.

Beantwoord

Een paar zinnen op de website lijken tegenstrijdig. Kunnen jullie dit uitleggen?


De navolgende drie zinsneden in bold zijn één alinea op de site,

Verbruik vanuit en naar zone 1 valt vanaf 1 juni binnen je bundel. Je kunt dus gerust bellen, sms’en en internetten zonder extra kosten.
Dus ook van Nederland naar Oostenrijk. Dat staat hier buiten duscussie.

Let wel op: wil je internetten binnen de EU, maar heb je geen internetbundel? Dan betaal je het buitenbundeltarief.
Ja en zonder telefoon kun je niet bellen. Ik hou er niet van met waarheden als een koe te worden afgeleid van hetgeen wel relevant is.

Ook bellen vanuit Nederland naar zone 1 valt buiten je bundel. Meer informatie over deze tarieven vind je hier.
Mooi. Ik STEL vast dat ofwel de eerste, ofwel de tweede zinsnede onjuist is. Dit is geen compromisloos juiste informatie. En het zou als de laatste zinsnede juist is, door mij worden aangemerkt als opzettelijke misleiding.
Correctie a.u.b.
icon

Beste antwoord door Samantha 4 May 2017, 13:23

Bekijk originele reactie

14 reacties

Beste Ruud,

Helaas heb je het bij je gemelde punten bij het verkeerde eind.

Je eerste alinea;

Bellen, sms en internetten in Zone 1 is na 1 juni gelijk aan je verbruik binnen Nederland. Maar bellen vanuit Nederland naar een ander Zone 1 land niet en valt tevens buiten je bundel. De reden is omdat het verbruik In een Zone 1 land, behalve het eigen land, onder de regels en wetgeving valt van de EU. De nationale tarieven vallen daar niet onder maar onder de vrije markt binnen Nederland.

Alinea 2;

Helaas is deze informatie wel relevant. Er zijn ook klanten die gaan klagen als een provider zulke informatie niet vermeld en opgezadeld raken met hoge kosten. Voorkomen is beter dan genezen.

Alinea 3;

Hoort bij m'n uitleg over alinea 1.

Er valt helaas niks te corrigeren want er staat niks fout. De uitleg kan misschien verbeterd worden, dat geef ik toe.

Fijne dag 🙂
Beste Ruud,

Helaas heb je het bij je gemelde punten bij het verkeerde eind.

Je eerste alinea;

Bellen, sms en internetten in Zone 1 is na 1 juni gelijk aan je verbruik binnen Nederland. Maar bellen vanuit Nederland naar een ander Zone 1 land niet en valt tevens buiten je bundel. De reden is omdat het verbruik In een Zone 1 land, behalve het eigen land, onder de regels en wetgeving valt van de EU. De nationale tarieven vallen daar niet onder maar onder de vrije markt binnen Nederland.


Fijne dag :)

En bellen in/vanuit Nederland is geen roaming bij Simyo.
Leuk dat klanten Simyo verdedigen (dat is dan weer positief) maar ik had graag een reactie van Simyo gezien.
Als je niet wilt dat anderen reageren dan adviseer ik je voor de volgende keer te mailen of te bellen met 1200 vanaf je mobiel.

Het is overigens niet verdedigen maar gewoon feit. Zal bij andere providers niet anders zijn.

Simyo reageert ook, op het forum doorgaans binnen één werkdag.
Bedankt Ray

Het is even wennen, maar ik ben graag direct verbaal. Als ik niet wil dat anderen reageren schrijf ik "geen simyo? dan niet reageren". Gewoon duidelijk. Altijd gewoon duidelijk. Ik hou niet van "iets bedoelen"

Over "Zal bij andere providers niet anders zijn." Zeker weten van wel, vergelijkbaar abo bij KPN of Robin, allemaal met andere plussen en minnen. Ik ben, nu de mobiele revolutie is losgebarsten, gewoon mogelijkheden aan het vergelijken.

vr.gr,
Ruud Uphoff
Wanneer klanten graag een reactie plaatsen doen ze dat, ook op de andere fora geldt dat.
OPENBAAR, vragen..helpen...meningen delen. Zoals jij ook ook op 'ons' reageert.
Als ik weet dat ik gelijk heb dan ga ik ook tot het uiterste om aan te tonen dat ik dat heb.

Hieronder 2 plaatjes (screenshots) van Robin Mobile en KPN. De tarieven op de site van KPN van 2016 zijn de meeste recente.

