.

Beantwoord

Doorschakelen (in het buitenland)

  • 29 December 2013
  • 6 reacties
  • 3041 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Vallen de kosten voor het dooschakelen binnen de bundel? Wat zijn de kosten als mijn telefoon staat doorgeschakeld en ik naar het buitenland ga? Moet ik dan ook roamingkosten betalen of vindt de doorschakeling binnen nederland plaats (er vanuit gaande dat ik bv doorschakel naar mijn vaste lijn/voicemail).
icon

Beste antwoord door Charlene 30 December 2013, 12:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Vallen de kosten voor het dooschakelen binnen de bundel? Wat zijn de kosten als mijn telefoon staat doorgeschakeld en ik naar het buitenland ga? Moet ik dan ook roamingkosten betalen of vindt de doorschakeling binnen nederland plaats (er vanuit gaande dat ik bv doorschakel naar mijn vaste lijn/voicemail).

Hoi jwvk,

Wanneer je ervoor kiest je telefoon door te schakelen, dan betaal je voor ieder ontvangen gesprek de kosten van de verbinding alsof het een uitgaand gesprek is.
Je betaalt dus een uitgaand gesprek vanaf je eigen toestel naar het toestel waar je bereikt wil worden.
Wanneer jij dus in het buitenland bent met je mobiel, en je hebt die doorgeschakeld naar je vaste lijn, dan betaal je een gesprek van je eigen toestel in het buitenland, naar Nederland.
De uitgebreide tarieven passend bij jouw aansluiting vind je hier.

Groetjes, Charlene
Hoi Charlene,
Dank voor je reactie. Weet jij ook of de kosten binnen nederland uit de bundel worden betaald of valt dit buiten de bundel? 
Weet jij ook hoelang je je telefoon kunt doorschakelen terwijl hij uit staat? Stel ik ga 3 weken naar het buitenland en laat mijn doorgeschekelde, uit de telefoon gehaalde simkart thuis liggen. Zou dat goed gaan?

Groet,
JW
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jwvk,

Wanneer je je telefoon hebt doorgeschakeld naar een ander nummer, betaal je alle doorgeschakelde gesprekken als zijnde uitgaande gesprekken. Bevind de doorschakeling zich binnen Nederland naar een regulier telefoonnummer, dan vallen die kosten binnen de bundel, totdat de bundel op is. Mocht het doorgeschakelde gesprek uitkomen bij een voicemail, dan geldt hier voor ook: die kosten vallen binnen de bundel, totdat de bundel op is.
Het maakt daarbij niet uit of je simkaart in je telefoon zit, of er niet in zit. De doorschakeling geldt ook vanaf de locatie waar de simkaart voor het laatst aangemeld is geweest op het netwerk. Als je simkaart na in Nederland doorgeschakeld te zijn los naar het buitenland gaat, blijft de doorschakeling via Nederland lopen.

Heb ik je vragen zo duidelijk beantwoord?

(Ik ben wel heel benieuwd waarom je dit allemaal wilt weten, twijfel je of je je mobiel mee moet nemen op vakantie? ;))
Ha Ernst,

Dank voor je reactie. Kun je ook nog aangeven hoelang de doorschakeling actief blijft als ik mijn simkaart thuis "inactief/los" laat liggen?

Ik gan inderdaad misschien naar Brazilie en Argentinie; dat zijn zone 3 en 4 landen dus de telefoon opnemen of  "even" de voicemail afluisteren kan dan al snel aantikken. Daarom overweeg ik om mijn simkaart thuis te laten (kan ik ook niet in de verleiding komen om hem toch te gebruiken).

Is het eigenlijk mogelijk om je voicemail te laten afleveren in je email? Dan hoeft de doorschakeling helemaal niet.

Groet,
JW
Reputatie 7

Is het eigenlijk mogelijk om je voicemail te laten afleveren in je email? Dan hoeft de doorschakeling helemaal niet.


Hallo,

Neen, dat is (helaas) geen mogelijkheid bij Simyo.
Badge +8
Ha Ernst,

Dank voor je reactie. Kun je ook nog aangeven hoelang de doorschakeling actief blijft als ik mijn simkaart thuis "inactief/los" laat liggen?

Ik gan inderdaad misschien naar Brazilie en Argentinie; dat zijn zone 3 en 4 landen dus de telefoon opnemen of  "even" de voicemail afluisteren kan dan al snel aantikken. Daarom overweeg ik om mijn simkaart thuis te laten (kan ik ook niet in de verleiding komen om hem toch te gebruiken).

Is het eigenlijk mogelijk om je voicemail te laten afleveren in je email? Dan hoeft de doorschakeling helemaal niet.

Groet,
JW


Hoi jwvk,

Ik zou je simkaart gewoon thuis laten. En dan koop je lokaal een goedkoop simkaartje, met fijn lage tarieven. Dan geef je de thuisblijvers je buitenlandse nummer door.
Dan geef je echt het minste uit. Spreek je voicemail in, dat je in het buitenland bent, en je voicemail niet kunt afluisteren. En dat als ze je willen bereiken, ze beter emailen dan inspreken.
Hartstikke bereikbaar ben je dan, en nul hoge kosten 🆒

Je telefoon doorschakelen voor de voicemailberichten heeft niet zo veel zin, denk ik. Als die dan op je vaste lijn binnen komen, dan kun je ze bij thuiskomst op twee apparaten afluisteren?
Je voicemailberichten op je email ontvangen, dat gaat sowieso niet, maar dat had RicoK al beantwoord voor je.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt.

groetjes,
Charlene

Reageer