Sinds 14 Dagen beina geen bereik meer 1a2 puntjes maar.
Woon aan de duitse Grens (Gronau) Krijg nu vaak het bericht Welkon in Duitsland bla bla bla.
Heb al Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren Simyo nu opeens komt het dit. Ligt het aan het KPN netwerk???
Hier ben ik niet blij mee. Moet ik eerst kijken welk net ik heb???? Wie vergoed mij de kosten???
Hoe kan ik bewijzen dat ik niet in Duitsland ben???
Hoop dat dit schnel opgelost wordt
Bladzijde 1 / 1
Om onnodige kosten te voorkomen zou je om te beginnen roaming uit kunnen zetten.
Wat voor roamimh kosten......wil gewoon bellen als ik thuis ben en niet eerst kijken o ben ik op het duitse netwerk dan kan ik niet bellen Geef dan liever helemaal geen antwoord :?
Beste Tulpchen,
Mag ik je er op wijzen dat dit een klantenforum, een openbaar forum is.
Verschillende forumleden waaronder RicoK en ik zijn vrijwillig actief om niet alleen jou zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Wanneer je vragen stelt loop je kans dat je een antwoord krijgt.
Dat gezegd hebbende spits ik me nu toe op je topic.
Aangezien je al jaren Simyo gebruikt wil ik je vragen om een testje uit te voeren.
Een kruistest jouw sim andere telefoon (iemand die je kent) en vice versa.
Je telefoon zoekt naar het sterkste signaal. Het handmatig kiezen, vastzetten kan verschil maken.
Verder heb je hier wat leesvoer.
Freundliche grüsse von,:)
Das pferdchen Friesian.
Mag ik je er op wijzen dat dit een klantenforum, een openbaar forum is.
Verschillende forumleden waaronder RicoK en ik zijn vrijwillig actief om niet alleen jou zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Wanneer je vragen stelt loop je kans dat je een antwoord krijgt.
Dat gezegd hebbende spits ik me nu toe op je topic.
Aangezien je al jaren Simyo gebruikt wil ik je vragen om een testje uit te voeren.
Een kruistest jouw sim andere telefoon (iemand die je kent) en vice versa.
Je telefoon zoekt naar het sterkste signaal. Het handmatig kiezen, vastzetten kan verschil maken.
Verder heb je hier wat leesvoer.
Freundliche grüsse von,:)
Das pferdchen Friesian.
Guten morgen Friesian.
Ook mijn buurvrouw heeft er last van, als wij gebeld worden dan ist het heel vervelend om op het duitse net te zitten.
Ook heb ik en zei het advies gedaan maakt niets uit blijft hin und her gaan.
Mit freundlische morgen Grüßen von
Tülpchen
Ook mijn buurvrouw heeft er last van, als wij gebeld worden dan ist het heel vervelend om op het duitse net te zitten.
Ook heb ik en zei het advies gedaan maakt niets uit blijft hin und her gaan.
Mit freundlische morgen Grüßen von
Tülpchen
De zelfde vraag was er gisteren ook. En die persoon kreeg een bijna identiek antwoord als hier is gegeven.
Puur omdat we als mede klanten elkaar graag helpen.
https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/welkom-duitsland-27501
Puur omdat we als mede klanten elkaar graag helpen.
https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/welkom-duitsland-27501
Beste Tulpchen,
Omdat je schrijft dat je deze problemen zins twee weken hebt, is de kans aanwezig/groot dat KPN bezig is met het netwerk in jouw (directe) omgeving, of dat er een storing is op het KPN netwerk.
Is dat het geval, dan zal het KPN signaal tijdelijk zwakker zijn of zelfs wegvallen, waardoor jouw smartphone automatisch kiest voor het sterkste netwerk in jouw omgeving.
Roaming binnen Nederland is niet mogelijk, waardoor jouw smartphone dus automatisch kiest voor het sterker Duitse netwerk, omdat roaming met een buitenlands netwerk wel mogelijk is.
Door je postcode in te voeren op de volgende website van KPN, kun je nagaan of er werkzaamheden of een storing is in jouw omgeving: http://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm
Ook kun je nog even kijken op de dekkingskaart van KPN.
