kiest, je Vodafone en EE moet vermijden. De eerste werkt helemaal niet met een Simyo simkaart, en de tweede biedt maar een beperkte service. Tenminste dat is mijn ervaring hier in Edinburgh. De overige netwerken werken goed.
Dankjewel voor je toevoeging, Scotsman, dat is goed om te weten! :)
Nu ben ik dan nog wel benieuwd of Jersey Airtel, Cloud9, O2 en Hutchinson de overige netwerken zijn die wel goed werken?
Nu ben ik dan nog wel benieuwd of Jersey Airtel, Cloud9, O2 en Hutchinson de overige netwerken zijn die wel goed werken?
Nu ben ik dan nog wel benieuwd of Jersey Airtel, Cloud9, O2 en Hutchinson de overige netwerken zijn die wel goed werken?
Hier op mijn locatie zijn er vier netwerken in de lucht: EE, Three, Vodafone en O2. Dit zijn de vier bedrijven die een vergunning hebben om bepaalde gedeeltes van het spectrum voor een mobiel telecomnetwerk te mogen gebruiken. Mijn recente tests met een Simyo simkaart en een iPhone 5 gaven aan dat van deze vier Three en O2 het beste (d.w.z. perfekt) werken.
- Ik neem aan dat Jersey Airtel alleen op Jersey aktief is.
- Cloud9 (ik heb dit even moeten googlen) heeft geen eigen netwerk in de UK (dat hebben alleen de bovengenoemde vier), kennelijk zijn ze gespecialiseerd in het leveren van internationale roaming simkaarten.
- Hutchinson (voluit Hutchison 3G UK Limited) is het moederbedrijf van Three. Het netwerk van Three biedt uitsluitend 3G en 4G.
Bedankt voor deze extra informatie, Scotsman! :)
Ik denk dat ik eens wat extra informatie ga verzamelen over het overzicht aan beschikbare providers dat wij hebben 🙂
Ik denk dat ik eens wat extra informatie ga verzamelen over het overzicht aan beschikbare providers dat wij hebben 🙂
$andra, ook bij jou staat alles aan onze kant 'open' om te internetten in het buitenland. De reset van je telefoon die Samsung je adviseer kun je beter wel doen dus.
Houd je ons op de hoogte?
Hoi Ernst, de reset was ik ook wel van plan om uit te voeren en is inmiddels ook gebeurd, maar het kan nog wel maanden duren voordat ik misschien weer eens in het buitenland zit en iets kan zeggen over het effect van de reset.
Hoi $andra,
Dat zul je altijd zien met dit soort tests! Mocht het zover zijn en je ervaart dezelfde problemen, hoop ik dat je dit topic nog herinnert en ons op de hoogte te houden 🙂
Dat zul je altijd zien met dit soort tests! Mocht het zover zijn en je ervaart dezelfde problemen, hoop ik dat je dit topic nog herinnert en ons op de hoogte te houden 🙂
Krijg ook geen internet in het buitenland (ben nu in België), hoewel ik in NL wel internet heb en mijn toestel geconfigureerd heb zoals geadviseerd (APN=portalmmm.nl Username=KPN Password=gprs). Roaming staat aan op mijn toestel en internet gebruik in het buitenland is ook aan op Mijn Simyo.
Het netwerk in België is BASE-simyo en mijn toestel is geconfigureerd voor 3G als hoogste snelheid (in NL heb ik 4G).
Echt vervelend.
Bedankt voor jullie hulp.
Het netwerk in België is BASE-simyo en mijn toestel is geconfigureerd voor 3G als hoogste snelheid (in NL heb ik 4G).
Echt vervelend.
Bedankt voor jullie hulp.
Hoi yvdp, welkom op het Simyo forum!
Goed dat je je instellingen al gecontroleerd hebt. Dataroaming hoort inderdaad aan te staan. Ik ben het één en ander even voor je nagegaan :)
Het zou geen probleem moeten zijn om verbinding te maken. Alles staat goed op het netwerk. Ook de netwerkspecialisten hebben even gekeken naar je aansluiting. Er is geen blokkade.