Zoals je kunt zien heeft Robin Mobile onbeperkt bundels en de 100 minuten van Nederland naar een ander EU land zijn gratis. Daarna is het 9 cent per sms/minuut. Bij Simyo is het 23 cent per minuut en dat komt door die vrije markt waar ik het over had.




Bij KPN is het net zoals bij Simyo. Bellen naar het buitenland (EU land) is 23 cent per minuut en 8 cent per MB.



Na 1 juni zal dit niet anders zijn omdat, zoals Friesian al aanvulde, het bellen naar het buitenland vanuit Nederland niet onder het roamen valt.
Badge +7
Hoi Woeste Ruud,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat er verwarring is ontstaan over deze alinea! De zinsnede ' Verbruik vanuit en naar zone 1 valt vanaf 1 juni binnen je bundel. Je kunt dus gerust bellen, sms’en en internetten zonder extra kosten.' is de basisboodschap. Hierop hebben we twee uitzonderingen.

Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer wordt niet gratis. Daarom noemen we dit verderop in de alinea. Bij roamen ben je te gast op een buitenlands netwerk. Volgens de EU regelgeving mogen daar na 15 juni 2017 geen extra kosten voor in rekening worden gebracht. Als je belt in Nederland, maak je geen gebruik van een gastnetwerk. De EU regelgeving is hierop daarom ook niet van toepassing. Je provider mag hiervoor wel kosten in rekening brengen.

Dan nu de tweede uitzondering. Je verbruik binnen de EU wordt niet gratis als je geen bundel hebt. Dat klinkt voor jou misschien heel logisch, maar er zijn ook veel anderen die deze conclusie niet meteen trekken. Iedereen is anders, interpreteert dingen anders en iedereen heeft een eigen logica. Er zijn wellicht klanten die er van uit dat al je verbruik in de EU gratis wordt, met of zonder bundel. En dat is natuurlijk niet zo.

Als het niet helemaal duidelijk voor je is, hoor ik graag hoe we dit volgens jou beter kunnen uitleggen. We willen natuurlijk niet dat hier grote onduidelijkheid over ontstaat bij onze klanten.

Ik kan het zeker begrijpen dat je graag een reactie van ons verwacht, maar Ray en Friesian proberen je alleen maar te helpen en dingen voor je te verduidelijken. Daarom is dit ook een openbaar forum, je kunt van elkaar leren. Het is daarom ook belangrijk om respectvol met elkaar om te gaan.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp mannen 🙂
'Elfde gebod: Gij zult niet veronderstellen. Maar ok, ik ben zo'n engerd die nooit om iemands leeftijd vraagt, maar om zijn paspoort. Die beroepsdeformatie is niet besmettelijk hoor!

Bellen en internetten doe ik met "Zorgeloos EU" van KPN. Dat vooral voor de grote Databundel.Maar dus ook vrij bellen binnen de EU, ook vanuit Nederland. Fair use: maximaal 60 dagen per jaar. Maar dat mogen losse dagen zijn, dus niet aaneengesloten. Ik bel zo af en toe naar familie in Oostenrijk.

Ook bij KPN was wat deining omdat daar oude tarieven opduiken die niet meer actueel zijn. Wat ik heb is alleen voor Sim only afgesloten na 26 september 2016. Maar voor de prijs van € 28,- per maand een stevige concurrent voor Simyo. Ook Robin laat je meer dan anderhalf uur per maand bellen naar het buitenland (mobiel van mijn vrouw) en dat is dus ook geen 23/ct per minuut.

Waarom dan nog prepaid bij Simyo? Gewoon omdat ik om uiteenlopende redenen dit nummer niet kwijt wil. En voor prepaid kan geen enkele provider aan Simyo tippen.

Maar het is dus wel degelijk verwarrend wat Simyo laat zien, zeker voor mensen die aan het vergelijken zijn.
twaalfde gebod. Gij zult niet voor anderen bepalen.

En voor prepaid kan geen enkele provider aan Simyo tippen.

Iedereen heeft zijn/haar persoonlijke voorkeuren, elke provider heeft plussen en minnen, zo ook Simyo prepaid.
Dertiende gebod. E=mc2 :)🆒
Beste Ruud,

Jij vergelijkt een Zorgeloos EU abonnement van KPN met de abonnementen van SImyo. Ik vind het dan wel logisch wat jij schrijft alleen klopt het niet.

