.

Beantwoord

Geen bereik buitenland. Wat nu?

  • 17 September 2018
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

Beste Simyo,


Ik maak momenteel gebruik van een sim only kaart in het buitenland, maar heb sinds kort geen signaal. Hoe kan dit verholpen worden?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 September 2018, 17:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Sharon,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, dat is niet fijn natuurlijk! Sinds wanneer spelen deze problemen? Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee de instellingen op het netwerk vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt wil ik je ook aanraden om je beltegoed op te waarderen. Ik zie namelijk dat het op is, waardoor je een blokkade hebt voor uitgaand verbruik. Dit kan ervoor zorgen bij bepaalde netwerken dat er geen verbinding gemaakt kan worden in 't buitenland.

Laat je me weten of het hierna wel lukt?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Helaas werkt het alsnog niet. De simkaart gebruik ik enkel wanneer ik gemeente of bankzaken vanuit het buitenland moet regelen en hiervoor een inlogcode moet ontvangen. Ik waardeer liever niet op, gezien ik geen uitgaand verbruik heb en dit enkel kan vanaf een bedrag van 10 euro. Is er een andere mogelijke oplossing?

Groetjes
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Sharon,

Jammer dat het niet werkt! Het heeft toch te maken met de blokkade voor uitgaande verkeer op je simkaart. Hierdoor maakt je simkaart geen verbinding met het buitenlandse nummer. Ik snap dat je het zonde vindt om op te waarderen, maar dat is de enige oplossing voor dit probleem.

En om je nummer actief te houden, dien je 1x in een half jaar te bellen of sms'en met je simkaart. Anders komt je nummer te vervallen. Het opwaarderen van je beltegoed houdt je nummer ook actief. Je hebt voor het laatst in maart gebruik gemaakt van je simkaart. Binnenkort ontvang jij een mailtje van ons dat je nummer bijna komt te vervallen en wat je kunt doen om deze actief te houden.

Als je je nummer actief wilt houden, raad ik je aan om wel het beltegoed op te waarderen. Je beltegoed blijft actief zolang je nummer actief blijft.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Ashweeta
Hi,

Helaas heb ik nog steeds geen bereik na het opwaarderen. Andere oplossingen?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Sharon,

Slim om toch even op te waarderen! 🙂 Ik zie in je gegevens dat je op 17 september de optie 'Bellen in en naar het buitenland' hebt uitgezet, nog vóór het opwaarderen. Ik raad je aan de optie even aan te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Daarna kun je jouw mobiel even herstarten en zou het moeten werken. :)

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas

Reageer