.

Geen bereik buitenland, waarom geen oplossing van Simyo tot nu toe?

  • 15 November 2014
  • 9 reacties
  • 878 Bekeken

Beste Simyo,

Ik probeer het nog maar 1 keer, voor ik naar Vodafone overstap.

We hebben nog steeds geen bereik in het buitenland. Het staat wel aan. Mijn kinderen kan ik niet bereiken, zij hebben de simyo abo's.

Oplossing van de helpdesk via mail was tot nu toe ronduit dramatisch, ik zal geen details delen maar kijken vor de grap even naar de mailhistorie en spreek daar de medewerker op aan.

Ik waag nog een laatste kans: wat gaat hier toch steeds mis en welke ZEKERHEID kunnen jullie mij geven dat ik de volgende keer niet weer dit probleem heb als ik naar het buitenland ga? 

Graag ontvang ik ook een passend voorstel om alle tijd en ellende, tijd en stress die dit verzoorzaakt heeft te compenseren.

Groeten,
Mark

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi markvdc,

Welkom op het forum en erg vervelend dat je kinderen niet bereikbaar zijn.

De topic heb ik verplaatst naar het Buitenland subforum. Hier kunnen andere bezoekers je vraag makkelijker vinden.

Ik heb de twee aansluitingen bekeken. De simkaarten zijn nog steeds aangemeld in Nederland.

Zijn ze weer terug in Nederland? We kunnen alleen nagaan hoe de aansluiting is aangemeld op het netwerk als er verbinding is geweest met het buitenlands netwerk. Als ze in het buitenland zijn kunnen ze dan eerst de toestellen uit en aan zetten en handmatig op zoek gaan naar de beschikbare netwerken?

Verder zag ik dat alle netwerkinstellingen goed staan. Bellen en gebeld worden in het buitenland zou, volgens onze gegevens, mogelijk moeten zijn. Dat blijkt ook uit je e-mail waarin je aangeeft in Osaka wel bereik te hebben gehad.

Kan je aangeven welke type toestellen ze gebruiken? En als ze de mogelijkheid hebben om de simkaart in een andere telefoon te doen, zouden ze dat dan willen proberen?

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen, zou je willen laten weten of de stappen hierboven hebben geholpen?
Het ging om Japan en New York. We waren steeds in steden.

simkaarten verwisselen, toestellen uitzetten etc is allemaal gedaan in Japan, maar niets werkte.

Ze hebben beiden iphones(4 en 4s).

De helpdesk wilde bij KPN netwekronderzoke starten, maar eenmaal terug in Nederland was dat niet mogelijk. Heb daar eerlijk gzegd ook geen zin in, om op mijn vakanite daar mee bezig te zijn.

Er gaat gewoon iets echt strucutreel iets niet goed bij jullie (en bij meer alleen onze aansluitingen) als het om buitenland gaat. Wat is nu echt het probleen en vooral de oplossing? Is er gezocht naar een oorzaak van deze klachten?


Mark
Reputatie 5
Badge +11
Hi markvdc,

Wanneer het gaat om verbindingen in het buitenland is een provider helaas afhankelijk van de lokale netwerken en de instellingen in de gebruikte telefoons. Dit zijn zaken waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen.

Wij kunnen enkel, zoals -Ali al aangeeft, onderzoeken of het op netwerkniveau mogelijk is om in het buitenland te kunnen bellen, dan wel te kunnen internetten.
Dit heeft hij ook gedaan en aan de instellingen aan onze kant van jullie aansluitingen zijn er geen blokkades of problemen gevonden.

Er zijn nog zoveel meer variabelen waarmee we te maken hebben als het gaat om netwerken in de Verenigde Staten en Japen.
Er worden bijvoorbeeld andere frequenties gebruikt dan in Europa.
Een iPhone 4 en een iPhone 4S kunnen bijvoorbeeld in Japan enkel op het UMTS 2100 MHz netwerk.
Wanneer je dan in een gebied bent waar geen NTT DoCoMo, SOFTBANK MC of KDDI zijn, maar enkel eMobile, dan wordt het lastig.
eMobile opereert namelijk enkel op UMTS 1700 MHz en dat hebben deze iPhones niet.
En helaas hebben we de dekkingskaarten van de lokale providers niet voorhanden.

