.

Beantwoord

Dataroaming buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 18 January 2017
  • 13 reacties
  • 1792 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties
Hallo,

Sinds lange tijd interesseerde internetten in het buitenland niet zo, echter is er nu het een en ander in de situatie veranderd en is het makkelijk als ik af en toe wel gebruik kan maken van dataroaming.

Het probleem is echter dat ik geen verbinding krijg met dataservices in het buitenland.

Wat heb ik zelf al gedaan;

-Buitenland internet staat aan op Mijn Simyo, evenals dataroaming op mijn toestel.

-APN instellingen gecontrolleerd, inclusief verschillende opties die ook al aangedragen werden in andere topics op dit forum, mochten allemaal niet baten. (Elke keer reboot tussen wijziging door)

-Ander toestel proberen, deze krijgt ook geen verbinding.

-Andere simkaart van een ander abbonement proberen (KPN), dit werkt wel. (Maar dat is natuurlijk geen oplossing.)

-Proberen met andere netwerken te verbinden (in duitsland maakt mijn telefoon automatisch verbinding met E+, maar ook bij vodafone of tmobile geen verbinding).

Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat er bij Simyo in het verleden een probleem is geweest met het in en uitschakelen van 4G via mijn simyo. Dit heb ik in het verleden ook geprobeerd, maar toen vrij snel weer uit gezet omdat mijn toenmalige toestel geen band 20 LTE ondersteunde. Dit is maar een wilde gok van mij. :P

Ik hoor het wel als er nog ideeën of tips zijn van dingen die nog niet geprobeerd zijn, of een handige Simyo medewerker die even in mijn Simyo account kan duiken om te kijken of daar toevallig iets verkeerd staat.

Alvast bedankt voor enige moeite!
Wouter
icon

Beste antwoord door Asma 19 January 2017, 10:38

Bekijk originele reactie

13 reacties

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/roaming-buiteland-belgie-werkt-niet-ondanks-diverse-apn-aanpassingen-komt-dat-28792

Over mijn wilde gok mbt de fout met 4G, zie reactie van Tiury.

Tevens even een lijst ter aanvulling van telefoons die geprobeerd zijn;
Vernee Apollo (huidig toestel)
ZTE Grand S2 S291, vorig toestel.
Lenovo Vibe Shot Z90-7, toestel vriendin.
Sansung Galaxy S5.
Reputatie 6
Badge +7
Goedemorgen Wouter,

Welkom in ons Forum-dorpje! Heel leuk dat jij je vraag hier stelt.

Balen dat je internet niet werkt! Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg vervelend voor je is.

Maar wauw, wat een uitzoekwerk. Je bent een voorbeeldige klant! 😃 Heel fijn dat je het één en ander al hebt uitgetest.

Vaak worden internetproblemen in het buitenland verholpen door de internetoptie aan onze kant te resetten. Om deze reden heb ik deze instellingen zojuist opnieuw voor je ingesteld. Ik zou je graag willen vragen je telefoon voor vijf minuten uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk. Hierna kun je handmatig op zoek gaan naar een netwerk als je (data)roaming aan hebt staan op je telefoon. Kun je mij laten weten of het nu weer werkt om te internetten?

Als het probleem blijft bestaan, dan kan dit inderdaad komen door je 4G-optie. In het buitenland ondersteunen we geen 4G, omdat niet al onze roamingpartners al zo ver zijn. Het is voor mij mogelijk om je 4G tijdelijk uit te schakelen, zodat je telefoon niet meer op zoek gaat naar een 4G netwerk, maar naar een 3G netwerk. Geef mij gerust een seintje als je internet niet werkt, dan zorg ik ervoor dat je 4G uit wordt gezet.

Ik zie trouwens dat jij je abonnement met extra veel voordeel kunt verlengen. Hierom heb ik je een leuk aanbod toegestuurd per e-mail. Klik op de link in de mail voor meer informatie hierover en om het aanbod te accepteren. Houd er rekening mee dat de link maar 24 uur geldig is. Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit laten weten! ;)

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Ik zal maandag a.s. terugkoppeling geven of mijn dataroaming het weer doet.

Kleine toevoeging mbt 4G, het maakte tot nu toe niet uit of ik mijn telefoon forceerde op 2G, 3G of 4G. Maar aanstaand weekend zit ik weer in het buitenland, dus dan kom ik er achter.

Heel erg bedankt dusver!

En ik zal dat aanbod eens even bekijken. Ook bedankt daarvoor!

Gr
Wouter

Vaak worden internetproblemen in het buitenland verholpen door de internetoptie aan onze kant te resetten. Om deze reden heb ik deze instellingen zojuist opnieuw voor je ingesteld. Ik zou je graag willen vragen je telefoon voor vijf minuten uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk. Hierna kun je handmatig op zoek gaan naar een netwerk als je (data)roaming aan hebt staan op je telefoon. Kun je mij laten weten of het nu weer werkt om te internetten?