Bellen en internetten doe ik met "Zorgeloos EU" van KPN. Dat vooral voor de grote Databundel.Maar dus ook vrij bellen binnen de EU, ook vanuit Nederland. Fair use: maximaal 60 dagen per jaar. Maar dat mogen losse dagen zijn, dus niet aaneengesloten.


KPN creëert het Zorgeloos EU abonnement en bedenkt daarbij dat het wel gemakkelijk is om in dat abonnement alles in één bundel te proppen. Maar voor sommige dingen mag je in verband met fair use maar 60 dagen per jaar gebruik maken. Dat je er wel 365 dagen per jaar voor betaald, who cares. Dat bellen naar Oostenrijk zit gewoon in je 45 euro per maand verwerkt.

Simyo heeft zoals bekend geen buitenland bundels, want richt zeer meer op de Nederlandse markt. Tevens hebben zij netjes gewacht. tot op heden, tot 1 juni 2017. Vanaf dat moment betaal je het verbruik uit je Nederlandse bundel en niks meer extra's. Alleen vanuit Nederland naar de andere zone 1 landen wel want zoals al eerder aangegeven. Dat is geen roamen en valt onder de vrije markt.

In je eerste bericht had je het over misleiding en onjuistheden. Onjuist is het zeker niet en misleidend ook niet. Ik vind het van providers zoals KPN, Vodafone en T-Mobile eerder misleidend omdat hun EU bundels over een paar weken niks meer waard zijn. Want wat heb je nou aan een EU bundels als de roamingskosten verdwijnen. Noppes.

En Robin Mobile is een prijsvechter.

Voor nu eindig ik deze discussie want het lijkt erop dat je ons niet wilt geloven, zelfs niet na uitleg van een medewerker van Simyo.
KPN creëert het Zorgeloos EU abonnement en bedenkt daarbij dat het wel gemakkelijk is om in dat abonnement alles in één bundel te proppen. Maar voor sommige dingen mag je in verband met fair use maar 60 dagen per jaar gebruik maken. Dat je er wel 365 dagen per jaar voor betaald, who cares. Dat bellen naar Oostenrijk zit gewoon in je 45 euro per maand verwerkt.


Nee, hier is KPN onduidelijk, met kwade bedoelingen. Daarover zo dadelijk.
Maar Ik betaal daarvoor € 28- per maand met 5GB data. Ongeveer gelijk dus als Simyo onbeperkt met 4GB. Minder is dat je dan voor twee jaar moet nemen, maar voor mij geen ramp.

Maar je noemde 45 euro. Ja, dat is een rotstreek van KPN die ook zal meenemen in mijn artikel.
Stel je heb getekend voor een jaar bij Simyo, maar je wilt er na een maand af. Nou dat kan, dan betaal je dus de bundels voor de resterende 11 maanden. Gewoon eerlijk want daar had je voor getekend.

Maar nu KPN. Die geeft hier een abo voor 45,- per maand maar met korting van 17 euro zolang het contract loopt. Wil je in het vergelijkbare geval van KPN af, dan betaal je dus geen 11 x 28 maar 11 x 45 euro om je nummer mee te krijgen.

Juridisch geen speld tussen te krijgen, maar moreel gewoon een beetje smerig geval van gijzeling.
Minder is dat je dan voor twee jaar moet nemen, maar voor mij geen ramp.

Maar je noemde 45 euro.

Maar nu KPN. Die geeft hier een abo voor 45,- per maand maar met korting van 17 euro zolang het contract loopt. Wil je in het vergelijkbare geval van KPN af, dan betaal je dus geen 11 x 28 maar 11 x 45 euro om je nummer mee te krijgen.

Juridisch geen speld tussen te krijgen, maar moreel gewoon een beetje smerig geval van gijzeling.

Je geeft het zelf eigenlijk al aan KPN geeft bij het abbo korting, Simyo niet, zolang het abbo loopt. In je voorbeeld is de looptijd korter.
Reputatie 7
Badge +10
Maar het is dus wel degelijk verwarrend wat Simyo laat zien, zeker voor mensen die aan het vergelijken zijn.

Hoi Ruud!

Ik ben blij dat de discussie zo loopt 🙂 Het heen-en-weer sparren is zeer belangrijk. Vind jij het, na de uitleg van Samantha, nog steeds verwarrend? Of bedoel je dat de aangesneden punten wellicht zónder uitleg wel verwarrend kunnen zijn?

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties :8

Groetjes,
Jihane

Reageer