.

Beantwoord

Geen dataroaming buitenland OnePlus 5. Hoe kan dat?

  • 7 June 2018
  • 3 reacties
  • 2980 Bekeken

Hallo,

Wat ik ook probeer, ik krijg maar geen dataroaming in het buitenland op mijn OnePlus 5. Op mijn telefoon staat die wel aan en ook bij Simyo heb ik het goed ingesteld, en toch werkt het niet en ben ik afhankelijk van WiFi.

Ik heb mijn telefoon ook al 10min uitgehard maar dat hielp helaas niet.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groet,
icon

Beste antwoord door Thomas 7 June 2018, 11:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hallo Mariekmariek,

Van harte welkom bij ons op het Simyo Forum! Om het forum overzichtelijk te houden heb ik hem even verplaatst. ;)

In het buitenland internetten is wel zo fijn natuurlijk! Ik zie dat je in Mijn Simyo inderdaad alles al goed hebt staan. Vermoedelijk mis je alleen nog wat instellingen in je telefoon zelf. We hebben jouw telefoon niet in onze toestelhulp staan, maar met onderstaande instellingen moet het in ieder geval werken.

Je kunt je APN op de OnePlus 5 instellen door te klikken op: Instellingen > Mobiele netwerken > Sim 1 > schakel mobiele data aan > Namen toegangspunten > klik op het plus symbool > voer hier APN 'internet', gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS' in. Hierna is het een kwestie van je telefoon even herstarten. Werkt het nog niet? Probeer dan de APN 'portalmmm.nl' en je kunt ook het wachtwoord in kleine letters proberen, dus: 'gprs'.

Hou je ons op de hoogte of het zo lukt? :)

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas,

Héél erg bedankt. Het is nadat ik de gegevens bij 'portalmmm.nl' had ingevuld gelukt.

Nogmaals bedankt!

Groet,
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mariek,

Wat goed om te horen! 😃 Alles werkt nu dus helemaal naar behoren, dat is fantastisch. Geniet van je tijd in het buitenland!

Fijn weekend!

Groetjes,
Jihane

Reageer