Skip to main content
Ik heb geen bereik in Philadelphia, ook niet als ik handmatig een netwerk zoek.

Wie kan mij helpen? Ik heb een sim only abonnement en een Nokia, geen smart phone.



Marc
Hallo Marcio.



Heb je al geprobeerd wat hier in het begin staat beschreven?

Telefoon 5 minuten uit.......



Groet,

Friesian



Laat ff weten of dit helpt
Hoi Marcio, welkom op het Simyo forum 🙂



Wat vervelend dat je geen service hebt op het moment! Vaak is het zoeken naar een netwerk genoeg om weer verbinding te krijgen, maar zo te horen is dat bij jou niet het geval 😞.



Ondanks dat alle poortjes open staan die open horen te staan op je simkaart, heb ik toch je instellingen even gereset. Dit wordt pas verwerkt op je simkaart zodra je de telefoon voor 15 minuten uit zet. Daarna is het verstandig om weer even handmatig naar beschikbare netwerken te zoeken.



Mocht het hierdoor niet werken, vraag ik je om je simkaart even in een andere telefoon te proberen. Het kan namelijk zo zijn dat je Nokia niet beschikbaar is voor het Amerikaanse netwerk. Helaas heb ik dit ook 2x gehad in de V.S. Dit kan komen door de verschillende Signaal frequenties die er worden gebruikt in de V.S.



Zou je me willen laten weten of dit iets heeft uitgehaald? :D



@Friesian: Bedankt voor je reactie! Helaas heeft Uit/aanzetten geen effect als je al handmatig naar netwerken hebt gezocht. 😉
Hallo Tiuri,



Bedankt voor je reactie. Mobiel werkt helaas nog niet, vindt geen netwerk, ook niet handmatig. Ik heb geen ander mobieltje om de sim kaart te te testen. Frequenties controleren, heeft dat nog zin? Mijn Nokia is denk ik uit 2005. Wat was toen in nl. de gebruikte bandbreedte en is die nu in de vs beschikbaar?



Marcio
Hi Marcio,



Welke Nokia heb je precies? Aan de hand van het type nummer kunnen we nagaan of je telefoon op de juiste frequenties kan.



Rond 2005 was het zo dat telefoons dual-band of tri-band waren. Dual-band betekende dat je alleen in Europa kon werken (KPN gebruikte een band, Vodafone de andere). In de US werd/wordt een andere frequentie gebruikt waardoor somige Europeese telefoons niet werkten.
En voor extra info of om het zelf op te zoeken kun je hier lezen hoe het zit met de netwerkfrequenties en hier (rechtsboven) nakijken welke frequenties jouw mobiel kan ontvangen.
Mijn Nokia is inderdaad dual-band en werkt daardoor niet in de vs. Helaas. Bedankt voor de nuttige info!



vr. groet,



Marcio
Hoi Marcio,



Bedankt dat je het ons even hebt laten weten! Gelukkig hebben we samen de reden achterhaald!



Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan weten 🙂.

Reageer