.

Beantwoord

Er zijn buitenbundelkosten gemaakt voor een gesprek in een andere zone 1 alleen ik was het niet! Hoe kan dit?

  • 22 September 2018
  • 1 reactie
  • 146 Bekeken

Op de nieuwe factuur staan belkosten die ik gemaakt zou hebben naar het verre buitenland...volstrekt onbekende aktie voor mij!
Gaat om een klein bedrag maar ben bijna altijd binnen mijn bundel. iHou dit zo goed als mogelijk in de gaten.
Hoe kan ik aantonen dat ik zelf daar niet heen gebeld heb? Moet ik die kosten toch betalen?
Gehackt?
Wie weet hier iets meer over of heeft hier ook last van?
Mgv en vast dank.
icon

Beste antwoord door Thomas 24 September 2018, 11:18

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4
Hi Noepie,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Wat vreemd dat je kosten op je factuur ziet die je niet zo goed kunt verklaren. Begrijpelijk dat je hier meer over wilt weten, daarom heb ik direct je gegevens erbij gepakt. Hier zie ik in augustus en in september inderdaad een sms staan, een naar Vietnam en een naar Afghanistan. Je geeft al aan dat je deze nummers niet ge-sms't hebt en ik vermoed ook dat je de sms'jes niet terug ziet in je sms-app op je telefoon. We zien dit soort sms'jes steeds vaker terug in relatie tot het installeren en activeren van apps. Dit gaat meestal helemaal ongemerkt en wordt op de achtergrond gestuurd vanuit een (pas geïnstalleerde) app.

Als je rond 14 augustus of 21 september een nieuwe app op je telefoon gezet hebt, dan heb je dus grote kans dat het een activatie-sms is van een van deze apps. In de regel stuurt een app trouwens slechts 1 of enkele sms'jes, mocht je vaker hetzelfde nummer terug gaan zien, dan is er mogelijk wat anders aan de hand. Omdat wij niet de inhoud kunnen zien van je sms'jes kunnen we niet uitsluiten wat er precies aan de hand is. We zien enkel het verbruik dat geregistreerd wordt op het netwerk. De kosten zul je inderdaad moeten betalen, gelukkig is het geen groot bedrag.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Thomas

Reageer