Skip to main content
antwoord

bundel per SMS vanuit het buitenland aanzetten lukt niet

• July 28, 2025
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Ik had per ongeluk niet internetten en bellen in het buitenland uitgezet, waardoor er gelijk 60 euro verbruik was na aankomst in Canada een zeer onaangename verassing.

ik probeer nu vanuit het buitenland een data bundel aan te schaffen helaas lukt een SMS sturen naar 1330 niet, ook niet met de landcode voor 1330, dus een bundel aanschaffen lukt niet.

Kan dit ook aangezet worden via mijn simyo ipv een SMS of kan een iemand van Simyo mij hiermee helpen?

Beste antwoord door Seren

Hi ​@w-van der Veer,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt. Wanneer je je internet weer inschakelt na een periode van inactiviteit (bijvoorbeeld door vliegtuigmodus), kunnen meldingen en berichten ineens binnenkomen, wat direct dataverbruik veroorzaakt. Dit geldt bijvoorbeeld voor WhatsApp berichten, meldingen van Facebook, Instagram of andere apps die op de achtergrond verversen. Zolang de internetverbinding op je simkaart actief is, kan er altijd dataverbruik plaatsvinden, zowel bewust als onbewust. Dit zou kunnen verklaren waarom er toch kosten zijn gemaakt. Ons advies is om de optie ‘Internet in het buitenland’ in Mijn Simyo tijdig uit te schakelen om ongewenst dataverbruik te voorkomen. 

Je geeft aan dat je geen Buitenlandbundel kunt aanschaffen. Ik zie dat je aansluiting niet geblokkeerd is, maar het lijkt erop dat de optie 'bellen in het buitenland' is uitgeschakeld. Dit kan een reden zijn waarom je sms'jes niet worden afgeleverd. Daarnaast kun je ook controleren of de instellingen van de berichtencentrale correct staan, zoals ​@Friesian al in zijn bericht heeft aangegeven.

Laat je me weten of je sms'jes nu wel aankomen na deze aanpassingen?

Groetjes,
Seren

6 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 28, 2025

Ik had per ongeluk niet internetten en bellen in het buitenland uitgezet,

helaas lukt een SMS sturen naar 1330 niet, ook niet met de landcode voor 1330, dus een bundel aanschaffen lukt niet.

Beste ​@w-van der Veer

Heb je inmiddels bellen in en naar het buitenland weer aangezet? En bij de SMS naar 1330 is geen landcode nodig. 

Ja dat had ik inderdaad aangezet, maar de SMS geeft failed delivery aan.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 28, 2025

Dan toch nog even alvast voor de zekerheid ​@w-van der Veer het nummer van de berichtencentrale controle bij - Berichten, instellingen, meer instellingen, SMS berichten, SMS-centrale. 

+31653131313. 

Verder zal een moderator, medewerker contact met je opnemen om je verder te helpen.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • July 28, 2025

Hi ​@w-van der Veer,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt. Wanneer je je internet weer inschakelt na een periode van inactiviteit (bijvoorbeeld door vliegtuigmodus), kunnen meldingen en berichten ineens binnenkomen, wat direct dataverbruik veroorzaakt. Dit geldt bijvoorbeeld voor WhatsApp berichten, meldingen van Facebook, Instagram of andere apps die op de achtergrond verversen. Zolang de internetverbinding op je simkaart actief is, kan er altijd dataverbruik plaatsvinden, zowel bewust als onbewust. Dit zou kunnen verklaren waarom er toch kosten zijn gemaakt. Ons advies is om de optie ‘Internet in het buitenland’ in Mijn Simyo tijdig uit te schakelen om ongewenst dataverbruik te voorkomen. 

Je geeft aan dat je geen Buitenlandbundel kunt aanschaffen. Ik zie dat je aansluiting niet geblokkeerd is, maar het lijkt erop dat de optie 'bellen in het buitenland' is uitgeschakeld. Dit kan een reden zijn waarom je sms'jes niet worden afgeleverd. Daarnaast kun je ook controleren of de instellingen van de berichtencentrale correct staan, zoals ​@Friesian al in zijn bericht heeft aangegeven.

Laat je me weten of je sms'jes nu wel aankomen na deze aanpassingen?

Groetjes,
Seren

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • August 2, 2025

SMS'en naar 1330 werkt helaas niet, ik heb hier ook een topic voor aangemaakt.

Alle opties in de Simyo app als in mijn telefoon staan goed. Ook heb ik de telefoon een aantal keren opnieuw opgestart. Helaas zonder resultaat. Hiervan heb ik ook printscreens gedeeld

Ik heb meerdere nummers en mijn aanvraag ging voor het nummer eindigend op 604.

Volgens mij ligt het probleem intern bij Simyo/ KPN.

Mijn topic

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • August 4, 2025

SMS'en naar 1330 werkt helaas niet, ik heb hier ook een topic voor aangemaakt.

Alle opties in de Simyo app als in mijn telefoon staan goed. Ook heb ik de telefoon een aantal keren opnieuw opgestart. Helaas zonder resultaat. Hiervan heb ik ook printscreens gedeeld

Ik heb meerdere nummers en mijn aanvraag ging voor het nummer eindigend op 604.

Volgens mij ligt het probleem intern bij Simyo/ KPN.

Mijn topic

Hi ​@N.A,

Goed dat je zelf een topic hierover hebt gestart. Ik zie dat mijn collega ​@Roeqajja jouw topic heeft opgepakt. Zij zal verder lijntjes uitzetten om te kijken waar het aan ligt dat je sms'jes niet aankomen. Ik wil je daarom vragen om haar reactie en eventuele verdere instructies af te wachten.

Ook vraag ik mij af of de TS, ​@w-van der Veer, inmiddels wel kan sms'en na de instructies. Zou je dit kunnen laten weten, ​@w-van der Veer?