Hallo,

ik heb het zelfde probleem als wouter, ik kan in het buitenland wel bellen, maar krijg geen internet verbinding (krijg zelfs geen whatsapp berichten binnen)

internet in het buitenland staat bij Mijn Simyo wel aan net zoals roaming op de telefoon

zouden jullie het voor mij kunnen nakijken of het bij mij misschien ook gereset moet worden

bvd

Manuel Dekkers
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Manuel,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat ook jij niet kunt internetten in het buitenland. De instellingen op je aansluiting staan inderdaad juist.

Ik heb je buitenlandoptie meteen gereset. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan wil ik je aanraden handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
ik zal van het weekend zien dat ik even naar Duitsland rij (woon gelukkig dicht bij de grens) en het testen
Nou, de hele reutemeteut doet het voor mij weer! Asma, bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hee W-B,

Wat fijn dat alles weer werkt 😃 Ik geef het door aan mijn collega.

Bedankt voor de update!

@Manuel Dekkers, heb jij ook goed nieuws voor ons?

Groetjes,
Sean
ik heb het gisteren getest, en ik kan internet krijgen, echter de manier waarop het moet ben ik absoluut niet tevreden mee, ik moet echt handmatig de beschikbare netwerken aflopen en testen met welke ik kan internetten

bij handmatig zoeken kon ik kiezen uit 4 Duitse netwerken, E-Plus + O2 + Vodafone + Telekom

met alle 4 kon ik verbinding maken, maar alleen bij Telekom kon ik ook internetten, terwijl die andere 3 normale bekende providers zijn, zeker Vodafone is 1 van de grootste providers in Duitsland, als ik via dat netwerk al niet kan internetten vraag ik me zeer af hoe (erg) het gesteld is in andere landen

Dat nog maar afgezien van het feit dat het in mijn ogen te idioot voor woorden is dat ik, in dit technologische tijdperk, niet gewoon via het netwerk waar automatisch verbinding mee gemaakt wordt kan internetten, het zou toch absoluut niet moeten uitmaken welk netwerk gekozen wordt + zeker via grote providers zoals vodafone zou het toch gewoon moeten kunnen
@Manuel, ik ben vorig weekend in Duitsland geweest en was verbonden met telekom.de, wat bij mij overigens automatisch ging. Ik had een goeie en stabiele verbinding. Ik ging bij Venlo de grens over.

Vervelend als dat automatisch niet lukt maar Telekom.de kan ik je wel aanbevelen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Manuel,

Ik kan me voorstellen dat je graag automatisch en zonder zorgen gebruik wilt maken van internet in het buitenland. Wij zijn roamingpartners met alle providers die jij in je bericht noemt. Dat betekent dat je zou moeten kunnen bellen/sms'en en internetten met al deze providers. Op het moment dat dit niet kan, heeft het meer te maken met de provider in het buitenland, dan met ons.

Kun je helemaal niet internetten zullen wij natuurlijk ons best doen om dit voor je in orde te maken. Kun je wel gebruik maken van het internet maar niet met alle netwerken? Dan kan dit aan verschillende factoren liggen. Denk hierbij aan werkzaamheden of verstoringen bij die betreffende provider, de locatie waar jij je bevindt (bosrijk gebied etc.) en drukte op de mast. De normale zaken die ook in Nederland van toepassing zijn bij verminderd bereik. Helaas is dit niet iets waar wij wat aan kunnen doen :(

Het kan gerust zo zijn dat je op een andere locatie in Duitsland wel met alle netwerken automatisch internet kunt gebruiken. Dit neemt niet weg dat het lastig is dat je deze ervaring nu hebt. Ik hoop dat je bij je volgende bezoek aan het buitenland een positievere ervaring hebt! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Ray, bedankt voor je aanvulling :)

Groetjes,
Angela
Goedemiddag,

ik heb het zelfde probleem: internet werkt bij mij niet in het buitenland. Niet dat ik dat vaak nodig heb maar is af en toe toch wel handig.

Internet in het buitenland staat wel ingeschakeld.

Zouden jullie kunnen nakijken of het bij mij ook gereset moet worden? Ik zou het volgende week dan testen - ben dan even in België

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi M1rei1lle,

Welkom op het Simyo forum.

Wat lastig dat je niet kunt internetten in het buitenland. Ik heb je buitenlandopties meteen gereset. Zou jij voor de volledigheid je telefoon even uit en weer aan kunnen zetten?

Als je straks in België nog steeds niet kunt internetten, controleer dan of de optie dataroaming op je telefoon aanstaat. Als dit juist staat, selecteer dan handmatig een netwerk met goede dekking. Onze roamingpartners in België zijn KPN Group, Mobistar en Proximus.

Ik hoor graag of dit is gelukt.

Hou je er wel rekening mee dat je in België € 0,06 per MB betaalt? Je vindt alle tarieven op deze pagina.

Groetjes,
Sean

Reageer