Skip to main content

.

Net over de grens in Duitsland bleek ik geen internet te hebben. Mijn toestel is Samsung A03s en ik heb een abonnement bij Simyo en had nog niet de helft van mijn bundel gebruikt. Internet in het buitenland staat en stond aan. Ik kreeg net over de grens wel welkom in Duitsland en een aanwijzing roaming aan te zetten. Daar kreeg ik de keuze tussen drie providers. Ik heb maar voor Vodafone gekozen. Maar geen internet. Wat kan er aan de hand zijn?

En als je een andere provider kiest @jglas ???

Dat heb ik niet gedaan. Ik was op de fiets, had in buienradar willen kijken en ben door het gehannes met mijn telefoon toch nat geregend,  had haast weer bij de camping in NL te komen. Waarom zou dat uitmaken? Ik ben inmiddels weer 200km van Duitsland vandaan kan dus niet even snel controleren of een andere provider wel werkt. Ik heb wel bij een vriend gecontroleerd die weliswaar een ander toestel heeft, maar verder precies hetzelfde Simyo-abonnement en dezelfde instellingen. Die had gewoon internet in Italië en Oostenrijk.

Mag ik concluderen dat als ik bij roaming in Duitsland een andere provider had gekozen dan Vodafone dat ik dan wel internet had gehad? Ik overweeg nu een fietsvakantie in Frankrijk. Ga ik daar nu ook voor verrassingen (geen internet) komen te staan?

Mag ik concluderen dat als ik bij roaming in Duitsland een andere provider had gekozen dan Vodafone dat ik dan wel internet had gehad? Ik overweeg nu een fietsvakantie in Frankrijk. Ga ik daar nu ook voor verrassingen (geen internet) komen te staan?

Als automatische providerkeus niet (goed) werkt, in welk buitenland dan ook, kun je altijd handmatig een provider kiezen die wel goed werkt i.c.m. met jouw abo @jglas 

vodafone.de  had moeten werken. Als je roaming ook aanstond, kan je Simyo eens vragen om een SIM reset/ Je kan ze het beste bellen, via Whatsapp of hier kan het wel ff duren voor ze reageren.

Hoi @jglas,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al wat goede informatie hebt gekregen van @JanD en @Schmeisser (bedankt!). Toch wil ik ook je deze twee pagina's sturen: Mobiel internet in het buitenland instellen en Handmatig mobiel internet instellen. Misschien kun je nog even dubbel checken of alle instellingen juist staan (check vooral de APN-instellingen). Voor nu heb ik in ieder geval je simkaart een reset gegeven. Als je jouw telefoon even 10 minuten uitschakelt zou het hierna weer moeten werken. Zo niet, hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Dank aan allen voor de hulp, actie en informatie. Ik heb er weer vertrouwen in.

Dank aan allen voor de hulp, actie en informatie. Ik heb er weer vertrouwen in.

Graag gedaan! Hierbij zal ik deze topic ook sluiten.