Vul daar ook je postcode op in, en je ziet direct hoe het bereik zonder werkzaamheden of storingen op jouw postcode moet zijn.
Klik hiervoor op de volgende link: http://www.coveragechecker.nl/
Om onbedoelde kosten te voorkomen, als jouw smartphone zich aansluit op een Duits netwerk, adviseer ik je de optie "bellen in en naar het buitenland" binnen "mijn Simyo' uit te schakelen, doe dit ook voor de optie "internet op je mobiel - buitenland", zodat je zeker bent dat jouw smartphone zich niet onbedoeld kan aanmelden op een Duits netwerk.
Hoop dat ik je voor nu heb kunnen helpen.
Omdat je schrijft dat je deze problemen zins twee weken hebt, is de kans aanwezig/groot dat KPN bezig is met het netwerk in jouw (directe) omgeving, of dat er een storing is op het KPN netwerk.
Is dat het geval, dan zal het KPN signaal tijdelijk zwakker zijn of zelfs wegvallen, waardoor jouw smartphone automatisch kiest voor het sterkste netwerk in jouw omgeving.
Roaming binnen Nederland is niet mogelijk, waardoor jouw smartphone dus automatisch kiest voor het sterker Duitse netwerk, omdat roaming met een buitenlands netwerk wel mogelijk is.
Door je postcode in te voeren op de volgende website van KPN, kun je nagaan of er werkzaamheden of een storing is in jouw omgeving: http://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm
Ook kun je nog even kijken op de dekkingskaart van KPN.
Vul daar ook je postcode op in, en je ziet direct hoe het bereik zonder werkzaamheden of storingen op jouw postcode moet zijn.
Klik hiervoor op de volgende link: http://www.coveragechecker.nl/
Om onbedoelde kosten te voorkomen, als jouw smartphone zich aansluit op een Duits netwerk, adviseer ik je de optie "bellen in en naar het buitenland" binnen "mijn Simyo' uit te schakelen, doe dit ook voor de optie "internet op je mobiel - buitenland", zodat je zeker bent dat jouw smartphone zich niet onbedoeld kan aanmelden op een Duits netwerk.
Hoop dat ik je voor nu heb kunnen helpen.
Hoi Tulpchen, wilkommen am Forum ;)
Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Buitenland. Ik denk dat het daar het beste tussen past.
Zoals je hierboven kunt lezen is het uitzetten van de optie 'Bellen in en naar het buitenland' de oplossing om niet ongewenst op het Duitse netwerk te zitten en teveel te betalen.
Ook zou je het KPN netwerk eventueel handmatig kunnen selecteren in je toestel.
Qua locatie en netwerk heb ik even contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN om na te gaan of er werkzaamheden of iets dergelijks zijn, maar die zijn er niet.
Er zijn verder geen meldingen bekend van verminderd bereik en je huis staat tussen 2 antennes (400 en 800 meter afstand) en die zijn beiden jouw kant op gericht.
Is de postcode in onze gegevens dan nog up to date, of ben je naar een ander stukje bij de grens verhuisd?
RicoK, Friesian, Raytje, MichD, dank voor het meedenken!
Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Buitenland. Ik denk dat het daar het beste tussen past.
Zoals je hierboven kunt lezen is het uitzetten van de optie 'Bellen in en naar het buitenland' de oplossing om niet ongewenst op het Duitse netwerk te zitten en teveel te betalen.
Ook zou je het KPN netwerk eventueel handmatig kunnen selecteren in je toestel.
Qua locatie en netwerk heb ik even contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN om na te gaan of er werkzaamheden of iets dergelijks zijn, maar die zijn er niet.
Er zijn verder geen meldingen bekend van verminderd bereik en je huis staat tussen 2 antennes (400 en 800 meter afstand) en die zijn beiden jouw kant op gericht.
Is de postcode in onze gegevens dan nog up to date, of ben je naar een ander stukje bij de grens verhuisd?
RicoK, Friesian, Raytje, MichD, dank voor het meedenken!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.