.

Beantwoord

Hoe kan ik enkel Whatsapp gebruiken Spanje?

  • 23 August 2015
  • 3 reacties
  • 1151 Bekeken

Ik ga naar Spanje op vakantie. In de plaats waar ik naar toe ga is gratis wifi vrijwel nergens beschikbaar. Ik wil graag gewoon Whatsappen en hoorde, dat dit weinig Mb's kosten. Is er een methode om mijn gsm (Samsung S5 mini) zo in te stellen, dat hij niet ongemerkt toch nog andere dingen gaat doen die onnodige Mb's gaan kosten? Ik heb hiervoor Internet buitenland op "aan" gezet.
icon

Beste antwoord door Ernst 24 August 2015, 12:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Internet in het buitenland is niet zo goedkoop als men u heeft verteld. Uw gehele telefoon incl. Whatsapp staat constant in verbinding als u uw Data verbinding aan heb staan. Zie hier de tarieven.

En gratis Wifi klinkt leuk maar is behoorlijk onveilig. Persoonlijk betaal ik dan liever een paar euro's bij het hotel bijv. om daar via een betaalde verbinding van Wifi gebruik te maken. Dat advies wil ik u ook graag meegeven aangezien bellen / smsen en internet via je Data verbinding altijd buiten de bundel vallen. Dit kan resulteren in een extreem hoge rekening.

Hoop dat u hier wat aan heeft en wens u een fijne vakantie toe.. Olé 😃
Beste Raytje,

Ankie B heeft het niet over de kosten van MB m.b.t. wat ze hoorde vertellen over WhatsApp.
Maar over de hoeveelheid data die WhatsApp verbruikt...🆒
Ik wil graag gewoon Whatsappen en hoorde, dat dit weinig Mb's kosten.

@Ankie B.
Je kunt het beste indien mogelijk zoveel mogelijk apps als kan uitzetten.
Alleen WhatsApp aan laten staan. Nog eenvoudiger...vliegtuigstand aan, blokkeert sim en wifi, maar daarna kun je weer wifi aanzetten. Je hebt dan geen enkel risico !
Wifi gebruiken wat Raytje meldt en mobiel data alleen aan uitsluitend dus indien nodig...daarna weer uit.
En anders zou ik eens kijken naar een buitenlandse prepaid !

Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ankie B, welkom op het Simyo forum!

Voor het overzicht heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Buitenland.

Ik combineer graag de reacties van Raytje en Friesian om daar één antwoord van te maken:
En gratis Wifi klinkt leuk maar is behoorlijk onveilig. Persoonlijk betaal ik dan liever een paar euro's bij het hotel bijv. om daar via een betaalde verbinding van Wifi gebruik te maken. Dat advies wil ik u ook graag meegeven aangezien bellen / smsen en internet via je Data verbinding altijd buiten de bundel vallen. Dit kan resulteren in een extreem hoge rekening.
En
Je kunt het beste indien mogelijk zoveel mogelijk apps als kan uitzetten.
Alleen WhatsApp aan laten staan. Nog eenvoudiger...vliegtuigstand aan, blokkeert sim en wifi, maar daarna kun je weer wifi aanzetten. Je hebt dan geen enkel risico !

Het is het veiligste en relatief goedkoop om gebruik te maken van een betaald wifi netwerk, maar wil je toch op het mobiele netwerk, zet dan al je apps uit.
Hier vind je een handleiding van jouw telefoon om uit te zoeken hoe je dit doet.

Is dit zo duidelijk voor je, Ankie B?

Raytje en Friesian, dank voor de assistentie!

Reageer