.

Beantwoord

Geen internet in buitenland op iPhone 3gs

  • 11 March 2014
  • 3 reacties
  • 616 Bekeken

Badge
Beste,

Ik ben nu al ruim een maand in het buitenland (Engeland) en probeer al die tijd al mijn mobiel internet te activeren of er gebruik van te maken. Ik heb in “mijn simyo” al internet buitenland aangezet en heb ook data roaming aangezet. Mijn telefoon zeer vaak in en uitgeschakeld en ook 1 vaste provider geselecteerd. In dit forum kwam ik ergens tegen dat je bij instellingen internet-thetering  APN : KPN Gebruikersnaam : internet   Wachtwoord: gprs moest invullen  ook dit werkt niet.   In die instellingen kun je ook nog een APN gebruikersnaam en ww invullen onderkopje mobiele data maar daarover werd niets gezegd.

Ik heb al een contact gezocht met de klantenservice en je krijgt daar het standaard bericht “Wat vervelend dat u nog geen internet op uw mobiel heeft in het buitenland!” en dan een aantal standaard procedures die bijna iedereen natuurlijk als eerste doet.

Kan ik aub persoonlijk assistentie hier krijgen van mijn probleem? Ik heb speciaal mijn internet bundel verhoogd omdat ik een aantal maanden in het buitenland ben.

Ik heb een iphone 3gs.

Groeten,

Peter
icon

Beste antwoord door Peter B 11 March 2014, 18:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS 

bedoel ik trouwens niet wat ik eerst aangaf
Badge
opgelost! bedankt
Badge +6
Beste,

Ik ben nu al ruim een maand in het buitenland (Engeland) en probeer al die tijd al mijn mobiel internet te activeren of er gebruik van te maken. Ik heb in “mijn simyo” al internet buitenland aangezet en heb ook data roaming aangezet. Mijn telefoon zeer vaak in en uitgeschakeld en ook 1 vaste provider geselecteerd. In dit forum kwam ik ergens tegen dat je bij instellingen internet-thetering  APN : KPN Gebruikersnaam : internet   Wachtwoord: gprs moest invullen  ook dit werkt niet.   In die instellingen kun je ook nog een APN gebruikersnaam en ww invullen onderkopje mobiele data maar daarover werd niets gezegd.

Ik heb al een contact gezocht met de klantenservice en je krijgt daar het standaard bericht “Wat vervelend dat u nog geen internet op uw mobiel heeft in het buitenland!” en dan een aantal standaard procedures die bijna iedereen natuurlijk als eerste doet.

Kan ik aub persoonlijk assistentie hier krijgen van mijn probleem? Ik heb speciaal mijn internet bundel verhoogd omdat ik een aantal maanden in het buitenland ben.

Ik heb een iphone 3gs.

Groeten,

Peter


APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS 

bedoel ik trouwens niet wat ik eerst aangaf


opgelost! bedankt


Hoi Peter B,

Fijn dat het inmiddels is opgelost! Nu ben ik wel erg benieuwd naar wat nou de oplossing was? :)

Daarnaast begrijp ik dat je je internetbundel hebt verhoogd, omdat je in het buitenland zit. Alleen.. je internetbundel is alleen geldig voor verbruik in Nederland, dat betekent dat al het verbruik dat je in Engeland hebt niet vanuit de bundel gaat, maar apart in rekening wordt gebracht als verbruikskosten, voor Engeland betekent dat dat je €0,55 per MB betaalt. Zie een overzicht van onze tarieven voor het buitenland hier. Oftewel ik zou je willen aanraden juist je internetbundel uit te zetten voor de tijd dat je in Engeland bent, want daar heb je niets aan helaas 😞

Reageer