Ik heb voor de volledigheid je optie Internet op je mobiel buitenland gereset. Wil je hierom je toestel uit- en aanzetten? Zo kan je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Wil je daarnaast ook even handmatig alle netwerken bij langs gaan in je toestel. Je hoort verbinding te kunnen maken met: KPNGroup Belgium SA/NV (BASE), Mobistar S.A. & Proximus (Belgacom Mobile N.V./S.A.).
Kun je trouwens wel bellen in België? En wat voor type toestel heb? Als het niet lukt, raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te testen. Mocht het nog niet werken, krijg je een bepaalde melding?
Ik hoor het graag van je 🙂
Goed dat je je instellingen al gecontroleerd hebt. Dataroaming hoort inderdaad aan te staan. Ik ben het één en ander even voor je nagegaan :)
Het zou geen probleem moeten zijn om verbinding te maken. Alles staat goed op het netwerk. Ook de netwerkspecialisten hebben even gekeken naar je aansluiting. Er is geen blokkade.
Ik heb voor de volledigheid je optie Internet op je mobiel buitenland gereset. Wil je hierom je toestel uit- en aanzetten? Zo kan je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Wil je daarnaast ook even handmatig alle netwerken bij langs gaan in je toestel. Je hoort verbinding te kunnen maken met: KPNGroup Belgium SA/NV (BASE), Mobistar S.A. & Proximus (Belgacom Mobile N.V./S.A.).
Kun je trouwens wel bellen in België? En wat voor type toestel heb? Als het niet lukt, raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te testen. Mocht het nog niet werken, krijg je een bepaalde melding?
Ik hoor het graag van je 🙂
[Bij mij hetzelfde probleem als bij Dexter79!
Ben naar belgie gereden en kwam zonder internet te zitten terwijl ik de optie aan heb staan om internet te hebben in het buitenland.
Graag aub zsm de instellingen goed zetten.
Het was echt niet leuk om zonder internet te zitten terwijl je die wel nodig hebt voor je navigatie app :S
Alvast bedankt voor de hulp.
Ben naar belgie gereden en kwam zonder internet te zitten terwijl ik de optie aan heb staan om internet te hebben in het buitenland.
Graag aub zsm de instellingen goed zetten.
Het was echt niet leuk om zonder internet te zitten terwijl je die wel nodig hebt voor je navigatie app :S
Alvast bedankt voor de hulp.
Hallo Naomi. Bedankt voor je reactie maar het heeft niet geholpen. Ik heb alle netwerken geprobeerd, instellingen gecontroleerd, uit en aan gezet, het lukte steeds niet. Mijn toestel is een Nokia Lumia 1020. Ik krijg geen speciaal bericht. Kan wel telefoneren, maar heb geen data in het buitenland. Ik heb opgegeven maar hoop dat het volgende keer (in twee dagen) wel lukt.
Ben naar belgie gereden en kwam zonder internet te zitten terwijl ik de optie aan heb staan om internet te hebben in het buitenland.
Graag aub zsm de instellingen goed zetten.
Het was echt niet leuk om zonder internet te zitten terwijl je die wel nodig hebt voor je navigatie app :S
Alvast bedankt voor de hulp.
Hoi pombootje,
Welkom terug op het forum.
Erg vervelend dat je geen internet had in België. Al je instellingen staan correct op het netwerk. Bellen en internet zou in het buitenland geen probleem zijn.
Dit heeft mogelijk te maken hebben met je toestelinstelling. Zou je kunnen controleren of dataroaming is ingeschakeld op je toestel?
Verder kan je nagaan of je in België internetverbinding krijgt wanneer je de netwerkmodus aanpast naar WCDMA/GSM.
Laat je ons weten of het hieraan lag?
Hoi YvesVdp,
Na de reset van Naomi op 29 december zou je gebruik kunnen maken van je aansluiting in het buitenland.
Ik zie dat je een 4G bundel hebt. Voor deze bundel kan je gebruik maken van twee APN-instellingen namelijk KPN4G.nl en portalmmm.nl. Beiden zouden in het buitenland werken.
