Skip to main content
Best Simyo,



Nu aan het skien in Frankrijk en ondanks de instellingen op mijn simyo buitenland internet "aan" (net als rest trouwens) én op mijn telefoon (Samsung S4 mini) roaming en mobiele gegevens aangevinkt, en de verschillende netwerkoperators geselecteerd geprobeerd en ook nog de toegangspunten beide geprobeerd, werkt internet niet ! (tel ook al aan en uitgezet, anderen hebben wel internet hier)

Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

Dat er extra kosten aanzitten is mij bekend en prima.

groeten, emiel
Ohja, bellen en sms'n gaat prima.

En de APN op portalmmm.nl gezet (met en zonder wachtwoord gprs geprobeerd zelfs)

Ik ben benieuwd.

emiel
Hoi emielsaskia,



Wat leuk dat je je vraag hier stelt op ons forum:D



Het lijkt erop dat je alles goed instelt. Bij een toestel wat draait op Android hoef je geen wachtwoord in te stellen. De instellingen kun je hier nog eens nalopen. Ook heb je al geprobeerd een handmatig verschillende netwerken te selecteren.



Ik heb de optie internet op je simkaart een reset gegeven. Kun jij je toestel nog een herstarten? Zo meldt je toestel zich opnieuw aan op het netwerk.:) Kun je nu nog eens handmatig verschillende netwerken testen?



Kun je ook checken of jij LTE uitgeschakeld hebt in je toestel, dit kan bij netwerkmodus. Voor de instellingen van jou toestel kun je hier kijken.



Lukt het je nu om een verbinding te maken?
Hoi emielsaskia,



Wat leuk dat je je vraag hier stelt op ons forum:D



Het lijkt erop dat je alles goed instelt. Bij een toestel wat draait op Android hoef je geen wachtwoord in te stellen. De instellingen kun je hier nog eens nalopen. Ook heb je al geprobeerd een handmatig verschillende netwerken te selecteren.



Ik heb de optie internet op je simkaart een reset gegeven. Kun jij je toestel nog een herstarten? Zo meldt je toestel zich opnieuw aan op het netwerk.:) Kun je nu nog eens handmatig verschillende netwerken testen?



Kun je ook checken of jij LTE uitgeschakeld hebt in je toestel, dit kan bij netwerkmodus. Voor de instellingen van jou toestel kun je hier kijken.



Lukt het je nu om een verbinding te maken?





Hoi Ruud, super dat je antwoord, echter.....nee, niet helemaal, helaas.



Dank voor je SIM reset, misschien deed het wel iets....



Beide door jou genoemde sites had ik al doorlopen en indien nodig gecorrigeerd en weer geprobeerd.

Verificatietype instelling is bij de een PAP en bij de ander GEEN, dat soort dingen. Zo kwam ik ook aan wachtwoord wat ik verder ook weer NIET INGESTELD had staan.



kpn 4G internet toegangspunt had ik ook al gewijzigd naar kpn portalmmm.nl en heb netwerkmodus omgezet naar zonder LTE dus nu WCDMS/GSM automatisch.



***

Rare is dat als ik mijn telefoon echt uitzet en dan opnieuw opstart ik zo'n minuut of wat wel internet heb in het buitenland. Het H+ tekentje doet het dan, hij haalt vanalles binnen (email, w.app, int) En dan ligt ie er weer uit. En kan dan geen verbinding meer maken tot ik hem weer uitzet en opstart. Etc.

***

!



Inmiddels ben ik vandaag naar huis gereden en in NL doet alles het weer prima. Maar over een maand weer naar Oostenrijk en als iedereen dan ook weer communiceerd via groepsapp is het handig dat het functioneert !!!



Ik heb nomaals nieuw toegangspuntgemaakt etc.

Kun jij nagaan waarom ik steeds weer uit de internet toegang gegooid wordt?





Dankjewel!

Groeten, emiel
hoi emielsaskia,



Jammer dat het probleem niet helemaal verholpen is.



Zoals Ruud het aangaf staan je netwerk instellingen goed. De reden dat je kort verbinding kon leggen met het internet kan te maken hebben dat je de modus met LTE had aan staan.



Je hebt geen 4G bundel, daarom kan je op niet op het 4G netwerk. In Nederland wordt je automatisch doorverwezen naar het juiste (

3G) netwerk dat beschikbaar is voor je aansluiting.



Helaas hebben ze in Frankrijk en Zwitserland niet zo'n slimme systeem waarbij je automatisch gerouteerd wordt. Het toestel blijft dus zoeken naar een netwerk (4G) dat niet voor je aansluiting beschikbaar is.



Je kan je instellingen op je toestel laten op WCDMS/GSM. Op deze manier kan je in Nederland en straks in Oostenrijk toch gebruik maken van mobiel internet.

Reageer