.

Beantwoord

Buitenlands netwerk staat geen verbinding toe, hoe komt dat?

  • 12 March 2015
  • 5 reacties
  • 747 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste lezer,

Momenteel ben ik voor een langere tijd in Seoel voor mijn studie, ik heb bij jullie daarom een prepaid simkaart genomen ipv van mijn Simyo maandabbo. Ik ontvang echter geen smsjes of telefoontjes en ik kom er nu achter dat mijn simkaart geen verbinding kan maken met geen enkele netwerk hier. Zou je me zo snel mogelijk kunnen laten weten wat ik moet doen? Ik moet belangrijke zaken regelen en ik heb daarom mijn nummer en bereik zo snel mogelijk nodig.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Marloes
icon

Beste antwoord door MichD 12 March 2015, 18:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Oh en voor de extra info: Ik gebruik een Note 3, deze is simlock vrij, ik heb deze ook gebruikt voor mijn eeerder maandabbo bij jullie. Op een andere telefoon blackberry (geen idee welke type) krijg ik ook geen bereik. Ik heb bij alle netwerken geprobeerd erop te komen niks lukt. 
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Heb je je telefoon hier in Nederland geprobeerd?
geeft je toestel een melding aan?
Reputatie 4
Badge +8
Heb je al gecontroleerd op "mijn Simyo" of de optie bellen/smsen in het buitenland al aan staat??
Het kan dus nog zijn, dat deze op uit staat.
In dat geval kun je ook inderdaad geen gebruik maken van je mobiel in het buitenland.

Mocht hij inderdaad nog op uit staan, schakel dan de optie bellen/smsen in het buitenland weer aan.
Zet vervolgens je mobiel even uit, om hem na enkele minuten weer aan te zetten.
Als het goed is zou je dan aangesloten moeten worden op een netwerk, en kun je dus weer bellen en smsen, en ben je ook weer bereikbaar voor andere.

Ik ga ervan uit, dat je jouw Simyo prepaid wel eerst geactiveerd hebt in Nederland, dus op het KPN netwerk.
Want een ongeactiveerde Simyo prepaid simkaart, kun je niet activeren op een buitenlands netwerk, dat dient echt te gebeuren in Nederland.

Dus laat mij en maikel.martens even weten hoe het is gegaan!
Haaai

Hatelijk bedankt voor jullie reacties, ja dat staat inderdaad al aan. De optie bellen buitenland heeft eigeniljk nog nooit uitgestaan. En ik had hem ook al geactiveerd in Nederland. Nog andere ideeen waar het aan kan liggen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marloes (in seoel), welkom op het Simyo forum!

Wat onhandig dat je daar in het buitenland zonder telefoon zit 😞. Volgens mij had MichD het wel aan het rechte eind, want je optie 'Bellen in/naar het buitenland' stond volgens mijn gegevens wel uit (dit komt waarschijnlijk door je overstap naar prepaid)! Deze optie heb ik voor je geactiveerd. Zodra je je telefoon even opnieuw opstart met de Simyo simkaart daarin, kun je als het goed is weer gebruik maken van het netwerk.

Mocht je niet meteen verbinding maken, probeer dan handmatig naar een ander netwerk te zoeken met je telefoon.

Ik hoor heel graag van je of het heeft geholpen en hoe je studie in seoel gaat! :)

Bedankt voor je maikel.twinnie en bedankt voor het antwoord MichD!

Reageer