.

Beantwoord

Datalimiet buitenland niet bereikt en wel sms. Wat nu?


Ik wacht tot 1 mei tot ik besluit in Duitsland toch even de roaming aan te zetten om een bericht te sturen. Helaas kreeg ik vrijwel direct het bericht dat ik 80% van mijn bundel bereikt had. Ik sloot snel de roaming en kreeg daarna de sms dat ik het maximale bedrag van 60,50 bereikt had! WTF!?!?!?!
En dat voor 1 whatsapp tekstbericht!
Er stond een bedrag van 4,84 per mb vermeld in het bericht???

Kunnen jullie mij wakker maken uit mijn nachtmerrie en vertellen dat er een fout gemaakt is!

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Angela 3 May 2016, 09:55

Bekijk originele reactie

16 reacties

Ik zit sinds vandaag in Denemarken en kreeg vrijwel meteen na het inschakelen van roaming hetzelfde bericht. 60€ Voor een paar mb!!! En dat terwijl de nieuwe EU wetgeving juist bepaalt dat het vanaf 1 mei nog maar max 6 cent mag zijn.
Hè Martin, thanks voor je reactie. Hopelijk wordt onze nachtmerrie snel beëindigd! Is toch vervelend zo in het buitenland.........
Ik zit in Oostenrijk en kreeg ook een sms met de melding dat ik 80% van mijn datalimiet bereikt heb terwijl ik alleen maar een paar whatsappjes heb verstuurd (zie topic 'melding 80% dataverbruik buitenland'). Ik gok dat dit loos alarm is aangezien er nu meerder topics vlak na elkaar over gestart worden.
Idem in Frankrijk, onze eigen meter geeft aan dat we 20 mb verbruikt en dus niet 1gb . Zal wel een fout zijn als jullie hetzelfde hebben. Ik hoop dat ze het snel fixen.
De Simyo app is inmiddels bijgewerkt met de gegevens van gisteren. Deze geeft wel de verwachte kosten van 11mb = 68 cent weer. Lijkt erop dat de SMS een fout is maar ik moet nu wel JA sms'en om verder te kunnen. Op zich geen ramp, zo lang de échte waarschuwing bij 50€ maar in stand blijft.
Simyo gebeld. Goed geholpen. Ze erkennen het probleem en zien ook dat we nauwelijks data hebben verbruikt. Ze gaan het oplossen maar tot die tijd moet je JA terug sms'en. Ze hebben toegezegd dat we hier geen extra kosten aan gaan hebben en dat alles rechtgetrokken gaat worden.
Badge
Hier hetzelfde verhaal. Sinds gisteren in Denemarken en vandaag de melding dat 80% van het datalimiet op is. Heb inderdaad ook gelezen dat dit al een bekend probleem is. Maar als dit al 9 maanden of meer speelt waarom is er dan nog steeds geen oplossing? Je schrikt je suf en wat ik uit eerdere topics begreep moet je inderdaad ja sms'en maar krijg je bij de overschrijding van die €50 geen waarschuwing meer. Het zou wel triest zijn als je door dit geintje aan het eind van je vakantie een fikse rekening krijgt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst op het forum reageren, van harte welkom!

Dat jullie erg geschrokken zijn van de sms'jes die verstuurd zijn kan ik goed begrijpen. Het was absoluut niet de bedoeling om jullie dit gevoel te geven. Dit is juist een gevoel wat je wilt ontwijken als je op vakantie bent natuurlijk 😞 Sorry voor dit ongemak.

Gelukkig kan ik jullie geruststellen. De kosten die jullie zien staan in Mijn Simyo, zijn de juiste kosten. Omdat er veel vragen over binnen zijn gekomen op het forum, heb ik een topic aangemaakt om iedereen te informeren. Je vindt dit topic hier. Lees de informatie even goed door.

Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kun je hier terecht in dit topic.

Groetjes,
Angela
Ik had hetzelfde probleem gisterenavond.
Hoe kan dit gebeuren?
Na heel duidelijk antwoord te hebben gekregen op de vraag wat nu de exacte kosten waren voor internet in het buitenland, begon ik me toch wel erg zorgen te maken.
De simyo app laat een verbruik zien van +/- 40 mb (2.38 euro) tot 4 mei 18:26. om 18:32 kreeg ik de smsjes van 80% datalimiet bereikt en 100% datalimiet bereikt achter elkaar.
Ik kan dus gewoon 'ja' terug sms'en? want als ik nu internet aanzet gebeurt er niets...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi flying_tiger,

De meest logische verklaring is dat het tarief op het netwerk niet goed is ingevuld. Zo denkt het netwerk dat het tarief €5 per MB is. Dan zit je snel op het limiet van € 60,-. Hoe en waarom precies dit komt, zoeken we nog uit.

Jouw verbruik valt inderdaad reuze mee, dus je kunt met een gerust hart 'Ja' terug sms'en. Doe je dit niet, blijft internet geblokkeerd.

Groetjes, Tiury
Ik vind het echt heel slecht dat er dan niet een e-mail of sms naar klanten wordt gestuurd dat dit opgemerkt is, en dat dit niet klopt en dat mensen dus naar hun verbruik moeten kijken in de app, of online.
Dit levert echt onnodige stress op, omdat je niet weet waar het 'verbruik' vandaan komt.
Een stukje klantvriendelijkheid leveren mag nog steeds hoor.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi flying_tiger,

Helaas is het niet zo makkelijk 😞 Er zijn namelijk nog steeds klanten die de sms terecht ontvangen en dus zeker geen 'ja' moeten sms'en. We kunnen dus helaas niet op voorhand iedereen een bericht sturen. Om die reden blijven we ook de meldingen apart bekijken om te zien of de kosten kloppen of niet. Om dezelfde reden blijven we aanraden om je tegoed goed in de gaten te houden.

Het heeft dus niet te maken met het feit dat we het niet willen aankaarten. Daarom hebben we in ieder geval via dit forum een topic aangemaakt zodat je geĂŻnformeerd wordt over de mogelijkheid dat het niet juist zou kunnen zijn 🙂 Ik hoop dat je dit begrijpt.

Groetjes,
Angela
Beste Simyo,

Het lijkt erop dat dit probleem terug is? Ook ik kreeg deze meldingen deze week, terwijl ik duidelijk nog niet aan mijn limiet zit?
En zit je in het buitenland?
Ja, zit in het buitenland, had volgens Simyo App en site ongeveer 10 euro verbruikt, toen ik melding kreeg dat ik aan 80% van 60 euro zat. Nu ongeveer 14 euro verbruikt, en kreeg melding dat ik op 60.50 zat en roaming werd uitgeschakeld.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi siebje,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je een melding hebt gehad dat je al aan de € 60,- kosten zat. Dit is gelukkig niet het geval. Als het goed is, wordt er gevraagd of je door wilt gaan met internet. Je kunt gewoon 'ja' terugsturen. Je kunt je buitenbundelkosten altijd zien op je Mijn Simyo!

@Raytje bedankt voor het meedenken

Groetjes,
Caspar

Reageer