Voor de Verenigde Staten werkt het ongeveer hetzelfde, alleen is daar op 2G en 3G niveau 850 MHz en 1900 MHz wel op veel plekken beschikbaar.
Vergeet ook niet dat er in bijna geen enkel ander land de dekking zó volledig is als hier in Nederland.

Daarbij gaan wij er hier ook nog eens van uit dat de betreffende telefoons goed zijn ingesteld en naar behoren functioneren.

markvdc, wanneer er vragen gesteld worden of er klachten zijn, dan wordt echt gezocht naar een oorzaak. Alleen ligt een oorzaak niet altijd bij ons of is deze zichtbaar voor ons als die oorzaak ergens anders ligt.

Ik hoop dat ik dit duidelijk uit hebben kunnen leggen voor je.
Hi markvdc,

Wanneer het gaat om verbindingen in het buitenland is een provider helaas afhankelijk van de lokale netwerken en de instellingen in de gebruikte telefoons. Dit zijn zaken waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen.

Wij kunnen enkel, zoals -Ali al aangeeft, onderzoeken of het op netwerkniveau mogelijk is om in het buitenland te kunnen bellen, dan wel te kunnen internetten.
Dit heeft hij ook gedaan en aan de instellingen aan onze kant van jullie aansluitingen zijn er geen blokkades of problemen gevonden.

Er zijn nog zoveel meer variabelen waarmee we te maken hebben als het gaat om netwerken in de Verenigde Staten en Japen.
Er worden bijvoorbeeld andere frequenties gebruikt dan in Europa.
Een iPhone 4 en een iPhone 4S kunnen bijvoorbeeld in Japan enkel op het UMTS 2100 MHz netwerk.
Wanneer je dan in een gebied bent waar geen NTT DoCoMo, SOFTBANK MC of KDDI zijn, maar enkel eMobile, dan wordt het lastig.
eMobile opereert namelijk enkel op UMTS 1700 MHz en dat hebben deze iPhones niet.
En helaas hebben we de dekkingskaarten van de lokale providers niet voorhanden.

Voor de Verenigde Staten werkt het ongeveer hetzelfde, alleen is daar op 2G en 3G niveau 850 MHz en 1900 MHz wel op veel plekken beschikbaar.
Vergeet ook niet dat er in bijna geen enkel ander land de dekking zó volledig is als hier in Nederland.

Daarbij gaan wij er hier ook nog eens van uit dat de betreffende telefoons goed zijn ingesteld en naar behoren functioneren.

markvdc, wanneer er vragen gesteld worden of er klachten zijn, dan wordt echt gezocht naar een oorzaak. Alleen ligt een oorzaak niet altijd bij ons of is deze zichtbaar voor ons als die oorzaak ergens anders ligt.

Ik hoop dat ik dit duidelijk uit hebben kunnen leggen voor je.


Tja, helemaal duidelijk hoor, maar als je in tokyo, Osaka, Kyoto, New york en Washngton bent moetvje telefoon gewoon werken. 

Alle netwerken zijn daar besvhikbaar, alle setting bij jullie stonden goed, alle trial & error oplossingen van jullie zijn uitgeprobeerd. 

Daar komt dus bij dat ik niet de enige ben, dus stop met het zoeken naar problemen bij je klanten en duik je eigen netwerk en settgin maar in. 

Intussen ben ik nu echt klaar met Simyo, ligt zeker niet aan jou en ook niet aan Ali (wel aan ander edame waar laatste contact mee was) maar vooral ligt het aan het feit dat ik dus niet kan bellen in het buitenland met Simyo. 

Succes, jullie hebben echt een geweldige service en mooi concept, maar het moet uiteindelijk wel gewoon werken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben bang dat markvdc een beetje te veeleisend is door te eisen dat je telefoon overal in de wereld gewoon moet werken. Als je een beetje buitenlandervaring hebt leer je al snel dat dingen die vanzelfsprekend zijn in Nederland in het buitenland dat zeker niet zijn. Zo zijn zoute haring en jonge jenever hier aan deze kant van de Noordzee totaal onbekend, om maar een voorbeeld te geven. Je moet gewoon accepteren dat de kans dat je Nederlandse mobiele telefoon het in een een of ander buitenland niet doet aanzienlijk groter is dan in Nederland. Eigenlijk zou je je moeten verbazen dat die telefoon het in de meeste gevallen wel doet! Dat je mobiel het in het buitenland niet, of niet meteen doet zie je bij alle providers. Dus is overstappen speciaal om die reden zinloos.
nou breekt toch wel mijn klomp, om het maar bij de zoute harign te houden.

Ik ben veeleisend, omdat in New York, Washingoton en 4 gorte Japasne steden een abonnement niet werkt.

KPN, jullie netwerk, werkt daar gewoon, Vodafone ook en ik wed dat zelfs yuofone gewoon daar werkt.

Mits je je zaken op orde hebt natuurlijk.

Zoek op dit forum voor de grap ook eens op 'geen bereik buitenland' of geen netwerk buitenland. Je hoeft niet naar Japan om dit probleem te krijgen, is ook gewoon in Europa aan de orde.

Op de website van jullie staan USA en JAPAN ook gewoon als landen, als je er een tarief voor hebt, LEVER DAN DE DIENST! 
Natuurlijk heb je wel eens problemen met bereik anywhere, bijvoorbeeld in de Highlands in Noord Schotland, maar niet in de grote steden Scotsman. 

En Vodafone werkt gewoon hoor, in die landen, dus overstappen heeft wel zin.

Is trouwens ook stukken goedkoper, voor paar euro heb je 20 minuten bellen, 20 sms en 35 MB, elke dag en het werkt nog ook!


Mark
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, bosjes mensen komen hier elk jaar in de Highlands om het leven omdat ze in de sneeuw of in de mist verdwalen, en hun mobieltje helaas geen bereik heeft...  Vaak worden ze dan zwaar onderkoeld of halfdood onderaan de helling teruggevonden en komt redding met een helikopter te laat...

Ik heb geen harde cijfers, maar ik weet zeker dat verreweg de meeste Simyo klanten geen enkel probleem hebben in de grote steden in de westerse wereld. Diegenen die in uitzonderlijke gevallen wel een probleem hebben melden dit op dit forum, en omdat dit forum net als de meeste andere supportforums hoofdzakelijk bevolkt wordt door klagers en ontevredenen krijg je snel de indruk dat er met het betreffende produkt van alles mis is. Hoeveel Simyo klanten zijn hier blij komen vertellen dat hun mobiel het gewoon deed in New York, Washington en in Japan? Niemand doet zoiets...

Uit eerdere antwoorden van Simyo over dit soort problemen in het buitenland is op te maken dat de meest effektieve troubleshooting gedaan kan worden als de klant zich op dat moment nog steeds in dat buitenland bevindt. Ik begrijp dat de problematische telefoons waar het hier om gaat zich inmiddels weer in Nederland bevinden, dus die weg kan niet meer bewandeld worden. Wel iets om bij eventuele netwerkproblemen tijdens een volgende buitenlandse reis te onthouden: meteen contact opnemen met Apeldoorn, nee sorry Simyo... Dat is de beste manier om het apparaat weer aan de praat (letterlijk!) te krijgen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi markvdc,

Volgens mij legt Ernst hierboven heel duidelijk uit dat het aan de netwerkfrequenties van het lokale netwerk in strijd met je iPhone is. Mijn eigen telefoon, en ik ben vaak zat in New York geweest afgelopen tijd, werkt gewoon. Daar waar de iPhone 4 van mijn zus het helemaal niet deed, omdat de iPhone bepaalde netwerkfrequenties niet ontvangt. Hierdoor kunnen mensen met een iPhone 5 niet op 4G in Nederland, maar de 5s/c wel 🙂.

Om deze zelfde reden moet je heel goed opletten als je een iPhone uit de betreffende landen koopt, dat de frequenties in orde zijn, zodat het telefoontje het wel gewoon doet in Nederland.

Helaas zou je dit probleem dus ook hebben met een Vodafone simkaart 🙂

Reageer