Ik heb al maanden het probleem dat mijn toestel in het buitenland geen verbinding kan maken met 4G netwerken. 3G en 2G lukt wel, aangezien 3G in veel landen uitgefaseerd is heb ik enkel een 2G verbinding in bijvoorbeeld Duitsland en Italië.
Hierdoor kan ik apps niet gebruiken en bijv. niet navigeren, dit heeft al voor grote problemen gezorgd tijdens mijn vakantie in de alpen afgelopen zomer.
De volgende acties zijn al ondernomen:
- Sim reset
- Nieuwe simkaart ontvangen van Simyo
- APN instellingen opnieuw ingesteld
- Wisselen van toestel en simkaart om uit te sluiten dat het aan het toestel ligt (mijn toestel maakt met een andere simkaart wél verbinding met 4G, mijn simkaart in een ander toestel niet)
- Handmatig verbinding maken met een ander 4G netwerk, ik krijg dan de foutmelding “De door u geselecteerde netwerkservice is niet beschikbaar”.
- Opnieuw diverse keren een Sim reset en APN instellingen opnieuw ingesteld
Ik heb inmiddels al geappt met Nikita, Samantha, Shaniqua, Mariska, Camila, opnieuw met Samantha, Rudayna, en nog een aantal anderen gespoken via de telefoon, maar telkens krijg ik niet werkende oplossingen aangereikt als het opnieuw instellen van de APN instellingen, toestel herstarten, Sim reset.
Ik vind het heel erg frustrerend dat er niet verder gekeken wordt en ik, telkens als ik opnieuw contact zoek nadat gebleken is dat het nog steeds niet werkt, opnieuw hetzelfde riedeltje aan niet werkende oplossingen krijg.
Hopelijk is er iemand die dit issue wel serieus wil nemen.