.

Beantwoord

Geen internet in buitenland. Wat nu?


Badge
  • Beginner
  • 6 reacties
Ik heb sinds vandaag een abonnement met internet bundel. Ik kan wel bellen maar internet doet het niet. Ik krijg de melding dat ik geen abonnement op een mobieldatanetwerk hebt. Ik probeer in de instellingen bij de mobieldataverbruik de opgegeven instellingen van portalmmm.nl in te stellen. Maar ik kan deze niet opslaan. Ik heb een iPhone 4 en ben in het buitenland. Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Asma 16 June 2017, 14:11

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jb1,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! :(

Volgens onze gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' wel aan op Mijn Simyo. Voor de zekerheid heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je controleren of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon. Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Wanneer je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord. Als je 'EU-internet' aan hebt staan op je telefoon, dan kun je dit het beste ook even uitschakelen.

Wanneer je APN maar niet wordt opgeslagen, kun je een back-up maken van al je gegevens en controleren of er een software update is voor je telefoon. Als die er is, installeer 'm dan via Wifi. Als er geen nieuwe update is, dan kun jij je telefoon resetten door 'm naar fabrieksinstellingen te zetten. Het kan namelijk een software matige fout zijn dat hersteld kan worden met een reset.

Laat je ons weten of het lukt met de instellingen?

Groetjes,
Asma
Badge
dank voor je snelle antwoord. Inmiddels staan de door jullie opgegeven internetinstellingen goed, maar helaas nog steeds geen internet. Wel telefoon. De software update van mijn iPhone 4 is hoger dan 7, nl 9.3.
Hebben jullie nog andere suggesties? Vriendelijke groet, jb1
Badge
Nog even een opmerking. Voor dat ik dit abonnement af heb gesloten maakte ik gebruik van een pre paid simkaart zonder internet bundel. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben, maar ik heb nog steeds dezelfde simkaart.
Badge
Goedendag, ik heb inmiddels mijn iPhone naar de fabrieksinstellingen gereset en alles opnieuw ingevuld. Bij netwerkaanbieder stond automatisch ( wat ikheel. Handig vond), en toen pakte die het netwerk van sfr f. Op mijn man zijn telefoon stond als netwerk aanbieder Orange.fr. Die heb ik zelf gekozen en nu heb ik wel internet. Weet niet wat de oplossing heeft gebracht, maar opgelost is het dus nu wel.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jb1,

Mooi dat het uiteindelijk is opgelost! Het handmatig kiezen van een netwerk wil inderdaad vaak helpen. Soms verbindt de telefoon namelijk automatisch met een 'verkeerde' provider.

Als je verder nog ergens tegenaan loopt, laat je het ons dan weten?

Groetjes,
Caspar
Wat wordt er bedoeld met EU internet en waar kan ik deze uitzetten?
Reputatie 7
Badge +6
Bedoel jij hiermee zone 1, zo ja waarom zou je deze willen uitzetten?

Dit kan trouwens in mijn simyo.
In t antwoord van Asma staat : als je EU internet aan hebt staan, kun je dit het beste uitzetten. Nu heb ik dit ook ergens anders gelezen maar weet ik niet zeker welke instellingen hiermee bedoeld wordt. Ik denk niet dat er gedoeld wordt op "internet in het buitenland" op simyo, anders zou je niet kunnen internetten. Ik ga binnenkort weer naar het buitenland en wil dat mijn internet het nu wel doet 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Oké zover ik weet geldt dit alleen voor een iPhone met iOS acht en deze instelling moet inderdaad uitstaan.
Dit kun je doen op je toestel zelf, uiteraard niet in mijn simyo uitzetten.

Er is hier over nog een topic deze kan ik niet zo gauw vinden.
Reputatie 7
Badge +6
Toch nog gevonden
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/tip-voor-als-je-na-1-juni-geen-internet-in-het-buitenland-hebt-38707
Badge +7
Hoi ZILBEYLI,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het wat onduidelijk is wat er wordt bedoeld met 'EU internet'. Dat is een optie in je telefoon (vooral iPhones hebben deze optie) die je uit moeten zetten. Ron H heeft je al een topic meegestuurd waarin dit ook wordt uitgelegd.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer