.

Beantwoord

Geen bereik in buitenland. Wat nu?

  • 4 September 2017
  • 8 reacties
  • 155 Bekeken

Ik woon nu tijdelijk in belgie en ik heb daarvoor een abonnement aangevraagd bij simyo zodat ik kan internetten in het buitenland.
Het probleem is nu dat ik geen bereik heb hier in belgie. Wanneer ik probeer te verbinden met de netwerken hier, dan zegtie: 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe.'
Ik wil dit graag zo snel mogelijk opgelost hebben!

Groetjes
icon

Beste antwoord door franswon 4 September 2017, 14:41

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Maaik11,

Staat internet in het buitenland op Mijn Simyo en je telefoon?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingevuld, portalmmm.nl, gebruiker KPN, wachtwoord gprs ?

Staat dit alles goed dan even je toestel naar een netwerk laten zoeken, Base en Mobistar doen het goed als ik in België ben.

Let er wel op dat er door de EU beperkingen zijn opgelegd bij roaming in het buitenland wanneer je daar langer verblijft! Er kan dan in bepaalde gevallen een toeslag worden berekend.

Zo uit mijn hoofd: maximum van 4 maanden achtereenvolgens en je verbruik evenredig aan gebruik in het binnenland, geen toeslag. Precies moet ik nazoeken
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Maaik11,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, dat is niet handig! Maak je vooral geen zorgen, wij helpen je hiermee.

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaat. Voor de zekerheid zal ik deze optie voor je resetten. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk. Hierna kun je weer handmatig naar een netwerk zoeken.

Houd er rekening mee dat als je wilt internetten in het buitenland, je wel over de juiste APN instellingen hoort te beschikken. Franswon heeft dit al met je gedeeld, dit is portalmmm.nl, gebruikernaam KPN en wachtwoord GPRS. Je kunt je internetinstellingen nalopen met behulp van onze Toestelhulp.

Het klopt trouwens dat er beperkingen zijn opgelegd voor het in gebruik nemen van je simkaart in het buitenland. Na vier maanden kunnen wij contact met je opnemen en je vragen om je simkaart in Nederland te gebruiken. Het is namelijk wel belangrijk dat je een duurzaam band hebt met dit land. Verandert je verbruik niet, dan mogen wij een toeslag hiervoor in rekening brengen. Meer informatie vind je hier.

Laat je het weten of jij je simkaart nu kunt gebruiken?

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Ik heb gedaan wat u zei: mijn telefoon opnieuw aangezet. Maar het werkte helaas niet. Ik zit hier voor maar 10 weken dus dat zal geen probleem zijn.
Ik heb ook de juiste APN instellingen.

Wat is nog een oplossing?

Groetjes,
Maaike
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Maaik11,

Heb je het wachtwoord in hoofdletters ingevoerd, probeer dan eens het wachtwoord gprs met kleine letters.

Als dit ook niet helpt lijkt het of er iets niet goed is met je simkaart.

Je kunt dit nagaan via een kruisproef, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou.
Hiermee kan je zien of het aan de simkaart ligt of aan (de instellingen van) de telefoon.

Als de simkaart het probleem is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden, omdat je in het buitenland verblijft weet ik niet of een nieuwe simkaart daarheen verstuurd kan worden. Een moderator zal hierover eventueel contact met je opnemen.

Hou je ons op de hoogte?
Ik heb het geprobeert, En het werkt helaas niet.
Dit is de enige telefoon die ik heb, dus misschien is een nieuwe simkaart het beste. Die kan naar mijn adres in Antwerpen verstuurd worden.

Groetjes,
Maaike
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Maaik11,

Oh, dat is balen! :(

Ik heb gelijk even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Gek genoeg zien zij dat er een blokkade actief is op netwerkniveau. Deze blokkade geldt voor bellen en internet in het buitenland. Hierdoor kun jij geen netwerk verkrijgen. Hiervoor onze excuses!

Maak je geen zorgen, mijn collega's van de technische afdeling zullen dit probleem zo snel mogelijk voor je oplossen. Je zult dus geen nieuwe simkaart nodig hebben. Dat is wel goed nieuws, toch? :D

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
heel erg bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maaik,

Namens Asma, heel graag gedaan 😃

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer