.

Beantwoord

Buitenlandse simkaart, Whatsapp behouden. Kan dat?

  • 22 February 2016
  • 6 reacties
  • 16861 Bekeken

Hi, komende 6 maanden verblijf ik in Hongkong en nu een vraag:

Ik heb mijn Simyo abonnement nog op mijn iPhone. Je kunt hier ontzettend goedkoop een simkaart krijgen met onbeperkt data. Ik zou graag deze simkaart in mijn iPhone willen, en tegelijk Whatsapp behouden op mijn iPhone.

Mijn simyo-simkaart en NL telefoonnummer verhuis ik dan naar een goedkope tweede telefoon voor ernaast.

Is dit mogelijk en wat moet ik hiervoor doen?

Veel dank
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 February 2016, 08:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wanneer je WhatsApp opstart in je iPhone met daarin een nieuwe simkaart en dus een nieuw nummer, dan zal WhatsApp je vragen of je het nieuwe nummer wilt registreren of niet. Kies je voor nee, dan verandert er niets en blijf je bereikbaar voor jouw WhatsApp contacten op je Nederlandse 06 nummer. Dan hoeven ze jouw HK nummer helemaal niet te weten om je toch via WhatsApp te kunnen bereiken.
Dank voor je reactie.

Begrijp ik dan ook goed dat Whatsapp-berichten ook gewoon op mijn iPhone aan zullen komen, en dus niet op de andere telefoon met mijn 06 nummer?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb deze situatie nooit zelf bij de hand gehad, maar mogelijk komen ze op beide telefoons aan als beide een internetverbinding hebben (mobiel of WiFi). Maar als je de "mobiel internet in het buitenland" optie uit zet voor je Simyo nummer (op Mijn Simyo) dan ben je ervan verzekerd dat via je 06 nummer geen mobiele dataverbinding mogelijk is, en voorkom je exorbitante mobiele internetkosten. Internet via WiFi blijft dan wel mogelijk.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wvdp, welkom op het Simyo forum 🙂.

Zo te zien heb je al antwoord gekregen van Scotsman, waarvoor dank 😉. Nu weet ik toevallig het antwoord op je laatste vraag; je krijgt maar op één van de twee toestellen Whatsappjes binnen. Je kunt namelijk maar op een telefoon tegelijk aangemeld zijn op Whatsapp 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wvdp, welkom op het Simyo forum 🙂.

Zo te zien heb je al antwoord gekregen van Scotsman, waarvoor dank 😉. Nu weet ik toevallig het antwoord op je laatste vraag; je krijgt maar op één van de twee toestellen Whatsappjes binnen. Je kunt namelijk maar op een telefoon tegelijk aangemeld zijn op Whatsapp 🙂.

Groetjes, Tiury


Ik vermoedde al zoiets. Ik heb het niet opgezocht maar je WhatsApp account is ongetwijfeld gekoppeld aan het IMEI nummer van de telefoon, dus een WhatsApp bericht komt alleen binnen op het toestel met het juiste IMEI nummer.
Reputatie 6
Badge +10
Yes! Stel je Whatsapp in op een andere telefoon, wordt het andere telefoontje meteen afgemeld door Whatsapp zelf. Op zich ook wel een veilig mechanisme tegen hackers.

Groetjes, Tiury

Reageer