Zou je dit willen nagaan wanneer je weer in het buitenland zit?
Het lukt! Bedankt 🙂
Hoi YvesVdp,
Ben blij om dat te horen 🙂 Erg bedankt voor het melden !
Ben blij om dat te horen 🙂 Erg bedankt voor het melden !
Hallo Ernst. Ik kreeg vandaag een sms van je dat mijn internetverbinding het nu na een herstart zou moeten doen. Het is in zo verre verbeterd dat er nu wel 3G in beeld staat (net als bij de anderen in dit topic), maar evenzogoed werkt het niet. Ik krijg de melding 'mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice'. Dat schiet niet op. Ben nu nog in Brussel, maar over twee dagen weer in NL. Ben bang dat het na deze zoveelste buitenlandse trip alweer niet is opgelost....
Indertijd met mijn iPhone4 en T-mobile geen enkel probleem, maar met Simyo met die telefoon en daarna ook met mijn 5S nooit meer gelukt met internet in buitenland....
Indertijd met mijn iPhone4 en T-mobile geen enkel probleem, maar met Simyo met die telefoon en daarna ook met mijn 5S nooit meer gelukt met internet in buitenland....
.... Ik zoek nog even verder en kom opeens de oplossing tegen: ik heb 4G in Nederland, dat moet ik uitzetten (had ik al gedaan), maar als ik vervolgens bij APN 'KPN4G.nl' invoer in plaats van portalmmm.nl dan lukt het!
Hoi Laurav,
Bedankt voor je reactie.
Goed om te horen dat het internetten gelukt is. Normaliter zou je met portalmmm.nl zowel in Nederland als in het buitenland op internet kunnen met je toestel.
Ik heb even gekeken naar je netwerkinstellingen en zag dat portalmmm.nl niet was toegevoegd aan je aansluiting. Excuses hiervoor. Dit heb zojuist voor je rechtgezet. Je kan in Brussel ook de komende twee dagen via portalmmm.nl verbinding leggen met het internet.
Ik wens je nog veel plezier in België.
Bedankt voor je reactie.
Goed om te horen dat het internetten gelukt is. Normaliter zou je met portalmmm.nl zowel in Nederland als in het buitenland op internet kunnen met je toestel.
Ik heb even gekeken naar je netwerkinstellingen en zag dat portalmmm.nl niet was toegevoegd aan je aansluiting. Excuses hiervoor. Dit heb zojuist voor je rechtgezet. Je kan in Brussel ook de komende twee dagen via portalmmm.nl verbinding leggen met het internet.
Ik wens je nog veel plezier in België.
Als ik in Belgie ben heb ik geen internet ondanks dat ik roaming aanzet.
Hoi Crossfit,
Lukt het ook niet om handmatig een netwerk te zoeken en pakt hij hem dan wel?
Lukt het ook niet om handmatig een netwerk te zoeken en pakt hij hem dan wel?
Hoi crossfit, leuk om je weer te zien op het forum :)
Goed dat je Data roaming hebt aangezet in je telefoon. Ik zie dat je optie Internet op je mobiel buitenland uitstaat. Je kunt deze op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart aanzetten.
Zodra je dit hebt gedaan, wil je dan je telefoon uit- en aanzetten? Stel dat je nog niet meteen een netwerk hebt, dan kun je de tip van maikel.twinnie gebruiken 😮 Voor nog meer informatie kun je kijken in dit topic buitenland bellen en internetten.
Laat je ons weten of het lukt?
@maikel.twinnie; dankjewel voor je hulp 😃
Goed dat je Data roaming hebt aangezet in je telefoon. Ik zie dat je optie Internet op je mobiel buitenland uitstaat. Je kunt deze op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart aanzetten.
Zodra je dit hebt gedaan, wil je dan je telefoon uit- en aanzetten? Stel dat je nog niet meteen een netwerk hebt, dan kun je de tip van maikel.twinnie gebruiken 😮 Voor nog meer informatie kun je kijken in dit topic buitenland bellen en internetten.
Laat je ons weten of het lukt?
@maikel.twinnie; dankjewel voor je hulp 😃
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.