.

Beantwoord

fb op bb in buitenland

  • 15 July 2013
  • 5 reacties
  • 348 Bekeken

Badge +1
Ik heb een bb torch en was vorige week in het buitenland. Daar kon ik niet op facebook, noch via mobiel netwerk, noch via wifi. Kreeg steeds de melding, dat de facebook server niet bereikt kon worden. Ook webpagina's bezoeken lukte niet, server niet gevonden. Enig idee waar dat aan kan liggen? Heb ik ergens iets verkeerd staan? Terug in Nederland deed alles het weer.
icon

Beste antwoord door Charlene 16 July 2013, 09:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Ik heb een bb torch en was vorige week in het buitenland. Daar kon ik niet op facebook, noch via mobiel netwerk, noch via wifi. Kreeg steeds de melding, dat de facebook server niet bereikt kon worden. Ook webpagina's bezoeken lukte niet, server niet gevonden. Enig idee waar dat aan kan liggen? Heb ik ergens iets verkeerd staan? Terug in Nederland deed alles het weer.

Hoi Harryvz,

Wanneer je in het buitenland van Internet via het netwerk gebruik wilt maken, dan moet je op Mijn Simyo de optie "Internet in het buitenland" aanzetten. Bij jou staat die optie op het moment niet aan, dus kreeg je geen verbinding.
Wanneer je dus weer naar het buitenland gaat, dan kun je die optie aanzetten. Let wel op dat verbruik in het Buitenland standaard buiten je bundel wordt gerekend, tegen Buitenland tarieven. Die vind je hier.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ja, charlene, dat snap ik, maar via wifi gaat dat verhaal toch niet op?
Badge +1
Wat ikzelf meemaakte toen ik nog een Bb had was dat ik in buitenland niet via wifi gebruik kon maken van internet van de Bb, mij is toen door iemand verteld dat een Bb ook via mobielnetwerk een verbinding moet hebben on te kunnen controleren of je wel gebruik mag maken van de bis server van Blackerry, hetzelfde heb je ook als je je sim uit je toestel haalt heb je ook geen internet via wifi, daarom is een Bb bundel overalgemeen altijd iets duurder als een normale bundel

Of dit klopt weet ik niet 100% zeker maar ia mij verteld door een kennis die in een telecomwinkel werkt
Badge +1
Lijkt me echt iets voor Blackberry, geloof het dus wel.
Bedankt!
Badge +6
Ja, charlene, dat snap ik, maar via wifi gaat dat verhaal toch niet op?

Hoi Harryvz,

Ik heb een paar maanden geleden gebruik gemaakt van mijn BB in het buitenland met WIFI. Ik had geen problemen daarmee.
Wellicht kan BlackBerry je hiermee helpen.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.

Reageer