.

Beantwoord

Gebruik sim only of prepaid in het buitenland

  • 21 May 2013
  • 7 reacties
  • 974 Bekeken

Ooit had ik een peperdure provider waardoor ik de overstap naar Simyo pre-pay heb gemaakt, met nummerbehoud.
Omdat ik meer ging bellen, heb ik op enig moment gekozen voor een jaarabonnement Sim Only, wederom met nummerbehoud.
Binnenkort ga ik een aantal jaren naar het buitenland (EU lidstaat) 
Gedurende die periode heb ik een Nederlands postadres, en blijft mijn Nederlande bankrekening functioneel.

De vraag luidt als volgt:

Moet en/of kan ik mijn huidige abonnement weer omzetten naar Sim only?
Ik wil op mijn Simyo telefoonnummer in het buitenland bereikbaar blijven voor telefoontjes uit Nederland, en er ook in het buitenland alsook naar Nederland mee kunnen bellen.
icon

Beste antwoord door Scotsman 21 May 2013, 12:03

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik zou een omzetting naar Prepay aanbevelen, want de kosten van bellen in en naar het buitenland vallen altijd buiten je bundel, dus met een abonnement heb je doorlopend maandelijkse kosten voor iets waar je alleen profijt van hebt als je eens een keertje in NL bent. Mits bellen naar/in het buitenland aanstaat op Mijn Simyo kun je vanuit het buitenland prima met NL bellen. Alleen heb je geen internet via Simyo in het buitenland, maar daar wordt kennelijk door Simyo aan gewerkt. Bij Prepay moet je wel minimaal 1 telefoontje per half jaar plegen (of een sms sturen) anders verloopt je aansluiting.

Toch zou je moeten overwegen om in je nieuwe woonland bij een plaatselijke provider een Pay as you go sim aan te schaffen (of een Pay Monthly contract te nemen: hier in de UK zijn er Pay Monthly contracten die maandelijks opzegbaar zijn), dat maakt het bellen binnen het woonland en naar NL een stuk goedkoper. Maar voor je Nederlandse contacten wordt het dan wel duurder om je te bellen want ze betalen dan voor een gesprek naar het buitenland.
Dank je wel voor je snelle reactie en tips Scotsman. ik zal het zsm aanvragen,
Het eerste (contract) jaar is helaas nog niet om, maar mogelijk kunnen de nog niet verstreken termijnen na betaling omgezet worden in prepay tegoed.
Simyo is top!
Badge +6
Ooit had ik een peperdure provider waardoor ik de overstap naar Simyo pre-pay heb gemaakt, met nummerbehoud.
Omdat ik meer ging bellen, heb ik op enig moment gekozen voor een jaarabonnement Sim Only, wederom met nummerbehoud.
Binnenkort ga ik een aantal jaren naar het buitenland (EU lidstaat) 
Gedurende die periode heb ik een Nederlands postadres, en blijft mijn Nederlande bankrekening functioneel.

De vraag luidt als volgt:

Moet en/of kan ik mijn huidige abonnement weer omzetten naar Sim only?
Ik wil op mijn Simyo telefoonnummer in het buitenland bereikbaar blijven voor telefoontjes uit Nederland, en er ook in het buitenland alsook naar Nederland mee kunnen bellen.


Hoi Robertus,

Gebruik maken van je abonnement in het buitenland is vrij prijzig. Ik raad je net als Scotsman aan je telefoonnummer om te zetten naar prepaid en deze te gebruiken in het buitenland. Nog goedkoper is een simkaart te gebruiken van het land waar je gaat verblijven.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Dank je wel voor je snelle reactie en tips Scotsman. ik zal het zsm aanvragen,
Het eerste (contract) jaar is helaas nog niet om, maar mogelijk kunnen de nog niet verstreken termijnen na betaling omgezet worden in prepay tegoed.
Simyo is top!


Onnodig het antwoord te herhalen Natascha.
Beter zou zijn goed te lezen en te reageren op mijn andere opmerking cq vraag.
Aju.
Reputatie 3
Badge +9
Haha Natascha is inderdaad net een papagaai, niet alleen in deze post, maar ze bedoeld het goed.
Badge +6
Onnodig het antwoord te herhalen Natascha.
Beter zou zijn goed te lezen en te reageren op mijn andere opmerking cq vraag.
Aju.


Hoi Robertus,

Momenteel heb je al een abonnement zie ik staan in het systeem. Dus je vraag: Moet en/of kan ik mijn huidige abonnement weer omzetten naar Simonly is niet van toepassing gezien je al een abonnement nu hebt bij Simyo. Tenzij je het laat overzetten naar prepaid wanneer je jaar abonnement is verlopen. Wanneer je dan weer in Nederland bent kan je weer overstappen van prepaid naar abonnement. Wanneer je overstapt van het abonnement naar prepaid kan dit met nummerbehoud en dan ben je te bereiken in het buitenland wanneer de optie 'Bellen in en naar buitenland' aanstaat op je aansluiting.
Badge +6
Haha Natascha is inderdaad net een papagaai, niet alleen in deze post, maar ze bedoeld het goed.

Ik zal er op letten. 😮

Reageer