.

Beantwoord

Geen bereik in UK

  • 23 January 2014
  • 9 reacties
  • 853 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hoi,

Ik woon in Engeland en gebruik sporadisch mijn simyo sim kaart. Ik heb sinds enige tijd echter geen bereik meer..

Ik heb een iphone 4s welke ik al uit en aan heb gezet zonder gewenst resultaat, onder instellingen staat bellen in het buitenland aan, en manueel providers selecteren werkt ook niet. Ik dacht dat het misschien aan mijn simkaart lag en heb daarom een nieuwe aangevraagd en uitgeprobeerd. Dit blijkt helaas ook niet te werken en daardoor weggegooid geld te zijn. Kunnen jullie mij weer aan bereik helpen en overwegen de 7,10 e (5,- voor de simkaart + bezorgkosten) te retouneren die ik gespendeerd heb aan de nieuwe simkaart? 

Bij voorbaat dank,
Mark 
icon

Beste antwoord door Ernst 24 January 2014, 14:30

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Vreemd. Ik woon ook in de UK (north of the border), heb ook een iPhone en gebruik mijn Simyo kaart eigenlijk alleen in NL. Ik zal hem eens uitproberen want net als in NL zijn de mobiele netwerken hier ook nogal aan het veranderen i.v.m. de uitrol van 4G. De laatste keer dat ik de Simyo sim gebruikte bleek dat ik op alle netwerken kon inloggen behalve Vodafone. Heb je alleen thuis geen bereik of ook op andere lokaties?
Scotsman (nu snap ik je naam ook) bedankt voor je snelle reactie,
Ik woon in London en heb zowel thuis als op m'n werk geen bereik. Ik heb onder de manuele instellingen de keuze uit behoorlijk wat providers (iets van 6 volgens mij) maar geen lijkt het te doen.. 
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist buiten even getest - de volgende netwerken zijn hier in de lucht: EE, 3 UK, Vodafone UK en O2 UK. Alleen op Vodafone kan ik niet roamen, de andere drie wel. Bellen werkt (alleen vanaf EE geprobeerd).

Ter informatie: ik heb alleen de simkaart verwisseld, verder niets aan mijn iPhone settings veranderd.

Bij mij staat het schuifje Bellen in en naar het buitenland standaard aan op Mijn Simyo. ik neem aan dat die bij jou ook aan staat maar misschien moet iemand van Simyo het ding even een reset geven.
bedankt voor het testen. Ik heb ook even buiten gestaan maar bij mij blijft er geen service beschikbaar. Ik heb inderdaad ook dat schuifje bellen in en naar het buitenlaand aan staan. Als iemand dat bij mij kan resetten kunnen we het opnieuw proberen.

Mark

 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MRW, welkom op het Simyo forum.

Volgens de gegevens die we hebben van jouw aansluiting zou je gewoon moeten kunnen bellen, ook in de UK.
Voor de zekerheid heb ik je aansluiting een reset gegeven, maar ik twijfel of dit iets uit maakt. Ik zie overigens überhaupt geen verbruik. Ook niet met je oude simkaart. Enkel een SMS via Mijn Simyo 😕

Zou je eens kunnen dubbelchecken of je telefoon geen simlock heeft? En je simkaartje eens in een andere (simlockvrije) telefoon testen?

Helaas kan ik je niet tegemoetkomen in de kosten van je vervangende simkaart. Dat je met je nieuwe simkaart ook niet kunt bellen, lijkt er al op de duiden dat het niet aan je simkaart ligt.
Ook de kosten die jij hebt gemaakt voor het laten sturen naar Engeland, zijn niet te verhalen op Simyo.

Scotsman; dank je voor het meedenken!
Hoi Ernst,

Helaas heb ik nog steeds geen bereik.. Mijn tel is simlock vrij (heb al diverse providers gehad op deze tel). Ook heb ik de simkaart eens in een andere tel gestopt, deze had ook geen bereik terwijl deze ook zeker simlock vrij is.. Kan het nog aan de instellingen liggen o.i.d.?

Mark  
Badge +8
Hoi Ernst,

Helaas heb ik nog steeds geen bereik.. Mijn tel is simlock vrij (heb al diverse providers gehad op deze tel). Ook heb ik de simkaart eens in een andere tel gestopt, deze had ook geen bereik terwijl deze ook zeker simlock vrij is.. Kan het nog aan de instellingen liggen o.i.d.?

Mark  


Hoi MRW,

Bedankt voor de info, en het proberen in het andere toestel. Ik ga de optie Bellen in het Buitenland even opnieuw aan je aansluiting koppelen. Kun jij je iPhone even 10 minuten uit of op vliegtuigstand zetten, en daarna weer aan? Dan kunnen we kijken of dat al iets heeft opgeleverd. :)
Ik stuur het ook meteen door naar de IT afdeling, zodat zij kunnen kijken of zij iets zien wat niet klopt.
Ik hoop dat we het snel gevonden hebben, zodat je kunt bellen daar.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat de mogelijkheid om in en naar het buitenland te bellen is aangezet. Heb zojuist mijn simkaart geprobeerd en nu doet hij het! Dankjewel!

Mark
Badge +8
Hoi MRW,

Ok, gelukkig 🙂 en fijn dat je het laat weten.

Groetjes,
Charlene

Reageer