Skip to main content

.

Beste meneer, mevrouw,



Ik verblijf momenteel in het buitenland (Spitsbergen), en heb daar geen bereik. Het symbooltje bovenaan het scherm geeft wel de volledige 4 streepjes bereik aan, maar ik kan alleen een noodoproep doen. Ik heb hier wel even bereik gehad, maar dat is nu dus weg. Het aan en uitzetten van mijn mobiel heeft niets geholpen. Ook heb ik geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren. Er zijn twee netwerken beschikbaar maar het is niet mogelijk om me op die netwerken te registreren. De functie ‘bellen in en naar het buitenland’ via mijn simyo staat aan, dat is ook niet het probleem. Kunt u me helpen weer bereik te krijgen? Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad. Ik ben toen bij de service afdeling van de winkel waar ik mijn mobiel heb aangeschaft geweest, maar daar konden ze het ook niet oplossen. Toen heb ik een nieuwe simkaart opgestuurd gekregen, en daarmee was het probleem destijds opgelost. Is het mogelijk opnieuw een simkaart toegestuurd te krijgen?



Met vriendelijke groet,



Tijs van Gisbergen
Hoi Tijs,



Welkom op het Simyo Forum.



Wauw zeg! Ik heb eens even op Google opgezocht op welke mooie plaats jij zit. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben jaloers 😉 Al dit moois neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is om geen bereik te hebben! Je hebt zelf al een hoop geprobeerd. Dat heb je heel goed gedaan, want dat geeft mij een hoop informatie. Ik heb een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Je mag jouw telefoon even helemaal uitzetten en daarna opnieuw opstarten. Ik verwacht dat dit de oplossing moet zijn. Zo niet, dan gaan we natuurlijk verder kijken. Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn mobiel opgestart, maar helaas nog geen bereik. Ook het handmatig selecteren van een provider werkt niet. Heb je nog een andere oplossing?



Groeten,



Tijs
Dat is jammer Tijs! Staat de provider 'TeleGreenland' tussen de opties? Daarnaast zou je NetComGSM as, Network Noorwegen of Telenor Mobil AS moeten kunnen vinden. Je bevindt je op dit moment in een gebied waar een goede dekking erg lastig is. Op veel plekken is helemaal geen netwerk te garanderen. Wat zie jij precies staan?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Ik heb twee providers die ik kan selecteren, dat zijn N Telenor & N NetCom. Ik snap dat dekking in dit gebied lastig is, maar ik ben momenteel de enige die hiervan problemen ondervindt. Ook andere Nederlanders die hier zijn hebben gewoon bereik.



Groeten,



Tijs
Hoi Tijs 🙂,



Ik heb even contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij gaan vanuit hun systeem een reset uitvoeren. Wil je hiervoor je telefoon over 15 minuten uit en weer aandoen? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden.



Als je je simkaart even kan verwijderen uit je telefoon, dan raad ik dat ook aan. Mocht je gebruikmaken van een 4G telefoon, dan kun je je optie 4G ook uitzetten. Als je van een iPhone gebruikmaakt, zet je “EU INTERNET” dan ook uit? 🙂



Wanneer dit niet werkt, dan hoor ik graag van welk type telefoon je gebruikmaakt. Wanneer het niet werkt, kun je je simkaart testen in een andere telefoon.



Laat je weten of het lukt? 😳 Geef je anders door welke melding je krijgt als je probeert te bellen of als je handmatig een netwerk selecteren?
Beste Naomi,



Ik heb mijn telefoon uitgezet en de simkaart verwijderd. Helaas nog steeds geen bereik. Ook handmatig lukt het niet om verbinding te krijgen. Als ik probeer om te registreren op een netwerk, krijg ik na een tijde ik de melding 'kan niet verbinden, probeer het later opnieuw'. Als ik probeer te bellen krijg ik de melding 'niet aangemeld bij netwerk'. Ik heb een Samsung Galaxy S Advance.



Verder heb ik mijn simkaart in een ander toestel gestopt. Toen kreeg ik gelijk verbinding, dus het probleem zou niet aan de simkaart moeten liggen. Ik heb daarna ook een simkaart van iemand anders in mijn mobiel gestopt, en kreeg zowaar ook meteen verbinding. Dus het probleem ligt ook niet aan het toestel. Het dus een combinatie van mijn sim met mijn toestel. Afgelopen jaar had ik exact hetzelfde probleem. Toen heeft het toesturen van een nieuwe simkaart het probleem verholpen, maar dat heeft dus maar een tijdelijk effect gehad.



Groeten,



Tijs
Hoi Tijsvg,



Je zet ons voor een mooi raadsel moet ik toegeven 😉. De KPN netwerkspecialisten hebben je aansluiting nogmaals bekeken en kunnen niets vinden. Ook niet iets wat een conflict met je telefoon zou kunnen veroorzaken.



Heb je de netwerkmodus al eens getest op alleen 2G en wat gebeurde er toen?



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,



Het is inderdaad een heel apart probleem. Ook als ik ervoor kies om bij netwerktype 'alleen GSM' (want dat is toch 2G?) te selecteren veranderd er niets. Bestaat er nog een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen?



Groeten,



Tijs
Hi Thijsvg,

Ik ben bang dat onze mogelijkheden op dit moment uitgeput zijn :(

Het gekke is dat jouw simkaart wél in een andere telefoon werkt, maar een andere simkaart ook in jouw telefoon :?



Als aller- allerlaatste zou je je telefoon terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat is wellicht iets rigoureus.

Mocht je willen doen, vergeet dan niet een back-up te maken!

Reageer