.

Beantwoord

Geen bereik in het buitenland

  • 3 August 2013
  • 10 reacties
  • 1082 Bekeken

Badge
Ik zit in het buitenland, heb alle buitenland diensten aan staan maar het geen service, geen internet geen bellen of sms en? Graag hulp
icon

Beste antwoord door Natascha 6 August 2013, 09:43

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik zit in het buitenland en ik kan al twee dagen niet bellen. Heb buitenland aan staan. De telefoon al de hele nacht uit gehad. Batterijen er in en uit gedaan, maar ik kan nog steeds niet bellen. En ik zit in Belgie.
Groetjes Angelina
Reputatie 3
Badge +9
Probeer de buitenland schakelaar op de website een uit en halfuur later weer aan. Daarna nog een telefoon reboot. Laat even weten of dit wel werkt.
Werkt dit niet dan zal je tot maandag moeten wachten.
IK hebgedaan maar ik kan nog steeds niet bellen. Maar ik weet niet wat een reboot is. 
Reputatie 3
Badge +9
Je telefoon even helemaal uitzetten, en na een uurtje weer aan. Helpt dit ook niet dan zal je maandag contact moeten zoeken met simyo, of even wachten tot er in dit topic wordt gereageerd.
Badge
Ik heb de instellingen Internet en bellen buitenland uit gezet. Na een tijdje weer aan gezet. De telefoon ui gedaan en na een tijdje weer aan gezet. Werkt nog steeds niet. Blijft links bovenin geven geen service. Heb een i phone 5.
Badge
Alles gedaan zoals je zei maar werkt nog steeds niet. Links bovenin toestel blijft staan geen service. Heb een i phone 5
Badge +6
Ik zit in het buitenland, heb alle buitenland diensten aan staan maar het geen service, geen internet geen bellen of sms en? Graag hulp

Hoi H Septer,

Dat vervelend dat je geen gebruik kan maken van je aansluiting in het buitenland. Ik heb de opties een reset gegeven op het netwerk.
Ik raad je aan je toestel geheel uit en weer aan te zetten. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan raad ik je aan dat je deze dan handmatig zoekt in je toestel.

Bij een iPhone veranderen de APN settings wanneer je in het buitenland bent. De instellingen die je dient te gebruiken zijn:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Ik zit in het buitenland en ik kan al twee dagen niet bellen. Heb buitenland aan staan. De telefoon al de hele nacht uit gehad. Batterijen er in en uit gedaan, maar ik kan nog steeds niet bellen. En ik zit in Belgie.
Groetjes Angelina


Hoi Marvin19803,

Ik zie dat je vraag hier is beantwoord.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Badge
Hoi Natascha,
Ja ben nu dus weer in nederland en kan het niet meer controleren.

Zal ik toch jouw opgegeven APN instellingen zo doorvoeren nu? Ik heb een APN voor mobiele data, voor MMS en voor internet-tethering, dus 3 verschillende.
Moet ik daar bij alle 3 jouw opgegeven APN naam en gebruikersnaam en wachtwoord invullen, dus alle 3 hetzelfde?
En dan onderaan aangeven 'stel opnieuw in'?

Dank je
Gr
Hermine
Badge +8
Hoi Natascha,
Ja ben nu dus weer in nederland en kan het niet meer controleren.

Zal ik toch jouw opgegeven APN instellingen zo doorvoeren nu? Ik heb een APN voor mobiele data, voor MMS en voor internet-tethering, dus 3 verschillende.
Moet ik daar bij alle 3 jouw opgegeven APN naam en gebruikersnaam en wachtwoord invullen, dus alle 3 hetzelfde?
En dan onderaan aangeven 'stel opnieuw in'?

Dank je
Gr
Hermine


Hoi H septer,

Wanneer je internet nu werkt in Nederland, zou ik niks aan de instellingen veranderen. Mocht je weer in het buitenland zijn en je hebt met een iPhone geen verbinding met het internet, dan is het handig om de instellingen van Natascha te proberen.
Al plannen om je binnenkort weer naar het buitenland te gaan?

Groetjes,
Charlene

Reageer