.

Vraag

controle sms buitenland

  • 20 August 2012
  • 5 reacties
  • 646 Bekeken

 Goedemorgen,

Ik ben op dit moment in italie. Kan bellen en gebeld worden met mijn simyo abbonement, so far so good.

Echter sms versturen en ontvangen is een ander verhaal, dit werkt helemaal niet. (Eerder dit jaar in duitsland ook niet)

Heb alle suggesties etc op het forum gecontroleerd,alles staat op het toestel (nokia 5800) ingesteld zoals het zou moeten.

Thuis in nederland geen problemen met sms.

Kan er gecontroleerd worden of mijn abbonement goed aangemeld staat binnen julie systeem?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Spinola,

Vervelend dat de sms functie niet werkt(e). Voordat ik contact opneem met de technische dienst, zou ik graag willen weten wat voor melding je krijgt wanneer je de sms probeert te verzenden. Zou je dit kunnen doorgeven?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Ik krijg de melding : al in gebruik.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

De Berichten blijven vervolgens in de outbox staan.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Spinola,

Kan je aangeven welk nummer er ingesteld staat bij je berichtencentrale? En ervaar je dit probleem naar 1 nummer of naar meerdere?

Groetjes,

Alex
Hoi Spinola,

Kan je aangeven welk nummer er ingesteld staat bij je berichtencentrale? En ervaar je dit probleem naar 1 nummer of naar meerdere?

Groetjes,

Alex


Alex
Het nummer staat op +31653131313, naar ik aan mag nemen wordt deze centrale zowel in nederland als daarbuiten gebruikt. Ik had al aangegeven dat sms in nnederland goed werkt.

Naar ieder nummer dat ik probeer gaat het fout., maar waarom deze vraag, het werkt toch of het werkt niet?

Heeft simyo problemen met specifieke nummers?

Ik zie bij vergelijkbare problemen op dit forum steeds dezelfde volgorde van vragen komen, het is misschien handiger om deze vragen in 1 keer te stellen. Ik zit nu al dagen zonder sms.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Spinola,

Het is van belang dat +31 voor de sms centrale staat. Anders zal het sms-en niet werken. De sms centrale staat in jouw geval dus goed. Ik stel deze vragen, omdat het niet kunnen verzenden van een sms ook aan de ontvangende partij kan liggen. Als je het probleem bijvoorbeeld naar 1 bepaald nummer ervaart, kan de technische dienst testen of het ook hier niet werkt. Ook het netwerk of toestel van de ontvangende partij heeft invloed op het wel/niet kunnen ontvangen van een sms. Simyo heeft geen problemen met specifieke nummers. Zolang het maar bestaande nummers zijn natuurlijk :)

Voordat ik deze vragen aan je stelde had ik contact opgenomen met de technische dienst om na te gaan of de door jouw doorgegeven melding bekend voor kwam. Ook hebben ze gecontroleerd of het op netwerkniveau mis gaat. Maar dit is niet het geval.

Volgende tips heb ik mee gekregen:

- Op welk netwerk ben je aangemeld op dit moment? Als je niet op Wind bent aangemeld, zou ik je willen vragen deze te kiezen (dit is ons voorkeurs netwerk namelijk)
- verstuur het smsje als een nieuw bericht (dus niet een smsje als beantwoorden verzenden) en zet voor het telefoonnummer waar naar je de sms probeert te verzenden +316

Kan je nagaan of dit je probleem verhelpt?

Groetjes,

Alex

Reageer