.

Beantwoord

Geen internet in buitenland. Hoe kan dat?

  • 30 August 2017
  • 6 reacties
  • 844 Bekeken

Badge
Hoi
Ik heb in portugal geen internet. Telefoon blijft maar zeggen "je bent offline"

Ik kreeg bij binnenkomst in portugal overigens wel gewoon de sms met de bekende boodschap met tarieven

Hetzelfde probleem had ik met deze telefoon (samsung s7) in antwerpen enige tijd geleden. Daar was eea al door jullie gereset maar geen verbetering, bleek uiteindelijk omschakeling van netwerkmodus een oplossing (van "4g/3g/2g (autom.verbinden)" naar "3g/2g (autom.verbinden)" wat ik toen al een vreemd fenomeen vond maar...het werkte toen! Of het dat toen echt geweest is weet ik niet want ....nu werkt dat echter ook niet

De 3 hoofdegels voldoe ik aan:

1) je moet een abonnement (sim only) hebben. prepaid werkt niet.
2) Je moet in mijn simyo internet in de buitenland aan hebben staan.
3) je moet op je toestel roaming aan hebben staan.

Ook heb ik telefoon al twee keer helrmaal uit / aan gezet (na oa roaming op telefoon te hebben geactiveeerd).
Helaas geen effect. In mijnsimyo stond hij al aan voordat ik vertrok

Ik ben op dit moment nog steeds in portugal en heb nu even een 2e telefoon van vriendin (samsung a5) die wel internet heeft (zij zit via bedrijfsabonnement bij provider kpn).
Die mobiel maakte autom. de verbinding met operator "MEO | KPN"
(De operators die ik op haar telefoon zou kunnen selecteren zijn:NOS, MEO, VODAPHONE P)
Ik zie op mijn probleemmobiel na handm zoeken dezelfde lijst en dus ook de operator MEO en kan daar kan ook mee verbinden, hij registreert me dan keurig op netwerk maar..... internetverbinding werkt niet
De andere provider NOS idem dito. Bij Vodaphone P geeft hij een fout (uw simkaart staat verbinding met netwerk niet toe)

In NL werkt alles prima. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groet
Erik
icon

Beste antwoord door Asma 31 August 2017, 10:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Erik,

Oh jeetje, balen dat je weer niet kunt internetten in het buitenland! Ik snap heel goed dat jij je afvraagt waar dit precies door komt.

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' inderdaad aanstaat. Voor de zekerheid heb ik deze optie voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.

Als het probleem hierna toch blijft bestaan dan kun jij je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Aanvullende bijlagen:

Dit is de foutmelding die ik (bij elke willekeurige pagina) krijg:



Dit is de netwerkmodus (modus met 4g ook al geprobeerd):



Dit is de APN lijst die hij vindt:

Badge
Hi Asma

Ik had je bericht gemist en had al een bericht met bijlagen van screenshots geplaatst

Maar.... na je resetactie werkt eea weer (idd na uit/aanzeten mobiel). Ik zie ook een popup "data enabled" dus goed nieuws!

Kun je aangeven wat de oorzaak hiervan is
Het is voor mij de 2e keer op rij dat dit nodig is.
Ik zit regelmatig in buitenland en je begrijpt dat ik er niet veel voor voel om elke keer eea te laten resetten. Temeer omdat ik het vooraf niet kan testen en het pas merk als ik al in buitenland ben

Graag een definitieve oplossing anders denk ik er toch aan om van provider te gaan wisselen. Het is nl. te vervelend om het steeds op deze manier vlot te moeten trekken 😐

Groeten en bedankt voor het weer werkend maken
Erik
Reputatie 5
Badge +9
Hoi eekie,

Mooi dat het weer werkt! Helaas is er geen oorzaak voor. Bij een reset worden de instellingen op het netwerk vernieuwd. Jammer dat dit voor de tweede keer nodig is. Laten we het vanaf nu even aankijken. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge
hi caspar

ik had een definitieve oplossing verwacht
ik lees veel over dezelfde problemen bij mede-Simyo-abonnees.
Steeds lees ik ook dezelfde oplossing (fix): een reset van de buitenlandinstellingen

Je geeft aan ''kijk het nog een keer aan"
Tegelijk geef je aan dat er 'geen oorzaak' is
Die combinatie klinkt niet erg hoopgevend

ik gebruik de internetverbinding voor mijn werk
Ik heb geen zin om weer een gok te nemen
Ik ga op zoek naar een andere provider

groet!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi eekie,

Jammer om te lezen dat je op zoek gaat naar een andere provider. Natuurlijk snap ik dat je graag met zekerheid wilt weten wat er precies aan de hand is.

Helaas kunnen we hier niet een duidelijk antwoord op geven, omdat het bij iedereen verschillend kan zijn. Gelukkig weten we wel dat het opnieuw instellen van de instellingen op het KPN-netwerk een oplossing kan bieden. In het buitenland, zeker als je aan het reizen bent, springt je telefoon vaker over tussen verschillende netwerken. Hierbij kan het zijn dat één van die netwerken dan een kleine verstoring veroorzaakt die met een reset wel te verhelpen is. Ook is het zo dat wij geen invloed hebben over het netwerk en de impact hiervan in het buitenland. Hierbij zijn wij afhankelijk van lokale partners in die landen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els

Reageer