.

Beantwoord

Geen internet Duitsland op Windows Phone 8

  • 24 August 2013
  • 7 reacties
  • 6191 Bekeken

Hallo,

Zins kort heb ik mijn instellingen aangepast op mijn Simyo, internet buitenland aangezet.
Tot op heden heb ik geen internet verbinding in Duitsland kunnen krijgen wat doe ik verkeerd?
Ik heb zelf een HTC windows8 telefoon.

Alvast bedankt.
Martin.
icon

Beste antwoord door MartijnR 24 August 2013, 18:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Martin86,

Probeer het eens om je batterij er voor 20 minuten uit te halen en weer terug te plaatsen.
Of anders ook even de switch op mijn Simyo even uit en weer aan.

Laat aub even weten of dit heeft gehopen.

Mvg,
Martijn
Hallo Martijn.

De batarij kan er helaas niet uit de switch ga ik proberen.
Maandag ga ik weer naar duitsland, ik zal het je laten weten als ik weer terug ben of het is gelukt.

Gr
Martin
Badge +6
Hallo Martijn.

De batarij kan er helaas niet uit de switch ga ik proberen.
Maandag ga ik weer naar duitsland, ik zal het je laten weten als ik weer terug ben of het is gelukt.

Gr
Martin


Hoi Martin86,

Graag vernemen wij van je of de tip van Martijn® je heeft geholpen om te kunnen internetten in het buitenland?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Hallo,

Dinsdag terug uit Berlijn gekomen en helaas geen succes, bellen geen probleem maar internet werkt nog steeds niet. Vandaag nog naar belgië geweest en ook daar geen internet.
Trouwens op me telefoon staat in Nederland gewoon het 3G symbool maar in het buitenland een driehoekje? Is dat misschien het probleem.

Groetjes
Badge +6
Hallo,

Dinsdag terug uit Berlijn gekomen en helaas geen succes, bellen geen probleem maar internet werkt nog steeds niet. Vandaag nog naar belgië geweest en ook daar geen internet.
Trouwens op me telefoon staat in Nederland gewoon het 3G symbool maar in het buitenland een driehoekje? Is dat misschien het probleem.

Groetjes


Hoi Martin86,

Hm dat is vreemd, even gecheckt met onze technische afdeling: alles staat goed voor je aansluiting om ook gebruik te kunnen maken van mobiel internet in het buitenland.

Daarom wil ik je vragen de volgende dingen te checken:
1) Welke APN staat er ingesteld bij je internetinstellingen? De APN die moet zijn ingevuld is 'internet'. Controleer ook of nog steeds de APN 'internet' ingevuld is, wanneer je in het buitenland bent;
2) Wil je eens proberen of je wel mobiele internetverbinding kan maken via 2G; indien dit werkt, schakel dan daarna weer over naar 3G;
3) Gebruik in Duitsland het netwerk E-Plus; in België BASE.

Overigens ben ik er achtergekomen dat het driehoekje juist een goed teken is (met een beetje hulp van m'n beste vriend Google :p), dit betekent namelijk dat "Roaming actief" is, bekijk voor meer info daarover deze pagina 🙂.

Graag verneem ik wederom je bevindingen!
Hallo,

Het is gelukt hoor, even overschakelen van 3G naar 2G en weer terug naar 3G en probleem was opgelost.
Bedankt voor de hulp!

Martin.
Badge +8
Hallo,

Het is gelukt hoor, even overschakelen van 3G naar 2G en weer terug naar 3G en probleem was opgelost.
Bedankt voor de hulp!

Martin.


Super!
En fijn dat je het ook nog even laat weten.

Groetjes,
Charlene

Reageer