.

Beantwoord

Geen internet in buitenland. Wat kan ik doen?

  • 6 August 2017
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Badge
Sinds 12 dgn ben ik in het buitenland.
En wat ik ook probeer ik heb geen internet op mijn Samsung GALAXY S3 Neo.
Heb wel net voor de vakantie nog mijn Simyo prepaid omgezet naar Simyo Sim Only abonnement om internet te kunnen hebben in het buitenland want het is met Simyo Prepaid niet mogelijk om te internetten in het buitenland.
Dus onderstaand gedaan.
""Log in op Mijn Simyo en klik op de knop 'stap over naar Sim Only'. Binnen 48 uur zetten we je automatisch over van een Prepaid aansluiting naar een Sim Only abonnement".
Nou nee dus.
Ook de handmatige instellingen toegepast die passen bij mijn toestel resultaat zero.
Nog steeds zero nada.
Inmiddels heb de fietsreis achter de rug en van het het internet geen gebruik gemaakt ook al was het hier specifiek voor bedoeld.
Er staan nog steeds ongebruikt 1000mb in de bundel moest wel mobiel moeten bellen onderweg om toch contact te houden wat in het geheel niet de bedoeling was op deze manier.
Ben benieuwd naar de antwoorden wat hier het probleem was?

Groeten Hein Limes route fietser.
icon

Beste antwoord door Angela 10 August 2017, 22:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Buitenland opties aan op de MijnSimyo pagina?

Roaming aan op de telefoon?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186
Badge
Dit is geen toeval net na deze topic heb ik ineens wel internet en de afgelopen 2 weken niet.
Ray jij moet dus van simyo zijn en dit dus nu hebben geregeld wat 2weken geleden had moeten gebeuren.
Denk dat ik overstap na een andere provider zo ga je niet om met klanten.Het woord vergeten komt nu bij mij boven.
en dat kan in deze digitale wereld niet meer. Dus Bedankt voor eigenlijk wat? Fiets vakantie is nl.voorbij.

Zeer ontstemde Hein Limes fietser.

Ook de beloofde 1000MB data die aan mijn vrouw zijn beloofd (denk compensatie) die het via haar kant probeerde te regelen voor zie ik nergens terug.
😠 😠
Ik ben niet van Simyo. Medewerkers van Simyo zijn herkenbaar als moderator. Tevens staat er onder mijn berichten 3x dat ik Klant ben geen medewerker.

Ik probeerde enkel te helpen. Geen dank hoor.
Ik heb afgelopen veel problemen ondervonden met internet in het buitenland. Echter niet met een Samsung toestel maar met een Iphone 6. Uiteraard moet je roaming aanzetten, maar dit blijkt bij sommige toestellen (of simkaarten ???) niet voldoende .
Na vele telefoontjes met Simyo kwam boven water dat je bij Iphone 6 de volgende APN moet gebruiken : kpn4g.nl
De APN instellingen vind je onder de instellingen van mobiele data. Probleem opgelost
Reputatie 7
Badge +10
Hoi heijnv,

Wat jammer om te zien dat je tijdens je vakantie geen gebruik hebt kunnen maken van het internet 😞 Ik snap heel goed dat je hiervan baalt.

Het is voor ons enorm lastig om te bepalen waar het probleem precies gezeten heeft, als je alweer terug in Nederland bent. We kunnen dan namelijk niet meer zien hoe jouw simkaart precies aangemeld was op het buitenlandse netwerk. Daarnaast heeft een reset of het controleren van de instellingen nu geen zin meer. Mocht je nog eens naar het buitenland gaan, dan kun je het beste vanuit daar direct contact opnemen. Zo kunnen we jou zo snel mogelijk helpen en hoef je niet 12 dagen zonder je aansluiting te zitten.

Ik begrijp dat er beloftes gedaan zijn die niet zijn nagekomen. Dat hoort niet! Het spijt me dat dit zo gelopen is. Ik zie dat je hierover ondertussen contact hebt gehad en dat mijn collega de beloofde 1000MB alsnog heeft toegevoegd. Ik hoop dat jullie hier alsnog plezier van hebben.

Mocht je nog wat willen weten, stel je vragen dan gerust. We helpen je graag verder.

@Ray & Wikibreda, heel erg bedankt voor jullie tips en toevoegingen :D

Groetjes,
Angela

Reageer