.

Beantwoord

Geen bereik buitenland. Wat nu?

  • 28 May 2017
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

Ik heb "bellen&smsen" buitenland aanstaan. Daarnaast heb ik "mobiele data" aangezet (maar geen roaming) en handmatig gezocht naar een netwerk aanbieder. Mijn telefoon zien de aanbieders en als ik er eentje aanklik komt er een vinkje naast. Alsnog staat er bovenin mijn telefoon "geen service" en ontvang ik geen sms'jes. Ben overigens al bijna 1,5 maand in het buitenland en voorheen geen last van gehad. Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Asma 30 May 2017, 17:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Mobiel data staat los van bel en sms. (data) roaming is mogelijk nodig.
Nu vraag ik me wel af wat "mobiel data" dan is.
Geel idee, heb gewoon braaf opgevolgd wat Simyo zegt dat je moet proberen? Maar roaming/mobiele data is toch voor internet? Dat heb ik toch niet nodig voor bellen//sms'en?
Roaming is gastgebruik maken van een ander netwerk. En je bent niet in Nederland, dus......

Mogelijk is een reset nodig, maar ik kan dat niet. Ben ook een klant. Een moderator zal zich nog melden.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=45

Suuk 6!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mirte.sb,

Welkom op het Forum!

Balen dat je geen service hebt in het buitenland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Volgens onze gegevens heb je op dit moment onvoldoende belsaldo, waardoor je geen netwerk kunt verkrijgen in het buitenland.

Het beste wat je kunt doen is je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo. Nadat je beltegoed is opgewaardeerd, kun je jij telefoon uit en aanzetten zodat je simkaart zich registreert met de juiste gegevens op het netwerk.

Het klopt trouwens wat Ray zegt. Roaming is gebruik maken van het gastnetwerk. Ook als je alleen wilt bellen is het van belang dat je dit aanzet op je telefoon.

Gaat het lukken zo?

@ Ray en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Ik wil wel opwaarderen, maar ik kan geen tan-codes van mijn ING ontvangen om te betalen.. Want die ontvang ik over sms en ik heb geen bereik.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mirte,

Oh, jee! Dat is natuurlijk niet handig. Dit gaan we dan samen op een andere manier oplossen. Een beetje 'out of the box'-denken doet niemand pijn 😉 Ik ga € 0,01 toevoegen aan je aansluiting, zodat de automatische blokkade eraf gehaald wordt. Daarna kun jij op je toestel handmatig een netwerk selecteren en verbinding maken met een buitenlands netwerk. Ik zie ook dat je buitenlandoptie netjes aanstaat, dus dat moet lukken. Als het dan nog niet lukt, kun je natuurlijk aan de bel trekken.

Lukt het wel? Dan kun je opwaarderen op Mijn Simyo, want dan kun je ook een TAN code ontvangen. Klaar is Kees!

Laat je me weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Nog steeds niet gelukt.. 😞
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mirte.sb,

Wat jammer dat het nog steeds niet is gelukt. Heb je roaming ondertussen al aangezet?

Wat gebeurt er nu als jij handmatig zoekt naar netwerken in je telefoon?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer